Om att komma överens och att bli anfallen.

 

En härlig blomsterbild från Helsingborg där vi var i helgen med ett par kompisar.
En fin stad att gå och strosa i och det gjorde vi.
 
Den här dagen har spenderats men tvätt städ och matlagning, ( kokat rotmos till lunch ) och det var ett tag sedan jag var hemma en hel dag.
 
Och det behövdes ska jag tala om, dammråttorna var envisa och ville anfalla men jag hann ta dom innan som tur var.
 

Jag har köpt en ny kudde men jag vet inte än om vi kommer överens.
 

Jag har inte haft den så länge, köpte en till mannen min för den skulle vara så bra för nacken och han tycker det känns bra.
Vi skickade efter på nätet. Jag provade hans och köpte mig en också.
Den är skön, ser väldigt stor ut men formar sig efter huvudet så den är nog bra för nacken.
Ja ja, vi får väl se om vi kommer överens så småningom.
 
Jag som inte är nån bagare jag har bakat i dag också, knäckebröd som är så gott.
 

Det kan man äta hur mycket som helst av med lite Bregott på, mums...
 
 

Ett tips om du brukar baka knäckebröd lägg ett smörpapper över när man plattar ut det, mycket lättare.
 
 
 

Nu är det väl dags för en liten kvällsknäckemacka då...
 
Skapa en bra kväll.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Viktigt med en bra kudde för nacken. Sen vill man ju sova gott åxo.
Men hörru....passa dig för dammråtterna hahaha.
Kramkram från mig

Svar: Ja dammråttorna är ett minne blott, snabeldraken är mätt i dag. Kram Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Dammet syns bra såna här soliga dagar. Jag skulle behöva ta ett rejs med dammsugaren och röja undan även med dammtrasan.
Det kan vara svårt att trivas med en ny kudde, viktigt att den formar sig och inte är för hård och stum. Hoppas du kommer att bli sams med din..**
Fröknäcke bakar jag en gång i veckan, det har verkligen en strykande åtgång så gott som det är.
Kramar♥

Svar: Ja det är ju snart gjort och fint blir det. I ef/kväll kommer barn och barnbarn på middag här, det blir kul. Fiskgryta, och köttfärslimpa till dom som inte äter fisk. Jag har varit ledig ett par dagar så du är det bäst att passa på. Inte lätt att få till det när alla jobbar. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Knäckebröd har ag inte provat att baka, men ska nog göra ett försök. Till annat som är kladdigt brukar jag ta dessa tunna plasthandskar som används inom sjukvården och det har också fungerat. Mne ditt tips ska jag prova .
Jag skulle nog inte våga beställa en kudde från nätet, men kanske hade du fått skicka tillbaka den om den inte passat.
Hoppas nu att du blir nöjd med din kudde för en bar kudde är så viktigt.
Stor kram!

Svar: Ja prova det, är jättegott. Kudden är bra och det hade nog gått att skicka tillbaka om den inte var bra kanske. Visst är det viktigt med en bra kudde, jag har/haft en del huvudvärk så vi får väl se. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Ja du Gittan kudden kan vara bråkig ett tag men sen så :) ja Helsingborg är super mysigt dit skall vi oxå sen :) gott med knäcke som man gjort själv :) önskar dig/er en skön helg kramen

Svar: Ja nu börjar vi komma överens, den är skön. Hoppas du får en härlig helg du också.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Znogge

Helsingborg är en trevlig stad att strosa omkring i! Vår yngsta dotter bor där så det blir ett och annat besök så klart.

Hoppas du blir överens med kudden men helt lätt är det inte...

Trevlig söndag!

Svar: Ja det är en fin stad. I dag har vi varit på en cykeltur här i Västervik, solen skiner med det blåser kallt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Pernilla

Fröknäcke är hur gott som helst. Det är jättelätt att föräta sig på det och dessvärre är det hur mycket kolhydrater som helst i det. Men gott!!!
/P

Svar: Visst är det så, inte så nyttigt och lätt att äta för mycket. Men gott som sagt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Åsa A

Gott med eget knäckebröd!

Svar: Ja det är farligt gott...
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Bosse Lidén

Mums! Det såg gott ut. Tur du vann fighten mot dammråttorna. Jag är bara rädd för att de är ute efter revansch. :) Kuddarna ser ut som dem vi köpte och som jag skrivit om på bloggen två gånger. Tänk på att prova att ställa den upp och snabbt lägga ner huvudet. Jag har blivit mer och mer kompis med min medans Solveigs snabbt hamnade på golvet och sedan i garderoben.
Helsingborgs sköna sidor har jag gillat sedan jag var liten grabb. Det är en trevlig och vacker stad om man ser sig omkring. Kontrasterna har alltid varit stora. De sorgliga sidorna är svåra att blunda för.
Kram Bosse

Svar: Ja man får va på sin vakt mot dammråttorna, dom är inte att leka med. Jag håller på att "träla" med kudden så vi får se hur det går...Skapa en bra dag kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :