En vanlig lördag.

 
 
Tänk att solen kan vara så skön, i dag har det varit härligt, men lite kallt i blåsten.
Jag åkte till mina tjejer ( dotter och barnbarn ) på förmiddagen. Vi gick en sväng och en härlig skogspromenad blev det.
 
 
Dom klättrade upp på höga berg... 
 
 

Och klättrade högt upp i träd....
 
 

Mamman tog sig en åktur, men på backen som tur var...
 

När jag åkte hem var sonen med hela fam ute i trädgården, så jag stannade till en liten stund där, en kortis blev det i dag. Dom hade just kommit hem från stan, barnen hade fått nya skor som dom kunde springa med jättefort och det visade dom naturligtvis. Vi spakade och kastade lite boll, härligt att träffa dom också.
 
Den här appen har jag laddat ner i min telefon.
Jag har haft stegräknare förut och det är ju också en sporre, det är ju kul att se hur många steg man tar på en dag, det blir många ibland.
 

 
I morse tog jag en riktig långdusch, lade ansiksmask, peeling, och kände att jag hade tid den finns ju inte alltid, blir ofta en snabbdusch.
När jag var färdig skulle jag smörja in ansiktet, jag brukar spara såna prover som man får i bland i tidningar, små påsar vet du som jag har i badrumsskåpet.
Jag tog en från L"ORE"AL dom brukar vara bra, smörjde och fixade.
Men...jag tyckte det kändes stelt på nåt sätt. Jag tog på min mina glasögon och läste.....
Det var ingen crem till ansiktet, det var .......hårinpackning.
 
Bäst att ta på glasögonen INNAN jag tar något av mina prover nästa gång.  
 
Ha en skön lördagskväll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag har haft en trevlig dag med dig Mormor och farmor och farfar jag har också fått en ansiktsmask av Mamma. Kram kram kram och puss puss puss puss puss :)

Svar: Härligt, visst har vi haft det mysigt. Skönt med ansiktsmask, eller hur ? Puss och Kram min älskling.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Haha, härlig läsning. Jag har tagit hudcreme i håret en gång, av misstag alltså men inpackningar i ansiktet har jag inte provat. Hoppas du inte får utslag nu.
/P

Svar: Ja det blev inte så bra, ska ta på mig glasögonen och läsa ordentligt nästa gång. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Så det kan bli! Bäst att ha på glasögonen., men det kunde ju varit värre saker än en hårinpackning du fått i ansiktet.
Mysigt att träffa barnbaranen och ge sig ut i det fina vädret och du hann ju dessuto med alla fyra.
Din stegräknare till mobilen verkar bra. Vilken är det? Har haft med en vanlig stegräknare men jag glömmer den ofta, men mobilen är ju med.
Önskar dig en trevlig söndag och visst hoppas vi på sol.
Kram!

Svar: Ja glasögon är bra så man får rätt, vilken härlig dag vi haft. Men i dag söndag regnar det för fullt, vi ska på kalas till sonhustrun som har fyllt år så vi ska va inomhus i dag. Den heter WalkLogger, ja mobilen är ju alltid med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Ja steg räknare är skoj min skall helst ligga över 10.000 men brukar komma upp i 18.000 då är jag nöjd :) hoppas du haft en skön helg o även i dag stor kram

Svar: Ja jag brukar också gå längre, det här var ju bara förmiddan. Och många steg går man ju, allra helst i hemtjänsten och långpromenaderna inte att glömma. I dag blir det födelsedagskalas. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: mammakero

Skönt med skogspromenader i vackert väder! Jag tillbringade flera timmar på lördagen med att plantera uteblommor och maken grillade vår middag! Underbart med sol som värmer!

Svar: Härligt att vara ute så länge, och grillat..då är det vår. Fina bilder du tagit. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Camilla

skrattar varmt och gott åt krämen :)

Svar: Ha ha, lite stelt blev det allt.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :