Om att vara i bullerbyn.

 
Några jättegamla hus kanske från 18 hundra talet, en stor loge som är bra att ha båtar och andra bra ha saker i.
Det är vad jag kallar Bullerbyn, och vet du varför...
Jo, om man målar och fixar till husen, och gör det riktigt fint så tycker jag att det ser ut som Bullerbyn.
 
 
Det är typ en liten gård som vi har, vi köpte den och det var mest för logen då som vinterförvaring till båtarna men det följde ju med en del annat också.
Och då är det väl bara att ta tag i det och börja någonstans, och det är just det vi gjort i helgen.
 
 
Vi har grävt (inte jag då utan min gubbe) och målat det har jag gjort för det kan jag och visst blir det fint, men det kostar både tid och pengar så det blir att ta lite i taget.
Vi får väl se vad vi gör med dom sämsta husen om dom kanske får gå hädan.
 

Du kan tro att Anton tyckte det var kul att åka både grävmaskin med farfar och traktor med pappa.
 
 
 Det blev både fika och korvgrillning också, och lite regn kom det lagom när vi hade slutat för dagen. 
Anton följde med oss ut till ön så vi fick en liten nattgäst och det var så mysigt.
 
 
 
Och det är klart att det blev farmors pannkakor när vi kom ut till ön. Mums.
 
 
 
Helgen avslutades med ett härligt femårs kalas hos söta Leia som har fyllt år i veckan, först fick vi en jättegod middag och sedan blev det naturligtvis tårtkalas.
Så mysigt att vara med alla barnbarn på en och samma gång.
 
Nu har den här mormor/farmor en date med kudden och det ska bli skönt.
Snart väntar en ny vecka med nya utmaningar, så det får ni höra om nästa gång.
 
Ha en riktigt god natt och sov gott, kramar till alla mina bloggläsare.
 
 

Kommentarer :

#1: Bitte

Alltid härligt med barnbarn. Vi får nog snart också ha en nattgäst för han har ju inte sovit över än här i vårt nya hus. Har ju inte funkat nu när jag har varit kass men nu när jag är bättre så får det snart bli dax med en nattgäst. Han vet vad han snackar om också för då ska han ligga i Patriks säng medan Patrik får ligga på ovanvåningen. Han har helt rätt.

Svar: Ha ha, dom är roliga och vet vad dom vill, och skönt att du är bättre nu.Ha en bra dag, kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Annika

Verkligen Bullerby känsla då jag ser dina foton. Kan tänka mig att lilla Anton trivdes där.
Ha nu en fin måndag. Kram

Svar: Det kan nog bli fint och han trivdes, Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: viveka

Va många fina bilder du bjuder på.
Barnbarnen, vilken gåva.
Kram
Viveka.

Svar: Ja vilken gåva det är och kul att ha dom med, men inte blev det så mycket målat för mig men vad gör väl det. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Mita

Härligt med en egen liten Bullerby, det är nostalgikänsla det....
Kramar♥

Svar: Min gubbe växte upp på den här gården och när han och hans syskon sålde den för några år sedan så styckade vi av och köpte en liten " bullerby ", det är verkligen nostalgi för han kommer i håg en del gamla som bodde där. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Vad roligt med en egen "Bullerby"! Mycket att göra, men man får se det som friskvård och roligt med ett gemenamt projekt.
Att fira ett barnbarn som fyller år är viktigt, tänk vilken lycka det är med barnbarn. Och tårtkalas som är så trevligt...
Kramar!

Svar: Det är härligt med ett sådant projekt och att göra det gemensamt, det är ju ingen tidspress heller utan vi tar det lugnt. Kul att ta med barnbarnen och grilla korv, men det blir ju inte så mycket målat för mig när man har så "bra " hjälp men vad gör väl det, vi hinner viktigare att va tillsammans. Ja tårtkalas är inte fel. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :