Långkok en höstdag.

God söndagskväll på er.
 

En vanlig söndag har gått förbi och här har det varit fint väder, lite blåsigt men ganska skönt ändå.
Jag tyckte det passade bra att koka ärtsoppa en sån här ledig dag, och så blev det ostkaka till efterätt.
 

På eftermiddagen åkte jag till mamma och fikade med dom boende och den trevliga personalen.
Jag hade köpt med mig lite fina blommor till henne och hon blev så glad.
Härliga höstfärger
 
 
 
 
 
Sonen fick en välbehövlig helkroppsmassage i kväll också efter bygge, målning och sånt som hör renovering till.
Annars blir det ofta som skomakarens barn vet du, men nu blev det av.
 
Ny vecka som innehåller en hel del jobb på lite olika håll.
Nya möjligheter och utmaningar. 
 
Ha en skön kväll, natti natti.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Känns som en väldigt bra höstdag med blandade händelser.
Förstår att din mamma blev glad både för besök och vackra blommor.
Helkroppsmassage! Vilken lyckost till son! När jag bodde i Peking tog jag det nästan varje vecka. Så härligt! Men hemma har det inte alls blivit av. Kan verkligen sakna det.
Önskar dig en bra vecka!
Kramar!


Svar: Visst är det härligt med massage och bra för oss alla. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Jamen tänk vilken lyx för sonen med massagen.Toppen att ha en mamma som fixar det. Man märker mer och mer att människor runt omkring är stela och har värk,även dom som är yngre och inte bara vi " gamlingar"..**
Gud så gott med hemkokt ärtsoppa, alldeles för sällan man gör det. Men hösten och vintern är ju perfekt för värmande soppor.
Du är så go mot din mamma,och dom blommorna var underbart fina,
Kram vännen♥

Svar: Ja alla behöver massage och helst innan man får ont och som du säger alla, inte bara vi blir stela. Min mamma har ju alltid varit och är go mot mig så jag vill göra det bästa för henne den tid hon har kvar här på jorden. Även om hennes minne sviktar och allt inte stämmer så gör jag så gott jag kan. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Susan

Det där med skomakarens barn...känner jag till :-)
Målarsonen ha jobb och göra hos lilla mamman, ha aha...


Svar: Ja så kan det va, Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Annika

Oj, sååå skönt med massage. Inte dumt att ha en mamma som kan fixa det. Kan tänka mig att din mamma blev glad då du kom med blommor.
Ha nu en bra vecka.
Kramen på dig.

Svar: Ja det är ju bra att ha en massör i släkten vet ja, och blommor är alltid kul att både ge och få. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :