Ett fint födelsedagskalas.

 
 
I dag har vi firat min älskade mamma på hennes 94 års dag, en pigg dam trots lite glömska ibland som är helt ok vid hennes ålder.
 
 
Personalen på Erneborg hade hjälpt henne att välja kläder ( hon är väldigt noga min kära mor )
Dom hade målat hennes naglar, fixat håret, dukat bordet med fina ljus och servetter.
Allt gick i rosa och det var jättefint.
 
Ett stort tack till den trevliga personalen på avd 2 i Gamleby.
 
 
Go fika med wienerbröd, tårta och kakor åt vi, mums.
 

20 gäster var det, barn barnbarn och några vänner hade hon hos sig.
 
 
Barnen hade eget bord, dom gick lite ut och in, skönt väder har det varit i dag så det gick bra att vara ute också.
 
 
Det var min dag som snart är klar känner jag, lite trött är jag allt efter den här dan men väldigt nöjd att ha gjort det så bra för mamma.
Även att hon glömmer, kanske inte kommer ihåg i morgon att vi haft kalas så har hon haft en bra dag just i dag.
Och det är ju i dag vi lever, morgon dagen vet vi inget om.
 

Vi ska ju ut på en tur i morgon som jag berättade om i förra inlägget.
Vi åker till Karlskrona, tar färjan över till polen ser oss om lite där och sedan vidare för en övernattning i Tyskland.
Vi ska passa på att handla lite vin och öl till sommaren, det blir hundraårskalas på ön då...
Gubben min fyller 60 till hösten och sonen har fyllt 40 och efter vad jag förstår så blir det 100.
En bra ide att fira tillsammans tycker vi.
 
Nu har jag en date som väntar på mig, kudden ropar nu så natti natti alla mina bloggläsare.
 
Ha en skön fortsatt vecka, här är det semester och det gör ju inte ont. Ganska behagligt faktiskt.
 
Vi hörs.
 

Kommentarer :

#1: Eva

Åh vilken tur du har som har din mamma i livet :) härligt o såå fint ni gjort ett super kalas Gittan :) stor kram njut av dagen

Svar: Ett fint kalas var det och mamma var trött och nöjd. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ninnie

Så är det ofta med di gamle på himmet där jag arbetar. Det är dagen som räknas, men är den glömd dagen därpå så gör det inget :) den har funnits i alla fall... Ha det fint, här sitter jag med nyfriserade fötter :) Kram på dig!

Svar: Härligt, då har du "babyfötter" nu då. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Så härligt att kunna ordna ett så fint kalas för din mamma. Och vilken personal! Fantastiskt! Ja, du har lovordat dem förr och jag gläds över att din mamma har det så bra. Idag är idag och det är viktigast. Imorgon är en annan dag.
Vad trevligt med en resa och att hamstra lite för 100 års kalaset är ju toppen. Vi hade för många år sedan också ett 100 års kalas som var tänkt att pågå i 24 h, men det blev lite kortare. Jättetrevligt var det och så även idén.
Önskar er en fin resa.
Kram!

Svar: Ja det är ju en bra ide och vi får hoppas på bra väder också. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Mita

Jättefint kalas,och så vackert dukat det var. Huvudsaken att din mamma blev nöjd och glad idag.
Toppen med en resa och samtidigt "bunkra" upp till kommande fest. 100 års kalas är inte fy skam...
Kramar♥

Svar: Ja mamma var glad och nöjd, 100 års kalas blir kul. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Jag blir så glad i hjärtat när du berättar om din mamma på det fantastiska boendet. Så härligt att få ha det så.
Perfekt med 100-års fest ju! Hoppas vädret är med er när festen ska gå av stapeln.
/P

Svar: Hon har det så bra och hon tyckte det var så bra på festen, även som jag säger att hon inte kanske kommer ihåg det så är det stunden som räknas. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bitte

Ja 94 år vill man ju gärna bli om man har hälsan så klart. Min mamma blev 70 för ett tag sen så man är ju lyckligt lottad som har en förälder i livet i allafall. Tänk sen och veta att man är den äldsta i generationen, det kommer att kännas jobbigt när det händer.

Svar: Visst är det härligt så länge man får ha dom kvar i livet, ja sedan är det vi som är den äldsta......Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Lotta

Så fint! Mysigt att få fira sin stora dag tillsammans med alla nära och kära. Förstår att din mamma är glad.
Karlskrona bjuder just nu alla besökare på en fantastik upplevelse. Hoppas ni har tid att stanna till i staden innan ni drar vidare. Jag kan stå på kungsbron för att vinka åt er när Polen färjan drar förbi:-)

Kram

Svar: Det var ett jättefint kalas för henne. Bor du i Karlskrona, då bor du i en fin stad måste jag säga. Vi var där med mororcykeln för ett par år sedan och den här gången gick vi där också och tittade. Jag tyckte jag såg någon som stod och vinkade, ha ha Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Eva`s blogg

hej på dig vännen ...hoppas allt är bra o jag vill önska dig en fin dag kramen

Svar: Hej hej, allt väl och det samma till dig min fina vän. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :