Fotorunda

 
 

Jag har varit på en fotorunda i dag, och vad hittade jag tror du. Jo maskrosor inget annat som jag tyckte var något att visa, men dom är ju också fina tycker jag.
 
Konstigt att dom är så fina, det kan vara hur visset och torrt som helst omkring dom, men dom överlever.
Det vet man ju när man har dom i sin gräsmatta, och där är dom inte så välkomna.
 
I dag har vi varit och hälsat på hos barn och barnbarn, vi har ju lyxen att ha dom så nära så det tar inga tider att åka dit.
 
Jag har lagt in en länk här bredvid till forever, gå in på den och kika lite och är det något du vill beställa så går det bra att skicka mail till mig. [email protected] Jag skickar varorna till dig mot porto kostnad.
 
Tack och hej.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

De var ett bra beslut att ta ett foto på den solgula rosen, lika älskad som den är ratad. Jag passade på att svänga inom mina barnbarn i Kalmar då jag körde hem från Öland idag. Barnbarnskramar är så mysigt och energigivande. Var tvungen att åka hem för att jobba annars hade jag gärna stannat kvar lite till. det är så vackert nu med allt naturen har att erbjuda :-)

Kram

Svar: Visst är det härligt med dom kramarna, ger så mycket. Det är en fin tid nu här har det varit skönt i dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Maskrosen är helt klart en mycket mobbad blomma. Den är underbar på våren och ger oss färg under sommaren. Sen när den blommat färdig är fröställningarna helt fantastiska. Vi måste skärpa oss, vi människor.
/P

Svar: Ja den är mobbad och utfryst, men så fin. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Visst är det skoj med fotorunda :) och fin bild på maskrosen jag gillar den både gul o grå ...vacker hoppas du har det bra denna måndag kram

Svar: Det är kul med en sån runda, men i går hade jag ingen inspiration. Men maskrosen är fin. Här har varit en hemtjänstdag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

En jättefin bild på maskrosen och nu är det i alla fall vår. Jag tycker att maskrosor är så tydliga vårtecken, men jag har aldrig velat ha dem hemma på gräsmattan eftersom flera i familjen var allegiska mot dem.
Och att ge sig ut på en fotorunda är alltid trevligt och förstås att träffa barn och barnbarn också.
Kram!
(Bra att du lagt in länken, tack för det.)

Svar: Dom är ju fina men man vill ju inte ha dom så nära, lagom avstånd att titta på dom. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Bosse Lidén

Visst är de vackra på lagom avstånd. Hos grannen. På det gröna fältet. :)
Vilken tur du har med barn och barnbarn avståndet. Vilken blankett fyllde du i för att få det så? Min dröm är att vi ska få det så om några år. Kram

Svar: Jag fyllde i en blankett i 7 exemplar......nej jag skojar, det enda jag vet är att det är lyx att ha dom så nära och det är väl alla föräldrars dröm. Många har ju sina barn och barnbarn långt bort och kanske utomlands till och med, så vi har det bra både för dom och för oss. Visst är dom fina på håll som du säger. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ghugge

Som en liten sol, gul och fin! Nu är min önskan sol och värme till vårt land, eller hur! Varma är mina kramar iaf!

Svar: Nu vill vi ha sol och värme, stämmer så bra. Här blåser det storm i dag. En skön valborg önskar jag dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: TantGlad

Maskrosor tycker jag är jättefina. En härlig och glad blomma som underskattas.
Tittar in och önskar dig en trevlig valborg.
Kramkram.

Svar: Ja visst är det fin, lyser i kapp med solen. Önskar dig en trevlig valborg också. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :