En hektisk dag

 
 
Lucia har det varit och det är så vackert med alla ljus nu i mörkret.
Visst är det ju mysigare om det varit lite snö, men man kan väl inte få allt.
Snön kanske kommer får vi hoppas vintermäniska som jag är.
Men det är ju lite konstigt men mig, på vintern när det är kallt fryser jag jättemycket.
På sommaren när det är varmt är jag alldeles för varm....
Min termostat är inställd på 20- 25 grader då är det precis lagom men den temperaturen är det ju inte alltid.
Ja ja det är ju inte så stort problem det går ju att ta på sig ( eller av )
Vi har tak över huvudet och mat för dagen så visst har vi det bra.
Man tänker på alla som inte har det så bra med krig svält och elände.
 

Vi hade en hektisk dag i måndags kväll.
Direkt efter jobbet var det luciafirande på Stellas dagis och Antons skola.
Först till dagis och lyssna på dom barnen så duktiga dom är och kan alla sånger.
Vi tog en snabbfika där och sen åkte vi vidare till Antons skola.
 
Dom sjöng och läste verser och var så duktiga.
Där blev det också fika med lussebullar och pepparkakor.
Kusinerna kom också och tittade på.
 
Jag kommer ihåg när jag gick i sjätte klass  i skolan, då var jag lucia i Lofta kyrka.
Och det var stort ska jag tala om.
Jag kommer ihåg vad nervös jag var, många var det ju som kom och tittade.
Stearinet rann ner i mitt långa hår men det var en fin upplevelse i alla fall.
Jag tror tyvärr inte att dom tog så mycket bilder då som vi gör nu, hade ju varit kul att ha.
Nu tar man ju bild på allt, om jag går till mig själv så är det mycket fotande.
 

En ledig dag har jag och jag ska ta hand om hemmet lite, det kan behövas när jag inte har så mycket tid till det annars.
 
Sedan ska jag gå på stan i eftermiddag för lite julklappsköp.
Ska köpa en julklapp till min kära mor, och till personalen på hennes boende tänkte jag nog också.
Sen blir det ju lite till barnbarnen också.
 
Jag ska köpa mig en fin klänning till något stort jag ska på i januari...
Mingel, middag, hotell och Hollywood tema...
Jag återkommer med mer senare och det ska bli en kul upplevelse.
 
Nu ska jag ta tag i denna dag och skapa en bra sådan.
 
Tjingeling.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Longevity - en blogg om hälsa

Lustigt det där med bilder, Vi får inte lov att ta alls på dagis. Pga någon kan ha skyddad identitet och det delas hej vilt

Svar: Ja så är det nog överallt. Det är mina tre barnbarn på bilden och det bestämmer man ju själv, barnen eller deras föräldrar om man kan visa. Härligt med lucia, ha en bra dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Hoppas du hittar dina klappar och slipper trängas för mycket eller stå i evighetslånga köer. *L*

Ha en toppendag!

Ps. Fina barnbarn har du!

Svar: Ja det är nog mycket folk ute nu och jag brukar inte ha så mycket tålamod att stå i kö och trängas med folk. så vi får väl se vad det blir av det hela. Solen skiner här så det blir en promenad ut på stan i alla fall. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

men va mysigt Gittan :) jag har inte träffat mina på ett tag då de haft magsjuka o det vill man inte ha :( eller hur ...hoppas allt är bra med er stressa inte ta det lugnt o ha det gott hälsa kramen

Svar: Magsjuka vill man inte ha, det är ju enda gången som man håller sig borta från barnbarnen. En liten förkylning gör ju inte så mycket men magsjuka fy och blää. Jag stressar inte bara tar det lugnt, det var mycket mer tycker jag när ens barn var små. Då skulle det städas och bakas men det blir ju jul ändå, det viktigsate är ju att va tillsammans. Kram till er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ezter

Jag tror vi har samma termostat ;) Men jag är inte direkt förtjust i vintern... Mysigt med lucia! Fina barnbarn du har :)

Svar: Visst är det jobbigt att termostaten inte funkar....Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: TantGlad

Visst vore det fint med lite snö.

Men oj så spännande med mingel å festligheter du ska på. Låter som nåt jag gillar. Spännande med hollywoodtema. Kul med klänningar .
Ha det gott fina bloggvän och stor kram.

Svar: Ja det ska bli kul, ska till Göteborg Forever har ett stort event på Skandinavium där man blir bjuden på allt. Det ska bli så kul och träffa många nya människor och utbyta tankar och ideer. Kul att klä upp sig ibland annars är ju mest en jeansmäniska men det ska bli kul. Stor kram till dig också fina vän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Longevity - en blogg om hälsa

Tack tack för du kikade in, Lucian är min lilla sladdis :-)

Svar: Jättesöt sladdis.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ditte

Vad trevligt att vara med på Luciafirande hos barnbarnen. DEt missade vi i år, men jag har fått bilder och film så lite har jag sett. Så fina barnbarnen är där de sitter tillsammans.
Jag kan tänka mig att du var en jättefin Lucia och det är ett roligt minne att ha kvar. Men inte var det så mycket foton på vår tid.
Minns att jag också varit Lucia med rinnande stearin och jag minns också att jag kunde min vers.
Vad spännande med festligheter i Göteborg. Jätteroligt! Hoppas nu du hittar en klänning som du trivs med.
Stor kram!

Svar: Visst är det härligt med lucia och tiden går så fort till jul. Ni ser ut att ha det riktigt bra i värmen. Här är det gråkallt och inget vinterväder precis. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :