En gardin människa.

God morgon.
 

Nu har snön kommit hit och det är så vackert ute, tror till och med att det kan bli lite sol i dag.
Jag ska försöka få till lite fina bilder ute sedan i dag, jag älskar att vara ute och gå med min kamera i högsta hugg som du vet.
 
Dagen i går blev på lanstingstvätten men bara nöjda kunder, och välbehövlig massage.
 
Jaha, och så är julen utstädad här tomtarna har flyttat ner i förrådet, gardinerna nedtagna och dammråttorna infångade. Känns ganska skönt när alla gäster lämnar oss för den här gången.
Lika välkomna som dom är när dom anländer.
 

Förr sydde jag mycket gardiner men nu tar jag ner och tvättar dom när julgardinerna ska upp, och sedan sätter upp samma igen.
 
Kan det vara att jag blivit tröttare, tiden har blivit kortare på nåt sätt ? eller åldern...nej så kan det inte vara...
Så är det i alla fall och jag trivs med det, en del byter ju gardiner lika ofta som dom byter strumpor.
 
Byter du gardiner ofta ?
 
Ha en skön torsdag / Kram.
 

Kommentarer :

#1: Ditte

BLir säkert bra att tomteberget får samla nya krafter inför nästa års framträdande.
Vad gäller gradiner så sätter jag inte up julgardiner, men jag brukar ha lite höst/vinter varianter och sedan vår/sommar gardiner. Men i vårt vardagsrum har vi inga gardiner alls, utan transparenta rukllgardiner får tjänstgöra där. Svårt att få till gardiner till fönstren, men vi har tänkt på en skena i taket och kanske panelgardiner. Men det är en tanke bara.
Snö här också, men ingen sol i sikte. Tyckte dina blommor, rosa och vitt, kändes vårlikt och fint. För visst blir det en vår....
Kram!

Svar: Ja dom behöver nog vila sig som dom legat i. Det går väl bra att ha till höst och vår gardiner, kanske går att ha en skena i taket som du säger. Ja ibland är det svårt att få till det. Ha en skön dag. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Ja det var rätt skönt att få bort alla julsakerna. Roligt att plocka fram men mindre kul att få bort allting. Jag tog lite i omgångar, men nu är det gjort**
Två gånger om år byter jag gardiner. Fast i köket blir det nog tre.Fönsterputsning vid behov.
Man har väl trappat ner en del sen yngre dar, och inser att det kanske inte är så viktigt med gnistrande fönster och nya gardiner nu och då..**..
Kramar♥

Svar: Det låter härligt, höst och vår är kul med lite nytt. Ja det finns så mycket annat som är viktigt nu som du säger. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Haj bara gardiner i sovrummet, sen lameller i vardagsrum :) men har sommar & vinter gardiner dock båda vita :) ha det gott fina du kram

Svar: Det låter jättesnyggt och vitt är ju alltid fint. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ghugge

Är så rädd om ljuset så jag har bara jättetunna gardiner i princip överallt. Bara tvätta och hänga upp igen. Jag har så fruktansvärt många fönster så det fungerar inte på något annat vis. Skönt att de juliga är över och att det våriga får flytta in. Visst är det underbart med sol och snö! Hoppas den ligger kvar!😉 Kram

Svar: Härligt med tunna gardiner perfekt ju för att få in ljuset. skönt att våren är på väg men härligt med lite snö. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

God morgon bästa Gittan :) hur har du det? bra hoppas jag o att dagen går i ett lugnt tempo kanske :) kramen på dig

Svar: Här är det bra, jobbat i hemtjänsten i dag. Det har varit ganska lugnt, alla på plats och du funkar det. Kramar till dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Pernilla

Jag har ett gäng gardiner som byter rum efterhand som jag ändrar stil. I köket brukar jag ha någon accentfärg och där har vitt, lila och grönt fått bytas om nu ett par år. Att sy gardiner är oftast inte lönsamt. Det finns ju så billiga att köpe eller om man vänder på det, det är dyrt med tyg.
/P

Svar: Det låter snyggt, och bra att byta efter tycke, smak och stil. Ja det finns ju mycket billiga och snygga att köpa. Jag hittar nog något till våren det brukar kännas så när solen och värmen kommer. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Bosse Lidén

Jag är mest nöjd med att jag brukar se att det har bytts gardiner. Ibland retas jag och låtsas att jag inte noterat det. Fredagskram Bosse

Svar: Ha ha, du är en luring tror jag, jag brukar handgripligt få ta med min gubbe till fönstret när jag satt upp nytt för att han ska se det. Men han kanske också retas...Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Lotta

År efter år så hänger mina gardiner uppe. Jag tar ner dem, in i tvättmaskinen och så upp med dem igen. Utan varken strykning eller torkning. Jag gillar inte gardiner, snyggt hos andra men bara i vägen hos mig. Trotts detta så har jag gardiner i alla rum utom i ett, jag har så stora fönster så för att rama in lite så hängde jag upp några jag hittade i en låda. Så köpte jag nytt tyg på Ikea för 9 kr meter till sovrummet. Perfekt!

Jag bara älskar dina tomtar som du fixat med så fint. Till kommande jul så ska jag härma dig. Hela mitt köksfönster ska bli värsta tomteparaden. Nästan så jag längtar lite :-)

Kram


Svar: Det är så lätt att göra, jag har ett hönsnät som jag format till en grotta och lägger bara mossa i och runt om. Ja visst är det fint. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Eva`s blogg

en lördags kram till dig

Svar: Det samma till dig min fina bloggvän. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: TantGlad

OM......jag ÄLSKAR att byta gardiner. Jag bytte var 14:e dag förr. Har lugnat ner mig nu. Man orkar inte lika mycket. Sydde gardiner gjorde jag med.

KRAMKRAM fina du!

Svar: Ha ha, visst är det härligt att man får vara som man vill och kul med heminredning. Och tur att vi är olika. Kram fina bloggvän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Cecilia RockBabe Kärvegård

Jag har inte plockat bort all jul ännu. :) Jag gör som du med gardinerna och jag håller inte på och byter stup i kvarten. Finns så mycket roligare saker att göra.

Önskar dig en skön söndag!

You Rock!!!

Svar: Det är fint med lite lyse i mörkret och visst finns det andra saker att göra. Ha en bra måndag och början på en helt orörd vecka. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#12: Bitte

Nä byter gardiner gör jag inte alls ofta. Fick problem att få dem att räcka till nu när vi flyttade. Här finns många små fönster så jag delade några gardiner så det blev två likadana i samma rum. Har fortfarande inte satt några gardiner i de jätte små fönsterna på ovanvåningen. Där hänger det många ljusmanschetter på gardinstången istället.
Får väl ta tag i det där och sy om lite av de gamla som fortfarande är fina.

Svar: Det kan ju vara så när man flyttar att det inte räcker i hop, men så bra att det gick att dela på dom då. Så gulligt med ljusmanschetter på gardinstången i små fönster, det låter ju lätt, snyggt och bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :