Liten blir stor.

Tänk vad tiden går och så här liten har jag faktiskt varit, mamma ger mig paket och jag tror det var julafton.
Det är lite kul att min morfar och farfar sitter bakom och kom med på kortet.
 

Vi har tittat på en del gamla kort och där kan man ju fastna hur länge som helst, det här är min mamma och pappa när dom gifte sig 1940 och deras föräldrar var med också.
 

Nu är det snart dags för mig att ge mig iväg på tjejträff, ( eller tant träff som sonen säger och det förstår jag inte alls ) vi känner oss som 25 i alla fall i sinnet och det är det viktigaste.
 
Fredagskvällen är man ju ganska trött efter veckan, men en cykeltur dit, lite god mat och ett par glas vin så kanske man piggnar till...eller tvärtom....rapport kommer.
 
Ha en skön fredags kväll och en riktigt mysig helg.
 
Vi hörs.

Kommentarer :

#1: Ditte

Visst är det trevligt med "gamla" foton. De är ju en del av vår historia och oftast har man speciella minnen från tiden då bilderna togs.
Vad trevligt det låter med en "tantträff". Jag tillhör nog dem som inte kallar mig tjej, men vad andra benämner det har jag aldrig synpunkter på. Det viktiga och roliga är ju att ses.
Önskar dig en rolig kväll.
Kram!

Svar: Jag håller med, det viktigaste är ju att man ses, håller kontakten och har kul. och det var verkligen roligt med mycket prat och skratt. Nu blir det nog att åka ut till ön en sväng och förbereda lite där ute, vädret är toppen här i dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: amanda

Roligt att se dessa gamla bilder !
Alla dessa foton berättar ju en historia om dig, för
alla har vi en egen historia att berätta !

Jag brukar också titta på gamla kort och säger dom du, att där kan man ju fastna hur länge som helst !

Hoppas ni hade jätteroligt på tjejträffen ! Men det hade ni ju förstås, hihi..!
Länge sen när jag hade på tjejträff, och då var som chaufför åt tjejerna, men
roligt hade jag i falla fall !

Önskar dig en glad pingst med en kram !!







Svar: Ja visst är det så, tjejträffen var jättekul med mycket god mat, skratt och prat. I dag söndag vaknade vi på ön till en solig men lite kall morgon, och det ser ut att bli en fin dag. Vi får se vad den här dagen har att erbjuda oss och det bästa är ju att vi själva bestämmer innehållet. Det blir nog en sväng till mamma på hemmet och sedan kanske lite trädgårdspyssel. Ha en skön söndag, kram på dig. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

God morgon .....va skoj att ha bilder kvar sen innan jag har inga det är trist men vad gör man? hoppas du haft det bra o får en skön söndag kramen

Svar: Ja det är kul att titta på, finns massor kvar där mamma har bott som vi måste gå igenom, så det kanske kommer fler. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Lotta

Klart att du har varit på tjejträff, vad än sonen säger :-)
Åldern är bara en siffra som inte överensstämmer med hur man känner sig.
Det är så roligt med gamla foto. Min älskade underbara farmor såg ut som 80 innan hon ens var 50 med huckle och sina klänningar.

Önskar dig en härlig och givande söndag!

Kramar

Svar: Ja åldern är ju bara en siffra som du säger, och förr såg dom ju mycket äldre ut än dom var. Ha en skön kväll Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

God morgon min blogg vän vill önska dig en skön måndag kramen

Svar: Jag hoppas att du också har en fin dag, Stora kramen.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bosse Lidén

Tiden rinner iväg fort när man tittar på gamla kort. Det är mysigt att göra återträffar. Samtidigt kan saknaden göra sig påmind. Det är klart att det heter tjejträff. :) Grattis till vinsten.

Svar: Ja det är klart det heter tjejträff, sonen har ju helt fel. och visst är det kul att se på gamla kort, man blir gärna sittande länge med sånt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :