På drönarjakt.

 

Vi började lördagsmorgonen med en tur till simhallen, det har blivit en vana.
 
Och sedan åkte vi ut på drönarjakt vet du vad det är för något ?
Det visste inte jag heller förrän i dag.
Mågen har köpt en drönare, en sån som man sätter kameran på och den flyger högt upp.
När han var ute och körde här om kvällen så hände nåt, den stannade 70 meter upp i luften.
Och man förstår ju att den inte landade rakt ner, den är ju lätt och blåsten tog nog tag i dag.
Så var ett gäng som gick på jakt, utan jaktlycka tyvärr.
 
Vi blev bjudna på korv med bröd när vi kom hem lite lagom frusna.
Och det var uppskattat efter en sån promenad.
 
Tjejerna hade med sig skridskor och åkte på en liten sjö som dom har där.
Dom var jätteduktiga.
 

När vi kom hem så åkte jag en sväng till mamma och hälsade på, hon blev så glad.
Jag hade med rosor till henne, hon har alltid tyckt så mycket om blommor så jag brukar köpa en bukett färska blommor när jag åker till henne en gång i veckan.
Det är hon värd.
 
 

Den här fina hittade jag i skogen när vi var ute, kanske man kan sitta där på söndagskvällen och mysa vad vet jag.
Men det får nog bli till sommaren i så fall.
Ha en skön kväll / vi hörs.
 

Kommentarer :

#1: Dessan

Det var väl trist att dom inte hittade drönaren...dom kostar ju lite dom där. Ni har härligt vinterlandskap. Så mysigt att åka skridskor på sjön sådär. Det gjorde jag när jag var liten:)) Ha det fint.

Svar: Ja det var synd jag tror inte det var den dyraste, men ändå. Nu är det milt så snön är snart borta det var kul att vi passade på att åka skridskor när det fanns is. Jag åkte också när jag var liten. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Trist att "tappa bort" en drönare. Va det en dyrbar kamera på också? Hoppas ni hittar den.
/P

Svar: Ja det var ju inget kul. Jag tror inte det var så dyr kamera på men tråkigt att den försvann ändå. Vi får väl ut och jaga igen, den var ju vit så den syns ju inte i snön. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

mysigt o fina bilder själv är jag så trött efter helgens jobb ville säga hej o önska dig en fin kväll kram vännen

Svar: Hej min vän jag önskar dig det samma. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Ja, man får inte roligare än vad man gör sig och nuíverkar att ha haft en bra dag under drönarletningen. Mne vad ska den vara bra till...Har inte förstått det, mer än att dte kan vara roligt i sig.
Kul med skridskoåkning för tjejerna, Och det var länge sedan jag åkte skridskor...Blev riktigt sugen.
Jag kan förstå att din mamma blev glad över både besök och blommor.
Och visst är hon värd det...
kram!

Svar: Ja vi hade jättetrevligt och jag har heller inte förstått det...men mågen min tycker säkert det är nödvändiga saker, ha ha. Tjejerna var jätteduktiga och hade inte åkt förut så det var bra gjort. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Maria

Så fina bilder, härligt att börja morgonen med simning.
Kram

Svar: Ja jätteskönt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: ninnie

Mysigt inlägg med snö och goa barnbarn... Ha en fin dag Gittan önskar jag i Malmö där det nu bara är grått, trist och väldigt dimmigt... 😆

Svar: Det var härligt att va med dom och se hur duktiga dom var på isen. Nu är snön borta grått och mörkt här med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: amanda

Hej vännen !
Man kan nog säga att en dröndare är en obemannat flygplan som spanar och jag läste att det är förbjudet och olämpligt med flygningar med drönare bland villor.

Vilken härlig skridskoväder ! Men skönt att komma inne i värmen för korv och bröd smakar alltid godare efter vinteraktiviteter !

Varma vinterkramar till dig !!


Svar: Ja det kan nog va så, visst har det varit härligt väder men nu är snön borta. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Marianne

Vårat äldsta barnbarn hade en sån drönare förra sommaren som störtade då o då.
Han satte en GPS på den så den hittades alltid. Nu är han en tekniknörd så jag vet inte om det var dyrt. Men jag tror inte det.

Här har allt vitt från helgen förbytts i tö, slask och barmark på södersidorna. Och isen på sjön är full av vatten. Usch !

Hoppas på lite kallare temp nu, det är ju trots allt bara Januari.

Ha de gott. Kram.

Svar: Mågen är också mycket för såna saker, vi får väl se om vi hittar den när snön nu är borta. Ha en bra dag kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: TantGlad

Det var en mysig skylt må jag säga. Lite kul åxo.
Så fint att ge lite blommor till din mamma. Förstår hon blir glad, och säkert åxo så ser hon framimot er stund ihop.

Nu får du Ha det gott.
Kramkram från mig

Svar: Ja där kanske man kan sitta en söndags kväll, visst var den mysig. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Eva`s blogg

Go kväll vännen ....hoppas allt är bra med dig :) allt bra här en aning trött efter jobbet tar väl tid att vänja sig hi hi kramen

Svar: Hoppas det går bra på jobbet och visst tar det väl tid att komma in i det. Ha det bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Amanda Jona [SPONTAN]

Såg riktigt härligt ut :)

Svar: Ja en härlig vinterdag, men nu är det mer som vår ute. Snön är borta och det är 9 grader varmt.
Birgitta Jacobsson

skriven
#12: Eva`s blogg

kikar in & önskar dig en fin lördag kramen

Svar: Tack det samma till dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :