Midsommar och ett härligt 95 års kalas.

 
 
 
 
En skön midsommarhelg har vi haft här ute på ön med nära och kära.
Vi plockade eklöv och gjorde den lilla midsommarstången som blev så fin som vanligt.
Bettan med sin kusin och en kompis kan det där.
 
 
 
 
 
 
 
Så här har det sett ut den mesta tiden i helgen för det har varit SÅ varmt.
Jättehärliga bad har vi tagit med mycket lek och kul.
Jag har ingen termometer men säkert 23/24 grader i vattnet.  
 
 
Mycket tid har det tillbringats i havet.
 

På eftermiddagen efter den traditionella sill lunchen ( jag tycker om traditioner )
så hämtade vi en radiostyrd båt som vi köpt till barnbarnen, och det var kul.
 
 

Vi gick upp till gården på ef där jag kommer ifrån och tog med oss fika.
 
 

Där blev det mer midsommarstångsklädning av proffsen.
Vi dansade och gjorde lekar, barnen fick godis och vi hade med fika.
Vi åker tillbaka till ön och grillar senare på kvällen, och en härlig kväll hade vi.
 
 
 
 

Helgen avslutades med ett fint 95 års kalas för min älskade mamma.
Dom hade dukat så fint på Erneborg och vi var 20 st.
Det är inte dåligt att få uppleva sina barnbarnsbarn.
 Här är mamma med sitt barnbarn Nathalie som är så fin mot henne.
 
 
Vi firade med smörgåstårta
 

Och naturligtvis jordgubbstårta också.
 
 

Mamma blev trött och det blir lite mycket för en 95 åring men det gick ändå så bra.
 

Den här bilden får tala för sig själv...
 
 
 
Vi satt ute länge på midsommaraftonskvällen pratade och skrattade så vi hade ont i magen.
Skulle väl plockat sju sorters blommor kanske...men jag är ju gift och till på köpet hittade rätt på en gång så det blev inget av med det.
 

Nu är det hemtjänstjobb som gäller ett par veckor till innan en välbehövlig semester börjar.
Jag är ledig i dag och kör i samma spår med "di gamle" ska hälsa på svärmor och mamma.
Och det tror jag säkert är uppskattat.
 
Ha en härlig fredag och en skön helg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Åh va mysigt o så många fina bilder du bjuder på vännen :) hoppas du har det bra å får en fin fredag kramen

Svar: Här är det bara bra hoppas det är lika med dig. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Vilken trevlig midsommar! och roligt att träffas alla tillsammans.
Verkligen somriga och härliga bilder!
Och hela 95 år!
Fint kalas och alla samlade, men visst blev det mycket på en gång att ta in för jubilaren.
Skönr att du snart kan börja medräkningn för din semester för det är nog dags snart för vila.
Stor kram!

Svar: Ja det känns som det är dags för sem, men sedan har jag ju lite svårt att koppla av även när jag är ledig. Men det är ju ändå skönt att ta dagen som den kommer. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Hej hopp...kikar in & önskar dig en toppen dag med din make o kanske annat skoj planerat :) kramen

Svar: Hej hopp, jag har det bra maken är ute med jobbet på lite kul. Dom skulle köra folkrace på nåt ställe som man kan hyra. ( har också önskat mig det ) Jag är på ön städar och plockar lite. Sedan blir det lite grillat till kvällen tror jag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Lollo

Vilken härlig midsommar du haft. Det är precis så där som jag föreställer mig midsommar. Det var länge sedan jag upplevde det på samma sätt, men en gång i tiden gjorde jag det.
När jag fick familj var det i Borgholm vi firade midsommar i flera år tills jag sa ifrån. Det var min man och mina svärföräldrar som ville vara där med båten.
Visst ... det fanns firande och dans kring midsommarstången ... men på kvällen gick min svärmor med barnen och plockade ölburkar istället för blommor, och midsommarnatten var långt från fridfull och vacker på ett festställe som det.
Det var inte det jag ville ge mina barn, men tyvärr lyckades jag inte överföra den sanna känslan. För mina barn är det Borgholm som är förenat med sommar. De var där så mycket när de var små.
Förhoppningsvis har de i sina egna minnen format något som är värt lika mycket som det jag bär inom mig från min egen barndom.

Oj ... tänk att du har en mamma som fått vara med så länge, och som har fått uppleva barnbarnsbarn. Vilken ynnest :)

Tack för ditt besök hos mig. Uppskattas.
Jag har lagt till dig bland bloggar jag följer :D

Kram

Svar: Ja man hoppas och tror att dom har format sina minnen på ett bra sätt och visst är det så en midsommar ska va men blommor, midsommarstång och så. Jag har varit på gården ( dit vi gick på ef, där jag växt upp och tog med fika ) varje midsommar i hela mitt liv ända tills vi tog över ön som hört till gården för 25 år sedan. Nu har vi egen tradition med stång och sånt som hör till. Vi brukar åka över en sväng på ef dit om vädret tillåter. Kul men nya bloggvänner, vi hörs. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :