Ett fynd i skogen.

Luften är hög och klar, solen skiner det infinner sig en härlig lugn o ro känsla i hela kroppen.
När jag var ute och gick i skogen här om dagen hittade jag ett riktigt fynd....Jag som älskar hösten ( förlåt alla sommarfantaster )
Visst är det fint när löven börjar skifta färg, grönt, gult, rött, orange. Härligt och så otroligt vackert.
 

Och vad passar bättre efter en skogspromenad än en varm soppa, köttsoppa har jag hört talas om men korvsoppa...det gick bra det med.
 

Vi är på ön bara över helgen och det blir så när hösten närmar sig, att vi är mer och mer i stan men det känns bra för hur det är så är det på sommaren man ska va här ute när det är varmt, badväder och man kan sitta ute och äta hela dagarna.
 
Jag kommer ihåg ett år bodde vi kvar så länge så det var is i båten på morron när vi åkte till jobbet, men det var  ju också en tjusning.
 
I morgon blir det nya upptåg, mer om det kommer.
 
Ha en bra helg / hörs.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mita

Mums, gott med en värmande soppa, kött eller korv, spelar roll. Det är gott vilket som...
Nog längtar man efter hösten nu, alla årstider har sin tjusning och jag tycker det är toppen..
Kram vännen**

Svar: Ja alla årstider har nåt och det är nog just växlingar som gör det så mysigt. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Jag tycker också om hösten, den har sin tjusning precis som de andra årstiderna. Men ibland blir den väl lång ....
Gott med en mustig soppa och klart det går lika bra med korv som kött.
Trevligt att varva mellan ön och stan, lite av varje och trevlig variation.
Spännande att läsa mer om dina kommande äventyr.
Kramar!

Svar: Ja ombyte förnöjer, och visst är det gott med soppor av alla de slag det gör jag mycket. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Hösten är fin om det är milda vindar. Inte alltid så, här i alla fall. Färgerna på hösten är underbara och jag går förbi en Lönn som också börjar skifta.
/P

Svar: Det är härligt att se hur det skiftar från dag till dag nästan, och lönnarna är ju så fina. Blåsten är jobbig och det blåser en del här med ibland. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Bitte

Javisst är hösten härlig i sina fina färger. Jag brukar alltid ha kameran med och fotografera fina träd.
Hm det där med soppa, ja jag får väl bruka allvar och testa igen. Efter att ha levt på soppa några veckor så dröjer det tills man vill äta det igen, dock snart 5 år sen så jag man ska kanske prova igen och se om man tycker det är gott igen.

Svar: Ja det finns ju många olika kombinationer att prova. Jag är också en sån som alltid har kameran med. Kramar
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ninnie

Jag tillhör också den kategorin som älskar hösten. Färgerna kan bli en underbar färgkombination precis som på din bild. Det gäller bara att ge sig ut och leta.
Kram från Skåneland

Svar: Visst är det härligt med hösten och dom långa skogspromenaderna. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :