Inget bad i dag.

 
Vi har varit en sväng till ön i dag och sedan tog vi upp båten, det är nog klart med det boendet för i år.
Plockade in det sista och såg till att allt var bra.
Det blåste riktig storm så det var bara att ta fram sina största muskler, båten är tung men det gick jättebra.
Sonen var med och det var nog tur det för vi hade inte klarat det på två. Men nu är den uppe och gubben håller på att tvätta den på firman, skönt att ha det gjort till vintern.
 

Ja något bad blev det ju inte i dag då, jag brukar ju bada både nu och då som du vet. Men i dag hade jag inte tid....eller det kanske var för kallt....
 
Jag tittade inte hur många grader det var, men inte var det inbjudande i alla fall. Nej badet får vänta till nästa vår och sommar.
 
 
 
 
 

Ha en skön lördagskväll mina goa bloggläsare / Hörs.
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Hej där!
Trevligt med nya besökare på min bloggsida.
Nä, nu är det nog inte så skönt att bada. Vi får ha det lite mysigt så här på hösten och alla dessa färger som hösten bjuder på.

Ha de

Svar: Hösten är fin och badet får vänta. Ha en skön söndag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: GeddFish

Tack för din bloggpromenad som ledde till mig bland annat.
Fina bilder du har också. Från verkligheten här och nu.
Kram!

Svar: Visst är det så att man ska ta vara på tiden här och nu. Ha en skön söndag. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Nej, badsäsongen är nog över där hemma nu. Men du bjuder på vackra höstbilder som känns lite vemodiga. För det dröjer ju nu ett tag tills det på nytt blir ljusare tider.
Just att stänga landet (sommarhuset) och ta upp båten är för mig lite dystert.
TYcker ert hus ligger så vackert. Just så skulle jag nog kunna tänka mig att bo året om. Men det kah jag nog inte direkt göra i Stockholms innerstad.
Kramar!

Svar: Ja lite vemodigt är det men allt har sin tid och tiden går fort. Jag skulle nog kunna tänka mig att bo där året om, men det är ju snö och is ibland med. En hydrokopter kanske, tankarna har vi nog haft kanske när vi blir pensionärer. men vi har det så bra i vår lägenhet. Ni har väl också härligt med en sommarstuga i Spanien, härligt med miljöombyte även om det är lite längre. Ha en skön söndag Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Mita

Ja det börjar bli dags för upptagning av båtar, dottern och hennes sambo fick sin båt upptagen i veckan. Dom har den i Vättern.
Ni har det så fint där på ön, men det är nog skönt att bo i lägenheten under vinterhalvåret.
Blåsig helg är det, men fint väder ändå som inbjuder att vara ute...
Kramar♥

Svar: Ja det är riktigt båtupptagar väder. Vid Vättern är det ju så fint. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Vilka fina bilder. Den sista tycker jag mycket om. Det är vemodigt att avsluta sommaren och invänta vintern. Vi satte in hjulhuset för vintern och likaså poolen. Tack och hej, välkommen nästa vår. Bada? Nu! Nehe, inte för mej i alla fall.
/P

Svar: Lite vemodigt men så är det ju, vi kommer igen till våren. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bitte

Usch ja hösten är på ingång. Mörkt nu när man kör till jobb på morronen, inte alls kul.
Dock har vi haft härligt väder idag. Haft besök från Visingsö denna helgen och innan de åkte hem så grillade vi laxpaket med potatis och lök och sen åt vi dem i lusthuset. Kanske sista gången innan vintern, det vet man ju inte.

Svar: Det blir ju mörkare nu för varje dag och här har det varit fint väder i dag också. Och grillad lax som är så gott. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :