Om att vara trångbodda.

 

Nu har gänget flyttat in här igen, dom är en aningen trångbodda en del får till och med ligga ute och sova.
Men är det bostadsbrist så är det.
Vädret har ändrat sig också, det är mer snö i år på tomtelandet. Förra året var det mer mossa, men så är det ju alla jular är inte lika.
 
 
 Här pysslas det lite som du ser och med nya hyresgäster så går det snart till jul.
 Snön lyser med sin frånvaro här och det är julskyltning i dag.
Jag tycker inte det gör sig då med alla ljus och allt fint.
Men hoppas det kommer lite vitt snart så det blir lite ljusare.
 

Mammas hemsydda lakan och fina jul duk får agera som julgardiner i sovrummet i år också.
Det är ju kul att få användning av det som gjordes så mycket arbete på, det är så fint.
 
  Ha en härlig första advent kväll.
 
 
 

 
 
 
 
 

 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Jättesnyggt fönster helt i min smak. Fint tyg.
Sen så har du ju så många söta Tomtar. Vilken samling hörru😄. Jättefina Tomtar.

Visst vill man ha lite vitt på julskyltningen. Hos mig har det regnat på julskyltningen.

En fin fortsatt första Advent önskar jag fina dig.
Kram.

Svar: Jag tycker det är så bra att samla dom på ett ställe, visst är det fint med en fin handsydd gammal jul duk som gardinkappa. Kul att använda det. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Toppen med sånt fint hantverk, klart det måste användas på något vis, och det där blev ju så fint.
Det var en redig hög med tomtar, jag har inte fått fram alla mina än, men snart så....
Vad det gäller vädret så är jul och advents stämningen lika med noll. Men nu när mörkret har lagt sig då kan man mysa till det i alla fall inne.
Kram vännen♥

Svar: Jag brukar ha dom samlade för vi har en tvåa och det är inte så mycket plats, men där passar dom bra. Hoppas det är bättre med din fot. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Men vilket underbart tomteland! Vi kommer ju inte att vara hemma över själva julen och nu känner jag spontant att jag måste ha fram flera Tomtar. Jag älskar ju mina Tomtar och kommer sakna dem annars. Får nog pynta lite till i morgon.
/P

Svar: Visst tycker man om dom, samma här. Jag pyntade nog mer förr men har dom på ett ställe nu nästan ( en och annan kommer väl fram till ) Har ni storm på er ö, jag hörde det på tv i morse. Det är intet vidare, nu vill jag ha lite snö. ha en skön början på nya veckan och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Annika

Väldigt fina gardiner och så kul då det är en liten historia bakom. Jag tycker att det ser mysigt ut med alla tomtarna som kramas om där i mossan. Ha nu en fin dag och hoppas att stormen inte har stört din nattsömn.
Kramen

Svar: Visst är det kul med gammalt och som du säger med en historia bakom. Ja dom har det så mysigt, jag har inte hört av stormen här, det blåser lite och det kanske kommer. Kram på dig. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ghugge

Å, så jättefint du gjort! Tomtelandet är ju alldeles underbart! KRAM

Svar: Visst är det fint med tomteland. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Lotta

Så fint tomtelandskap du fixat! Barnens farmor som lämnade jordelivet alldeles förtidigt gjorde alltid en sådant fin lite tomtestad med barnbarnen så jag har faktiskt tänkt ta efter den lilla fina traditionen. Jag har ju så fantastiska fönster i min lya så det skulle passa ypperligt. Hoppas jag hinner i år. Det får väl utökas efter hand annars.

Kram

Svar: Det är härligt med traditioner och min stad passar bra på kistan i hallen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: ninnie

Så julfint du har det. Gardinerna är superfina med massor av minnen. Tomtelandet är kul tycker jag, leka lite som vuxen måste man få göra. Det är ju trots allt bara jul en gång om året. Ha det fint!

Svar: Ja visst är det så, härligt att samla dom igen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Eva`s blogg

men så mysigt med alla tomtar o visst kan det vara trångbott ett tag :) fint i sovrummet :) hoppas du får en fin 1 december kramen

Svar: Härligt med tomtar, men jag måste nog säga att jag gjorde mer förr. Antingen har jag blivit gammal eller lat....ha ha. Både ock kanske. Men visst är det härligt med jul och vara tillsammans med nära och kära. Ha det bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: amanda

Nej, men Gittan, vad fint, din mammas hemsydda lakan, är ju fina som julgardiner !!
Jag tror att våra gamla saker, din mammas lakan,
påminner dig om tillfället då just det minnet skapades !
Sänder en varm kram i vinterkylan !


Svar: Visst är det härligt med det gamla och många minnen finns. Här är det lite kallt i dag såg jag med lite frost. Annars har det varit plus grader hela tiden, jag vill ha lite snö nu!Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :