Julafton

 
 
 
Här väntas det på tomten vill jag lova, det var nog lite pirrigt innan han kom.
 

Men till sist så knackade det på dörren och han kom med säcken full av paket.
 
 
Vi var hos Mathias, Jenny Anton och Stella och firade julafton.
 

Lite pyssel efter maten gjorde vi också.
 
Tyvärr så var Leia sjuk så dom kunde inte komma, magsjuka och det är inte kul stackars henne men är bättre i dag som tur är.
 Åkte dit med klappar till dom och lite av julmaten eftersom vi hade gjort lite var.
( Dom fick av oss inte tvärtom för smittans skull)  höll oss på avstånd.
 
Vi fick julklappar allihopa.
 
En fin låda med delikatesser till gubben min, almanackor från barnbaren (det bästa som vi får varje år )
En jättefin väska som var som klippt och skuren till mig ( sonhustrun vet vad jag vill ha )
Vi säger ju alltid att vi vill inte ha någonting...Vi fick ingenting... en gåva till rädda barnen.
(Dottern tog fasta på det ) en perfekt julklapp som gick till nåt bra.
En flaska gott vin, kort på barnbarnen och framför allt en trevlig ef/kväll.
 
Men det roligaste är ju att ge klappar.
Jag gav mina barnbarn tid....
 
 

Var sin ef med mormor/farmor där dom får bestämma vad vi ska göra.
 

Sedan blir det ju en hel hög med klappar som vanligt och vilken tur att tomten inte var sjuk så han kunde komma och dela ut dom då.
 
I dag har det varit en lugn dag med lite hemmapyssel.
En sån dag som man bara går och slöar, äter lite gott, fixar och donar hemma.
Jag har gjort lite bokföring suttit vid datorn en del.
Undrar just om det är högt ob tillägg i dag, det är ju storhelg.....
Kanske inte gäller egna företagare....
Men jag trivs ändå, bestämmer så mycket själv.
Bra att va sin egen chef.
 
Gå in på länken här intill foreverliving, jag har mycket som du kan handla av forevers härliga saker.
Flytande tvål, tandcreme, Aloevera gelly ( även kallad farmors/mormors creme ) bra till allt.
Skrapade barnbarnsknä, klåda, insektsbett, småsår, självsprickor you name it.
En underbar duchcreme som du bara fastnar för om du använt den.
Det är bara att höra av dig, finns jag hemma så är det oftast snabb leverans.
Behöver du nån present lite snabbt så köp ett presentkort antingen på varor eller massage hos mig.
 
Nu blir det att återgå till en lugn tvkväll.
Ta hand om dig vi hörs.
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Jag läser mig till att julen varit fin hitintills.
Så tråkigt med magsjukan bara.

Ha en god fortsättning på helgen!

Svar: Ja magsjuka är inget kul men hon är bättre nu som tur är. Ha en fortsatt trevlig helg du också. Kramar.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Att vara sjuk på julen är nog värre än något annat. Ialla hallon det finns barn med i bilden.
Vi slöar vi också. Jag däremot, är sträng mot själv och jobbar med motta. Fast jag borde bokföra! Ob tillägget är liksom det omvända för oss, tror jag. I stället för 100%+ har vi 100%-
Och till sist.....jag är dåligt aktiv på fb. Skryter bara när det går bra för hundarna....typ, haha!
Men mitt företag finns öppet. Klipp & Klapp. Sök på det, där går också att nå mig om det är något.
/P

Svar: Ja visst är det tråkigt att va sjuk och helst på julafton. Så bra att du tänker på dig själv och jobbar med motta. Jag är inte så mycket på fb heller men delar mina blogginlägg där bara. jag följer dig på instagram nu det är bra med det tycker jag bättre än fb. Tycker bara det är så kul att "prata" med dig, fina bilder du visar där. Det är klart att du skryter när det går bra för hundarna det skulle jag också göra.
Men dom kan nog inte lära sig allt själva, jag tror dom har bra hjälp av er...
Kram och trevlig fortsättning.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

mysigt ni har det o god fortsättning på er här var det bara jag o maken i jul fick klappar o god mat så det är ok ha det fint o hälsa kramen <3

Svar: Det kan ju vara ganska lugnt och skönt att va själva också. Stor Kram till er
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Znogge

Vilken trevlig afton ni fick!

god fortsättning!

Svar: Ja den blev trevlig. Kram till er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Veiken

Det var klappar helt i min smak. Vi försöker ge bort upplevelseklappar där vi själva får vara med. Det blir dubbel glädje!
Synd när magsjuka dyker upp lagom till jul, men det kan man inte göra något åt, tyvärr!
God Fortsättning!

Svar: Visst är det bra klappar och tjejerna har ringt här i dag och dom bestämde vem av dom som skulle va först. Visst är det kul att ge sånt man får va med på själv. Magsjuka vill man inte ha och synd på julafton men hon är bättre nu som tur är, vi ska ses i morron kväll i stället. Vi har ju tur som har så nära till dom. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ditte

Vilken fin jul ni fick . Och detta med klappar till vuxna kan ju göras på olika sätt och fint att göra andra glada.
BLir mysigt sedan att se vad barnbarnen vill göra tillsammansmed dig. Upplevelser som presenter tycket jag om att ge och att få.
Trist med de som inte var pigga och jag önskar dem god bättring.
Stor kram!

Svar: Ja det blev en fin jul och dom små som var med var så nöjda och glada. Tjejerna har ringt i dag och bestämt vem som ska va först, ha ha dom är för goa. Vi ska åka dit i morron kväll i stället vi har ju lyxen att ha så nära och Leia är frisk nu. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ezter

Låter som ni haft det bra, det har vi också, men två nätter att sova borta... Nu är det skönt att vara hemma efter en julafton som följdes av två kalasdagar...

Svar: Borta bra men hemma bäst, visst. Det är skönt när det blir vardag igen tycker jag.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :