Om att lyssna på radio

 
 

Den här lilla kompisen satt på kylskåpet i går men jag tyckte att hen skulle vara ute istället och så fick det bli.
Så vacker den var, lite färglös men så fin teckning.
 
 
 
 
 
 
 
Jag älskar ju skogen och så ofta det finns möjlighet så tar jag mig en tur.
Helst på morron så tidigt som möjligt då är det som bäst.
Jag tog en tur med stavarna här om morgonen och så skönt det var.
 

Träffade bara den här stengubben annars var det bara mitt eget sällskap.
 

Vi har ju som du säkert vet en massa hundratals canadagäss som bär sig åt.
Nu tänkte vi, min gubbe och jag att dom kanske vill lyssna på radio.
Dom kanske har lite tråkigt på nätterna så dom vill ha nåt att göra....
Tänkte att dom kan ha sin fest ute till havs i stället för på vår ö.
Och på en fest ska det ju vara musik...eller hur ?
 
Det återstår att se.
 
 
                                                                                                          
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Det är skönt med promenad när det bara är fåglar som kvittrar tycker jag. Då är det rogivande :) Kram

Svar: Visst är det rogivande och rekreation. Sånt gillas. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Tänk att kommunen inte kan komma och sjkuta av dessa canadagäss, de är ju en sanitär olägenhet.
Det värsta vore ju om de gillar radion och musiken och passar på att bli än fler.
Men du får leta fram ett program som de inte tycker om.
Så fint med skogen, riktig skog, på så nära håll. Och visst är det skönt att strosa där. Bara det inte finns fästingar för de gillas inte.
Fina bilder!
Stor kram!

Svar: Nej fästingar gillar jag inte heller men jag har bara haft det en gång på mig så dom gillar mig nog inte heller och det är ju bra. Jag det värsta är ju om dom tar hit hela släkten ( har dom redan gjort ) men som du säger ett program som dom inte tycker om är ju en bra ide. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :