Återblick på 2015.


Dom här fyra har förgyllt många dagar för oss under det gångna året.
Vill du hänga med ?
 
Januari började till min förtjusning med snö och lite kallt, vi gick en promenad i Björnsholm där vi bott
väldigt länge.
 
 
 
 
Februari flyttade äntligen Mathias och Jenny upp på sin nyrenoverade övervåning.
Mathias har legat i så till och med Anton sa en gång när han skulle iväg till jobbet ett ärende,
" va, har du en övervåning på jobbet också" ha ha dom är för roliga.
 
 
Jag var nog med och hjälpte till ibland och fick då förmånen att natta dom här två som var jätteglada över sina nya rum.
 
 
I mars tog vi en tur till Thailand, det var mysigt men väldigt varmt. 40 grader på dagarna, helt underbart i havet men kunde ju inte va där hela tiden för då hade vi nog slutat som russin.
 
 
Hotellet var jättefint, jag pustade nog över värmen men kan ändå längta tillbaka dit.
Jag rekommenderar dig att åka dit, mycket att se och en helt annan värld.
 
 
Kopplade av gjorde vi och det var skönt.
 
 
I April fyllde Söta Anton år, ingen kan undgå att se hur många det är.
 
 
I Maj var jag på tjejträff hos min svägerska, vi är sex tjejer som träffas nån gång var annan månad.
Den vi är hos bjuder på mat och vi har med dricka var och en.
Vi pratar, löser världsproblem och såna viktiga saker....
 
 
Fösta turen ut till ön och det är helt fantastiskt att komma dit efter vintern.
 
 
Juni och kakfestival var vi med på, Leia som gått på dagis slutar nu för att börja skolan ( vem tog åren för oss)
Massa kakor, saft och fika. Mums.
 
 
Jag tror dom tycker om sin morfar, och det är ömsesidigt.
 
 
Midsommarafton kom och med den också regnet i massor, men vad gör väl det när man får vara med nära och kära.
Det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder...
 

 Jag tror det var uppehåll en timma så vi hann klä stången och dansa lite.
 
 
Det blev både små grodorna och vi äro musikanter.
 

Juli blev varmare så då badade vi en del och hade besök på ön av barn och barnbarn.
 
 
 
Jag målade en hel del också.
 
 
Jaa, det blev inte så tokigt.
 
 
 
 

I Juli åkte vi till Stockholm för att utnyttja vår present som vi fått av barnen, En tur med en Ribb båt
Och det var en upplevelse ska jag säga, vi tycker ju om att åka fort och det gick jättefort.
Vi träffade också min fina bloggvän Ditte och det var så kul att ses "på riktigt"
Vi bodde hos Johan och Agneta och vi hade så mysigt hos dom.
 
 
Lite pirrigt var det allt innan vi kom  iväg.
 
 
Augusti kom med stora steg, och här är vår stora lilla tjej som fyller....ja du ser själv, sex st.
 

Så mysigt med tårtkalas.
 
 
Jag har kommit i gång med min Forever verksamhet nu. Jag har Må Bra kvällar både ute på lokal och en del hemma. Här är jag i en restaurang som jag "lånat"
 
 
Vi har ju också besökt min älskade mor som är 94 år. I bland har jag tagit med mig barnbarnen.
 

Och det är så uppskattat när det kommer barn till ett äldreboende, blir lite fart och fläkt då.
Jag frågade en tant om dom ville ha barnen kvar ett par dagar men hon avböjde erbjudandet, ha ha.
 
 
 
 
I Oktober hade vi en till liten tjej som fyller år, och det är hela tre st.
Så härligt med födelsedagskalas.
 
 
Dom fina färgerna börjar komma så smått.
 
 
I november gjorde vi något som är bland det bästa som hänt oss.
Vi bjöd med oss barn och barnbarn till Gran Canaria.
Det var så mysigt och härligt att va tillsammans alla och ha semester, mycket bad, lek och god mat.
Ja, bilderna får väl tala för sig själva.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fanny, Bettan och gubben min fyllde år under den veckan. Så det blev mycket firande.
 
December med Lucia och tomtebesök.
Vi var på Anton och Stellas dagis och tittade på alla duktiga barn, där vi fick glögg och pepparkakor.
 
 
 
 

Hoppas du har hängt med hela vägen.
 
Jag önskar alla min bloggläsare ett riktigt  GOTT NYTT ÅR.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Jag hängde med hela vägen. En underbar tillbakablick tycker jag , med underbara och trevliga bilder.
Tack så mycket.
Nu siktar vi in oss 2016 . Lite ovant....En ny siffra när man just lärt sig skriva det gamla året. Tja..det tog ett år bara haha.

Gott Nytt År härliga bloggvän.
Kram.

Svar: Visst är det kul att se tillbaka men det går ju så fort, var ju inte länge sen jag satt här och gjorde tillbakablick på 2014....Ja nu får vi lära om igen. Gott Nytt År och stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Hej och hå, här kommer jag som står på benen igen. Tack för den härliga återblicken, och det mesta kommer man faktiskt ihåg. Tänk vad mycket som händer under ett år. Både roliga och tråkiga saker. Men nu står vi inför ett nytt år, och vi vet ingenting om det, och lika bra är det. Man tar en dag i taget och njuter av den
Kram vännen,och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och din familj♥♥♥

Svar: Visst händer det mycket under ett år och vad fort det går då. Jag önskar dig och din familj det samma. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Therese Bjärstig

Vilka fina foton ❤️ Och ett fint år att se tillbaka på! Önskar dig ett gott slut!

Svar: Kul att se tillbaka, tack det samma till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Jag har hängt med dig under hela året och både i bloggen och på den här fina återblicken. Det är roligt att se vad ett år har haft med sig och det blir så påtagligt vad man gjort.
Ditt år ser verkligen ut att varit glädjefyllt och mycket samvaro med nära, kära och vänner; precis som man vill ha det.Underbara bilder med så mycket värme och kärlek.
Jag tycker att det var så riligt att vi sågs här som hastigast när ni skulle åka ribbåt och roligt att jag också kände till era släktingar. Världen r bra liten ibland.
Stor kram och tack fina Gittan för i år. Gott Nytt År önskar jag dig.

Svar: Visst är världen liten och det var kul att ses. Vi fick en sån tur till nu av barnen så det blir nog en sväng till sommaren igen. Tack själv för i år fina du och jag önskar dig och din fam ett riktigt Gott Nytt År. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Bosse Lidén

Vad mycket spännande du hunnit med. Trevligt upplägg med hur du visar upp det på bloggen. Jag önskar dig ett fint 2016. Kram Bosse

Svar: Tack för det, visst är det kul att se tillbaka och mycket har hänt på ett år. Jag önskar dig och din fam ett riktigt Gott Nytt År.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: ghugge

Hoppas att år 2016 blir lika innehållsrikt och härligt för dig och de dina!
GOTT NYTT ÅR! Kram

Svar: Gott Nytt År till dig och din fam också. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Eva`s blogg

Va härligt och visst är det skoj att blicka tillbaka :) kul att du träffat Ditte :) hoppas vi oxå ses nån gång du o jag :) hi hi GOTT SLUT & GOTT NYTT 2016 MIN BÄSTA BLOGGVÄN STOR KRAM

Svar: Ja det är kul att se tillbaka och man inser hur fort det går. Därför vill det ju till att ta vara på varje dag. Ja visst skulle det va kul om vi kunde ses nån gång, det är ju faktiskt inte världens ände vi bor varken du eller jag. Ha ha. Gott Nytt År önskar jag dig också min fina bloggvän. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Pernilla

Vilket härligt år. Jag slutade årets sista månad med att tappa min mobil och därav ett ofrivilligt "socialt-medie-uppehåll".
Vet inte om jag orkar titta tillbaka på året som varit. Det har varit så rörigt och känslomässigt upp-och-ner. Men man kanske skulle det?
/P

Svar: Hoppas du kommit i gång i det "sociala livet" igen för visst är man beroende av sin mobil. Jag hoppas att 2016 blir ett bättre år för dig, då är det bättre att se framåt. Kram och Gott Nytt År.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: amanda

Oj, jösses vad det var lång, men jag hängde med hela vägen, hihi...!
Du har haft en bra och händelserik år Gittan !
Kram på dig min bloggvän, önskar dig ett riktigt Gott Nytt År !!


Svar: Ja det tog ett tag att få till det men visst är det kul att se tillbaka. Kul att du följde med. Kram på dig och ett Gott Nytt År önskar jag dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Eva`s blogg

GOD FORTSÄTTNING min vän hoppas gårdagen var bra o du kan vila i dag hi hi kramen

Svar: Det samma till dig ☺ gården var bra, maten lyckad och gästerna nöjda. Tolvslaget firades in med champagne. I dag har vi gått en långpromenad på morron, härligt att börja nya året med. Hoppas din nyårsafton också var bra. Kram till dig bästaste vän. 💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: ninnie

Vilken härlig bildkavalkad och minnen i stora lass. Jag lyckades också få till det i dag på min blogg... Kanske är det så att minnen kommer i takt med att man summerar året... Ha en fin nyårsdag fina Gittan...

Svar: Då ska jag kika in till dig, visst är det kul att se tillbaka. Jag har en förkylning som inte vill ge sig av, ögon och näsa rinner ikapp. Ha en skön dag du med min fina vän. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#12: Bitte

Ett härligt år som gått. Jag tycker väl så där så nu hoppas jag på ett bättre år framöver. Hoppas min gallsten håller sig lugn som jag precis fått reda på att jag har. Får se vad som ska göras.
Jag tänkte också göra ett kollage på året som gått men har inte hunnit med det riktigt än men det kommer nog snart.

Svar: Ja hoppas du blir bättre och vi håller både tummar och tår. Kul att se tillbaka och man inser hur fort tiden går. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#13: Ghugge

Härlig bildkavalkad! Nyårsmaten och dukningen får högsta betyg! Hoppas du kryar på dig snart och God fortsättning! Kramen

Svar: Visst är det kul att se tillbaka på det gångna året och tack för det. Nu ser vi väl framåt bara min envisa förkylning med hosta och huvudvärk ger sig av. God fortsättning och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#14: Anonym

Vika
Sötingar hälsningar Fanny

Svar: Visst är dom, sötast i hela världen. Kram. 💟
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :