Ett blommigt inlägg

 

Två månader kvar till midsommar, tänk vad tiden går och så här ser det ut hos oss på ön då.
 
Jag har gjort ett motionspass ( hemtjänst ) hela dagen och sedan var jag på hembesöksmassage.
Och inte vilket besök som helst, nej jag har gjort en god gärning nu under 9 veckor.
En kompis till mig råkade ut för en trafikolycka för 5 månader sedan. Hon blev påkörd på ett övergångs ställe och skadade sig i bäckenet bland annat.
Jag träffade henne av en tillfällighet när jag var ute och cyklade i hemtjänsten.
Vi pratade om massage och jag sa att visst kan jag komma hem till dig för hon kunde ju inte komma till mig.
Vi bestämde en dag så jag packade handukar, olja, bänk och det som behövdes.
Jag har varit hos henne en gång i veckan i 9 veckor.  
Så kul att se någon som kämpar och kommer tillbaka så bra, hon går nu utan rollator och har till och med börjat jobba lite smått.
Från att ha haft ont, sovit dåligt, inte kunnat gå så bra till att vara så pigg och glad.
 
Massagen har väl gjort sitt tror jag, inte allt men en hel del.
 
 

Man ska ta vara på livet vet inte hur länge det pågår....
Olof Röhlander var gäst i fråga doktorn i kväll, har du hört honom ?
Han har föreläsningar som jag varit på och så bra han är.
Han pratar om att man ska leva nu. Inte bara tänka sedan när jag får sem då ska jag....
eller när jag får pension då ska jag.....
Nej, livet är här och nu, jag är säker på att Elisabeth som har fått min massage under 9 veckor håller med om det.
 
 
I morgon ska jag besöka min hårfrissa och se vad vi kan åstadkomma ( hon gör jobbet )
En tur till mamma blir det och kanske jag hinner med svärmor också.
Middag här till barn och barnbarn en eftermiddag efter jobb, skola och dagis.
Kan vara skönt för dom att komma till dukat bord, och SÅ kul att ses.
Ett 60 års kalas ska vi på i helgen.
Detta varvat med lite massage och försäljning, kunderna hör av sig och det är ju jättekul.  
 

Ett blommigt inlägg i dag för visst behöver vi lite blommor.
 

Ha en skön kväll och ta hand om dig och du....lev nu.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mita

Ja att leva här och nu borde vi försöka tänka mer på. Man vet inte vad morgondagen för med sig. Man planerar hela tiden framåt, och visst är det roligt att ha nånting att se fram emot.Men man får inte glömma att ta vara på dom små guldkornen i vardagen....
Kram vännen♥

Svar: Ja man ska tänka på nuet lite mer tror jag, men visst är det lätt att hamna i "ekorrhjulet" Vi behöver en påminnelse ibland. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Men så hemskt att bli påkörd på ett övergångsställe också. Jag ser mig om några ggr extra innan jag går över gatan. Bilarna kör som galningar. Hoppas hon blir bättre i kroppen så småningom. Jag är som sagt whiplashskadad och har blivit påkörd av en annan bil i min bil. Ingen lek att vara skadad pga bilister som inte ser sig om. Ha en fin dag. Kram

Svar: Visst är det hemskt att bli påkörd när man går över gatan, och hon hade massa reflexer på sig också...Det är jätteviktigt att se sig för när man kör bil. Hoppas din skada är hanterbar i alla fall men det är jobbigt att ha ont. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Midsommar känns avlägset men jag hur fort det går. Men först ska jag njuta av våren. Det är så underbart ute just nu med alla Vitsippor. Det är precis som du skriver, "nu" vi ska leva.
/P

Svar: Ja först ska vi njuta av våren, en härlig tid. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

ja livet är ingen självklarhet så visst skall man ta vara på det :) hoppas du har det bra vännen stor kram

Svar: Ja det gäller att ta vara på varje dag. Hoppas allt är bra med dig här är det toppen. Stor kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Här och nu tycker jag är viktigt att tänka på, men ibland ligger jag alltför långt fram i tiden. Men i stort så är det här och nu som gäller.
Så fantastiskt med din väninna som du hjälpt och jag förstår att även hom kämpat mycket för sin framgång men du har ju varit en inspiratör och stöttat på olika sätt.
Stor kram till dig du fina.

Svar: Det är lätt att planera framåt och inte tänka på nuet, jag är likadan. Jag har nog gjort en del till hennes tillfrisknade, hon trodde inte att hon skulle komma igen i alla fall inte så snabbt. Stor Kram till dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :