Så var det förr.

 

En skogspromenad har det blivit i ef.
Så härligt att bara höra fåglarna, trädens sus och sina egna tankar.
Jag är ju uppväxt här och det blir mycket tankar som rör sig när jag går här ute.
Skönt att ha tillbringat min barndom här ute, om än det var lite ensamt ibland men så mysigt på landet.
Men jag styrde mycket med mina saker när jag var liten.
Gjorde små böcker, skrev mycket, sydde kläder till mina dockor och sysselsatte mig själv.
 
Jag tänkte på för så där 15 år sedan och jag åkte till jobbet då också från ön på morron.
Min pappa levde då och jag stannade alltid till där på morron och tog en kopp kaffe med honom.
Dom tio femton minuterna betydde väldigt mycket för oss båda.
Vi pratade mycket som bara far och dotter kan.
Pappa skulle snart fyllt 96 om han levt, han har varit borta i 9 år.
Väldigt älskad och väldigt saknad.
När jag går där vi bodde förr tänker jag på mamma också, hälsar på så ofta jag kan där hon bor nu men det är inte som förr med henne tyvärr.
Men det är ju livet, det kan inte vara som det alltid har varit då skulle ju allt stanna.
Mycket tankar och en liten tår. Man blir lite nostalgisk i bland när det kommer nära.
 
Men vi väntar på släkt från Amerika som vi ska träffa i morron och det ska bli så kul.
Vi ska åka runt och titta där våra gamla släktingar har bott.
Dom kommer ut till ön på måndag och då blir det grillat, ett glas vin och mycket prat.
Då får vi träna på vår engelska och det är ju inte fel, kroppspråket går ju också att använda sig av om det blir svårt med det verbala.
Ska bli kul att ses eftersom vi skrivit till varann ett tag vi har aldrig träffats så det blir spännande.  
 
Allt har sin tid.
 
 
Trevlig lördag till dig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Minnen kan vara ledsamt i bland o visst saknar man dem men jag tänker på det som var bra o försöker att inte bli allt för ledsen men svårt :( ...låter som du haft det bra vännen kramen

Svar: Visst är det så men det som varit får man tänka på och det har ju varit så bra. Och allt har ju sin tid också. I dag ska vi träffa släkten och våra barn och barnbarn kommer ut hit. Det ska bli så kul. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Så spännande med långresta släktingar. Lycka till imorgon.
/P

Svar: Jättekul har vi haft varit ute och åkt, tittat där våra förfäder bodde. Amerikanarna var hos oss på ön vi grillade pratade och hade det så trevligt. Och engelskan fick sättas på prov. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: annette

Minnena är viktiga att ha. Både de goda och de dåliga. Livet är som en berg och dalbana....men var glad för de gamle som finns kvar och de nya som kommer

Svar: Visst är det så, allt förändras och det är ju så det ska vara.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

God morgon vännen ...kikar in & önskar dig en fin måndag kramen

Svar: Hej hej. tack och det samma till dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Millans Värld

Vad roligt att ni får så långväga främmande.
Hoppas ni får det riktigt fint.

Kram

Svar: Vi har haft det jättetrevligt med amerikanerna så kul att träffa min syssling. Och kul att öva på engelska. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: carlstromsvardag.blogg.se

Varför står jag som Annette och att jag har kommenterat här??? Har aldrig läst denna förr??

Svar: Så konstigt, ja det kommer lite lustiga saker hit så jag får väl se över det....
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ditte

Tänk så fint att tänka tillbaka på det du gjort och den glädje du spridit och det gör du ju fortfarande förstås. Jag tycker det känns bra att jag vet att jag gjort det jag kunnat för att mina föräldrar och andra äldre i min närhet ska få det lite bättre. Känns bra att tänka på.
Vad spännand eoch roligt med långväga besök..
Stor kram till dig.

Svar: Ja man kan inte göra mer än det vi gjort/gör både du och jag. Jag var hos mamma i går, tog med cykeln ut till ön ( eller där vi ställer bilen ) så cyklade jag till Gamleby det är väl 6-7 km hälsade på mamma och var ute en sväng och fikade med dom. Sen hann jag med en tur till svärmor också så Bengt hämtade mig där och tog cykeln på flaket. En fin dag både uppskattade besök och motion. I dag ska vi hämta vår nya bil...bilder kommer. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :