Om att vara arg som ett bi.

 

God morgon. Jag vill önska dig en riktigt go lördag antingen du är ledig, jobbar eller har något annat för dig.
Den här bilden är från Grand Canaria där vi kommer att vara om en vecka och det ska bli skönt att koppla av. Jag har jobbat mycket nu ett tag både med hemtjänst, massage och försäljning.
Så lite vila tar jag tacksamt emot.
 
Jag är ensam hemma i helgen för gubben min är på resa med några andra killar.
I går kväll hade jag egentid som är poppis, och det var skönt.
Visst är det skönt att va ensam ibland när det är själv valt.
 
I dag ska jag hämta Fanny och Leia dom ska sova hos mig och vi ska göra ett hemma spa.
Fotbad/massage och ansiktsmassage, och lite annat smått och gott så det ser vi fram mot.
 
Jag vaknade med huvudvärk i dag, hade en konstig dröm som var så verklig.
Jag hade visst ett hotell...och helt plötsligt kom det flera bussar och bilar med folk som bara strömmade in.
Det var folk överallt, ingen visst nånting. Alla sov överallt.
På morron så tittade jag i min väska och plånboken var borta....
Jag blev helt galen, ställde mig och sa till alla att den som tagit den lämnar tillbaka den NU....ni kommer inte ut förrän jag får tillbaka den.
Jag brukar inte vara så där arg så jag kände inte igen mig själv.
 
Det var så verkligt så när jag vaknade så tänkte jag att nytt körkort kan jag ju ordna när jag hämtar passet i veckan.
Jag har ju inte tittat om körkortet är borta...kanske ska göra det....
 

Trevlig helg till dig / hörs.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Susanna

Hej låter ju helt underbart att få resa i väg till värmen och de känns ju alltid extra skönt när man har jobbat mycket, så jag hoppas du får en underbar resa..

Ja drömmar är ju inte alltid så roliga och ännu mindre om drömmen sitter kvar när man vaknar.. så de var väl tur att de var en dröm =)

Önskar dig en fin lördag

Kram

Svar: Det ska bli skönt och det är ju i alla fall varmare än här. Ja tur att det bara var en dröm.Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Usch ja jag förstår dig, ibland blir man så där arg när det är viktiga saker. Åh va härligt att du skall åka iväg :) lite avis hi hi stor kram å fin lördag vännen

Svar: Ja det är skönt att det bara var en dröm när jag väl kom på det. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

Ibland är drömmar så ruskigt verkliga att man inte är helt säker när man vaknar om det verkligen hänt eller inte.
Mysigt med hemmaspa, hoppas ni hade det riktigt trevligt!
Ha en skön Söndag!
Kram

Svar: Ja spat var jättetrevligt, tyvärr blev det inga bilder vi hade fullt upp att spaa...Tack ha en skön söndagskväll. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: TantGlad

Nog kan man drömma mycket tok allt, och sen när man vaknar vet man varken ut eller in haha.
Vilken skön kväll du ska ha.
Mina söndagskvällar numer brukar handla om gympa, ansiktsbehandling och ett bad innan kudden och drömlandet. Ja sköna söndag är det.

Härlig bild på dig. Jättefin.
Varm kram.

Svar: Ja det var så verkligt så. Dina söndagskväller låter helt bra i min smak också. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Bosse Lidén

Hej Hotellägaren!
Jag lovar. Det var inte jag. :) Det är jobbigt när man vaknar och det fortfarande känns som drömmen är sann.
Då har du något mysigt att se fram emot.
Jag önskar dig en trevlig semester.
Kram Bosse

Svar: Härligt Bosse, du går fri då. Det var lite otäckt att bli av med det....Tack ja det ska bli skönt. Kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: amanda

Det tycker jag med att få vara ensam ibland.

Ja, Gittan, ibland kan drömmar kännas så verkliga !
Hur är det med körkortet, hihi...!

Förresten jag har inte heller kollat på länge på mitt körkort ?? Kanske min körkort har gått ut !?

Önskar dig en bra kväll, och roliga drömmar !! kram vännen !


Svar: Jag har kollat, det finns kvar...men så verkligt det var och så arg jag var. Tur att det bara var en dröm. Jag tror man får påminnelse när det är på väg att gå ut. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ditte

God förmiddag!
Vilken ny och fin design på din blogg!
Och du, hoppas nu att inget försvunnit från dig. Bäst att titta efter.
Vad mysigt men barnbarnen på besök och ett "hemmaspa" låter toppen. Så roligt ni kommer att ha.
Stor kram!

Svar: Ja vi hade så mysigt och dom tyckte om det och sa att det är så kul att va hos oss. Det värmer. I dag ska jag hämta dom andra på dagis och bjuda dom på farmors pannkakor.Vill ju gärna träffa dom också innan vi åker. Jag ska hålla i mina saker så ingen tar nåt...
Stor kram tillbaka. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :