En fråga.

Halloj här har du mig.
 
 
Värmen håller  på än, 12 grader på morgonen. Det har blåst i dag så att man fick nästan lägga sten i fickorna för att inte blåsa bort, fåglarna kvittrar dom tror säker det är vår och förstår inte något.
 
Konstigt är det, vädret. Känns inte som det är en månad kvar till fösta advent.
Och på tal om fösta advent och jul så kolla in min företags sida  http://www.facebook.com/wellcarevastervik
där jag kommer att ha en del erbjudanden på presentkort och lite annat till jul.
 
I går var jag hos min kära mor en stund på ef, vi åkte ut en sväng och fikade på ett jättemysigt ställe med mycket gott fika bröd.
Hon var så nöjd och tyckte det var så kul att komma ut lite även om hon blir trött så blir hon det på rätt sätt.
Bättre att bli trött av att ha gjort någonting än att bli trött av att ha gjort ingenting ...du fattar va ?
 
 
Jag har fått en fråga av en bloggvän om jag kan beskriva vem jag är.....och det är väl inte så svårt, eller.....
 
Jag är en tjej, dam, tant ( när blir man tant föresten ) i mina bästa år känns det som.
Ödmjuk, snäll och lyhörd och älskar min fam och livet. Jag är en sån person som vill att det ska vara fart och fläkt så jag söker nya utmaningar och trivs med det, därav mina jobb som egen företagare och lite jobb i hemtjänsten i bland.  
 
När jag var liten och gick i första klass var jag så blyg så jag vågade knappast gå till skolan och ännu mindre sitta med dom andra och äta, och nu är det så kul att vara ute och marknadsföra mig och mitt företag för både kända och okända människor, tänk vad man kan ändra sig.
 
Så härligt med nya människor och alla har vi olika livsöden med oss.
Och du...livet är här och nu.
 
 

Det är jag.
 
Ha en skön kväll så hörs vi snart  / Kram.
 
 
 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Härliga du.
Nu fick vi veta lite mer vem du är. Jag tror du är en varm barnkär och godhjärtat person som gillar när det rör på sig och älskar livet.
Ja oj så det blåst i natt. Själv har jag nattjobbat haha.
Kraam du fina bloggvän.

Svar: Det stämmer så bra, det är jag. Och livet är ju här och nu. Kram tillbaka till dig fina bloggvän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ninnie

Hej Gittan, vilken fin bild av dig bakom trädet! Ja du, när blir man tant? Jag tror att om man inte vill så sker det inte. Jag brukar alltid säga att tant det blir jag aldrig för benämningen tant klingar illa hos mig. Och så som jag ser det så är man tant när man slutat upp med att bry sig om omvärlden, slutat att blogga, lägger undan sin mobiltelefon i en låda, blir allmänt gaggig och klagomålen på världen duggar tätt. Nej, tant blr jag aldrig och det tror jag inte du kommer att bli i heller. För vi med många tar för oss av livets goda vad det än månde vara. Kram på dig!

Svar: Du har så rätt så, man blir tant om man slutar bry sig och det kommer inte att hända. Kramar till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Mita

En bra beskrivning på dig, jag tror den stämmer toppenbra. Du är så härligt positiv och vågar prova nytt och satsa.
Vad det gäller din mamma så visst är det bättre att bli trött av att ha gjort nånting roligt, än att bli trött av leda..
Kramiz**

Svar: Ja jag är nog sådan, men som jag sa har jag varit väldigt blyg men det kan vända kan vi ju se, ha ha. Vi hade så trevligt i går men det är jobbigt att se sin mamma bli så olik sig, men det är en del av livet. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Tack för din härliga beskrivning! Jag hade i mitt inre nästan sett dig som den du beskriver.
Tack också för länken, är inte mycket för att trängas med andra inför jul och helt perfekt att då kunna beställa något i stället. Toppen!
Så sant! Livet är här och nu! Lätt att glömma!
Stor kram till dig du fina bloggvän.

Svar: Jag är inte heller så mycket för att trängas i affärer till jul och inte annars heller för den delen. Stora kramen till dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Dejan JUL

Jadu vännen, det är inte alltid lätt att beskriva sig själv. Men jag måste säga att du gjorde en bra beskrivning.
Jag ska följa din blogg flitigt.
Ha en toppen bra tisdag :)

Svar: Nej det är inte så lätt och jag tittar in hos dig med. ha en skön dag du också.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Pernilla

Vilken härlig inställning du har. Den tar jag till mej.
/P

Svar: Ja du kan få lite av mig, skickar ett brev, ha ha. Man kommer långt med positivt tänkande. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Eva`s blogg

Ja vem är personen bakom bloggen ibland kan man undra o hur mkt man vill dela med sig av :) hoppas du får en skön dag kram

Svar: Ja det är ju olika hur man är och jag är nog ganska öppen av mig, som en öppen bok.Men man måste ju känna det själv hur mycket man kan dela med sig.
Kram fina blogg vän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Bosse Lidén

Tack för att du berättade lite om dig själv. Förr fanns det tanter som var 40 år. Nu finns det tjejer som är spralliga efter sjuttio. Min mamma var en sådan. Jag blir alltid lika rörd när du skriver om din mamma. Mysigt att du tar ut henne på fik. Kram Bosse

Svar: Ja förr var det på ett annat sätt, man såg äldre ut också. Ja det är mysigt så länge man får ha dom kvar, hon är ju i alla fall 93. Det är så skönt att veta att jag gör det bästa för henne i den mån jag har tid, och den tiden finns. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Mita

Besök av barnbarnen piggar upp även om man blir trött om du förstår mig rätt,och det tror jag att du gör...
Idag är det väldigt tyst i huset,och igår fick man nästan skavsår i öronen,hehe....vi har varit ute en hel del hundarna och jag, efter en frostig morgon värmde solen upp lite grann så det är en toppenfin dag,
Kram vännen och ha det gott♥

Svar: Jag förstår precis hur du menar, och visst är det kul men man blir ju trött. Härligt att vara ute med hundarna och dom följer väl gärna med förstår jag, Bamse är väl piggast på det kanske...Här var det lite frost på morgonen men nu är det ganska skönt ute. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :