Lite ny tänk.

 
 
"Tänk om jag varit en smartphone då hade dom både kramat mig ock tittat på mig hela tiden"
 
Den bilden såg på ett litet barn som satt med sina föräldrar som tittade på sina telefoner hela tiden.
 
Så tragiskt om det verkligen kan va så och barnen kanske känner så... .
 
Jag bara säger det, ta vara på barnen det går så fort till dom växer upp och det är ju den bästa gåvan vi fått.
 
Vi har fått Linas matkasse en gång och det var väldigt spännande, med många goda recept.
Gjorde en indisk gryta med mycket kryddor som var så gott och det luktade indiskt i hela trappuppgången.
Och bra att få lite ny inspiration för det blir gärna det vanliga annars.
 
I går var jag på företagsmassage men tar det väldigt lugnt och kör inte bara på utan tänker på mig själv också, inte bara på andra.
Lite leveranser av forever varor blev det med.
 
Fick svar på röngen och det var lite artros i nyckelbensleden, inget bra med mitt jobb.
Vi var och simmade i går, tänkte vi skulle gå en gång i veckan.
Det känns ju bättre om man rör på sig.
 
Jag ska åka en tur till mamma i dag på eftemiddagen och ska göra en paj med blåbär hallon och philadelphia ost som jag bjuder på till kaffet.  
 
En långpromenad blir det nu när natten sakta håller på att bli till dag.
Vad gör du i dag.
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Jag har ont i en hand. Vågar inte gå till handkliniken dit jag blivit hänvisad. Artros är misstanken här också. Hua, vad gör jag då?
Jag håller tummarna för något sorts mirakel ang din axelnoch så ska jag t mig i kragen och ringa och boka en tid för mig själv idag.
/P

Svar: Jag är bättre i axeln men får tänka mig för hur jag står och jobbar, vi måste tänka på oss själva ska ju va med länge än förhoppningsvis. Det är nog bra att gå dit och få lite tips och råd kanske. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Ja som jag sa så har jag det oxå lite här o var :( trist för oss med det jobb man har..ja jag läste oxå det med mobilen o så hemskt mitt barnbarn sa till mig att mamma o pappa håller på så mkt med sina mobiler mormor så jag sa till dem faktiskt ...hemskt att det skall vara så ...hoppas du slipper ha för ont vännen kram o ha en fin fredag

Svar: Jag har också sagt till mina, barnen växer så fort och ta vara på tiden. Jag tror det var annat när våra barn växte upp då behövde man inte vara tillgänglig alltid. Jag är bättre i axeln och försöker hålla i gång för det är ju rörelse som är det bästa för kroppen. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :