Ett svårt val och ett konstigt återseende.

 
 
Jag var hos mamma i går eftermiddag en stund, hade med en rulltårta som jag bjöd på till fikat.
Lite vispgrädde, björnbär och banan som var kvar sen lunchens efterätt och vips blev det bakelser som vi smaskade på.
Fika ihop med tanterna och Kerstin som jobbade i går var inte helt fel, en pratstund och trevlig samvaro gör dagen för dom boende och även för mig.
Mamma tycker att hon har det så bra, och sa till mig att personelen måste trivas här för det är så lugnt och skönt. Och sånt märker dom gamla mer än vi tror kanske.
 

Vi har gjort oss av med vårt bubbelbadkar och ska sätta in en dusch i stället. Bubbla är jättehärligt och jag ( mest jag ) har använt det mycket. Men nu är det nya tider och en dusch är mycket bekvämare.
Det skulle komma ett par och hämta det, dom byggde om sitt hus och snickaren skulle följa med och bära.
När dom kom in i vår ingång sa snickaren, här har jag varit och byggt om ett kök...
Och mycket riktigt in kliver "vår" snickare, världen är bra liten ibland.
 
I dag har jag ett svårt val, har varit på synundersökning och ska köpa nya glasögon.
Lånade hem några stycken och har nog nästan bestämt mig, det är ju bättre att se dom på naturligtvis men vilka tycker du är finast ?  
 

Tack och Hej.
 

Kommentarer :

#1: Mita

Oj så svårt att välja glasögon, man måste se dom på.Men du har säkert bestämt dig för ett par som kommer bli toppenbra.
Så gott med rulltårtsbakelse,enkelt och bra. Idag har vi regn och slask, inget höjdarväder precis. Man tycker att snön kunde fått vara kvar....
Kramiz♥

Svar: Ja det är ju lättare att se dom på. Här är det också lite halvkonstigt väder, snön är snart borta och lite blaskigt och lite lagom halt på en del ställen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Åh va spännande med nya glasögon 😄hoppas allt är bra med dig fina du kram

Svar: Ja det blir bra, kul med lite nytt men inte helt gratis. Allt väl här. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Susan

Var sak har sin tid. Nu fick bubblet ge vika för en strilande lika skön dusch.
Det där med glasögon är kinkigt. Det är så mycket som ska kännas rätt och bra. Jag fastnade för de "röda". Så häftiga!

Kraaam

Svar: Vi har så litet badrum så hade vi fått plats med en dusch också hade det inte varit nån tvekan, men nu får man välja och bekvämligheten får gå före. Nu tittar vi på handfat och toastol också, det drar ju med sig så mycket mer när man ska göra något. Men kul att göra om och förnya sig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Jag blir lika glad varje gång du har besökt din mamma och lugnt kan konstatera att hon har det så bra och verkligen trivs. Personalen på ett äldreboende, och särskilt där är så viktig.
Förstår att det är uppskattat när du kommer på besök.
Vad gäller glasögonen är det svårt att säga, när man inte sett dem på. Men jag tycker de modeller du valt är fina alla tre så spännande att se vilket par du väljer.
Kul sammanträffande med snickaren som byggt ert köl. Så visst är världen liten ibland.
Kram!

Svar: Visst är det härligt att hon har det så bra, klart hon saknar min pappa och frågar allt som oftast var han är men kommer ju på att han inte finns kvar. Kan inte vara lätt när man blir gammal och glömsk. Ska bli kul med nya glasögon. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

Kikar in & önskar dig en fin dag snällaste du kram

Svar: Tack det samma till dig min vän. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Pernilla

Jag behöver också kolla upp synen. Bågarna i mitten till vänster ser ut som mina. Om jag byter först, kanske vi ska göra en deal. Du kan köpa mina begagnade......?!

Ja, det är så dumt så jag bryr mig inte ens om att ta bort texten. Haha! Hur är det reklamen säger, Smart?
/P

Svar: Smart, smart ha ha. Kul med lite nytt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ghugge

Vilken gofika, nu blir jag sugen!
Det är verkligen svårt att välja glasögon för man ser ju dåligt hur man ser ut i dom. Iaf har jag fått mina favoriter som varierar sig lite då och då. Hoppas du hittar dina.. Trevlig helg vill jag önska dig. Kram

Svar: Visst är det svårt att välja, ska visa dom när dom kommer hem. Trevlig helg till dig med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Bosse Lidén

Jag tror att det är många som uppskattar dina besök. Världen är liten ibland. Det är spännande hur människor kan dyka upp igen. Rent spontant fastnade jag för de som ligger till höger. Samtidigt kanske man tröttnar på dem rätt snabbt. Precis som du skriver. Man måste se dem på. Tur att man får låna hem. I butiken är det helt hopplöst att välja. Jag bytte förra året. Fick låna hem tre par. Köpte två av dem. Trevlig helg. Kram Bosse

Svar: Jättesvårt att välja, men det blir nog bra tror jag. Rapport kommer. Trevlig helg till dig med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Jenny

Kul sammanträffande att Oskar var där :)

Svårt att säga utan att ha sett dem på, men jag gillar de längst fram i bilden, är de gröna kanske?!

Kram

Svar: Ja visst var det kul, Bengt öppnade när dom ringde på. Är det du sa han...jag var tvungen att titta, är det du sa jag....Dom var lite mörka på mig tycker jag, dom längst bak utan bågar nertill lutar det åt. Ha en skön kväll och hälsa ert främmande. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Eva`s blogg

God morgon Gittan :) ja våra mammor är vi måna om eller hur jag jobbar ju med det o jag vet hur viktigt det är att dom har det bra där ...hoppas din lördag blir fin kramen fina

Svar: Ja det är viktigt att dom har det bra, du jobbar ju så. Är det inne på ett boende du jobbar ? Som typ serviceboende, egna lägenheter eller egna rum bara ?Ha en skön kväll. Vi ska titta på hästarna när dom springer nu, vi brukar köpa en Harry boy i bland och hoppas på tur. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Charlotte

Jo du detta med att prova ut glasögon är icke lätt... både glas o bågar
Lycka Till

Svar: Ja det är inte lätt, för många att välja på. Förra gången för tre år sedan när jag skaffade dom jag har nu såg jag dom direkt i affären så dom bestämde jag mig för direkt. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#12: TantGlad

Hej min fina bloggvän....eller snarare God Morgon!
Vi är ju både fb och bloggvänner nu *ler*

Jag tror åxo att gamla känner om personalen trivs på sitt jobb. Det är väldigt viktigt att dom gör det tycker jag......för annars smittar det negativa hemska och sura över på våra gamla.
Ska du välja glasögon...så kul. Jag tycker bågar med lite färg är snygga. Dom lyfter liksom ansiktet. Det får gärna vara en färg som syns tycker jag då , som är en färgglad person. Men smaken eee ju som baken hihi...delad liksom *ler*
Nu måste jag nog bläddra upp till bilden.......
Dom i mitten och till vänster ser väl rätt ok och tjusig ut.
Lycka till med valet nu.

Kramelikram finaste Gittan!

Svar: God morgon vännen, kul att träffas på fejjan också. Dom längst upp med bågar bara på översidan tyckte jag om men vi får se vad det blir, rapport kommer. Ha en skön dag, du har väl snö förstår jag här är det mörkt och grått. Hoppas vi får se solen i dag. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#13: Eva`s blogg

God söndag på dig vännen :) ha det skönt kram

Svar: Det samma till dig min vän. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :