Att pyssla och att vara spätta.

 
En tidig morgon på ön, svalt lugnt och stilla. Jag bara älskar det här lugnet som jag vet alltid kommer förr eller senare på hösten, eller sensommaren ska jag kanske säga.
 
 
Vi har hunnit med att pyssla också, här är det farfar och Anton som bygger lego. Vi var med till dagis och hämtade barnen en dag och dom tyckte det var kul när vi kom.
Och det var ju klart att det blev lite legobygge efter maten innan läggdax.
 
 
Det har pysslats hos tjejerna också må du tro, en stängningsdag på dagis och det blev både bokmärken och gubbar om än en del utan ben men vad gör väl det. Fina blev dom i alla fall.
 

 
 
Det är 20 grader i dag och solen skiner för fullt så i kväll ska vi ta en tur med motorcykeln, det är bäst att passa på så länge det är varmt.
Så jag ska vara spätta i kväll, vad ska du göra ?
 
Hoppas i alla fall att du får en skön kväll / hörs.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Det ser så rofyllt ut där på ön. ibland skulle jag nog vilja byta ut livet i starstan Stockholm mot ett liv nära havet. Jag bor ju vid vatten, men det är inte samma sak. Lugnt är det inte direkt.
Mysigt att hämta barnbarnen och kunna vara med dem, verklig kvalitetstid!
Blir nog bra med lite fart på bönpallen så det inte blir alltför lugnt.


Svar: Visst är det en förmån att få bo så här lugnt, och mysigt att vara med barnbarnen.Dom växer så fort och då finns det så mycket viktigare saker än mormor/farmor precis som det ska vara. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Jag har också lite kvalitetstid med min lilla kille ikväll. Vi har ätit pannkakor. O nu blev det fruktsallad ala bamse med glass. Han ska sova här inatt och jag ska lämna han på dagis i morgon. Det är bara att njuta.

Svar: Visst är det härligt med dom och som du säger bara att njuta. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Annika

Vad mysigt att bygga lego med barnbarnen och lika mysigt är att åka motorcykel. Själv ska jag nog ta det lugnt för ryggen börjar spöka.
Ha en fin kväll.

Svar: Det är så mysigt att vara med dom små och åka mc var inte fel i går kväll, vädret var skönt. Ta hand om dig och din rygg. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Anne-christine

Sååå jättemysigt det är vid vatten för man blir så lugn och får sån ro tycker jag.
Spätta? Så spännande .
Själv slöar jag. Men det är väl nån mening med det åxo eftersom Det finns ett ord för det haha "slöar"

Varm vkram från mig och Ha det jättegott.

Svar: Det är skönt att slöa också och väldigt viktigt. Jag gick på en stresshanteringskurs en gång, och hon sa då att det är bra att sitta och " tomglo " i bland, och det stämmer nog. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Det där med lugnet, förstår jag exakt. Här har också lugnet lagt sig. Nu går det att göra ärenden på stan, få en parkering snabbt, och slippa långa köer igen. Skönt!!
/P

Svar: Jag kan tänka mig att ni märker av det hos er, och visst är det skönt med lugn. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :