Härliga möten med människor.

 
 
Jag har varit ute på upptåg i helgen och det ska jag säga dig att det var jättekul.
Var i Göteborg och träffade forever kollegor och eftersom dom flesta bor där så har jag inte träffat dom förut.
Åkte buss dit på fredagsmorgonen och hem på söndagseftermiddagen.
Och bussresorna gick bra även att jag har lokalsinne som en vandrande pinne...
Jag är ju både läskunnig och har talets gåva så det löste sig bra.
Jag bodde hos Christina med fam och vi hade så trevligt. God mat, gott vin och härlig gemenskap.
 

På lördagen åkte vi till Kungsbacka för föreläsning/utbildning med forever.
Väldigt intressant föreläsning av Jan Thern om stress som ju tyvärr är väldigt vanligt.
Stress är det som gör mest illa till oss människor.
Tanken gör mycket, tänker man att något går åt skogen så gör det ju det.
 
 

Så kul att träffa så många nya människor och skapa nya kontakter som ju är så härligt.
 

Jag fick en ny kompis också, Tarzan heter han.
Han och jag var uppe först på morron och han meddelade att han var hungrig.
Han fick mat och blev min vän, visst är han söt.
 
 
Så skönt att åka iväg en helg, ingen almanacka eller mail som vill ha uppmärksamhet utan bara vara.
Är man hemma så har jag alltid nåt på gång.
 
Och visst är det ju så att borta bra men hemma bäst och det är ganska skönt att komma hem.
Kul att komma in i vardagen igen men mina jobb som jag trivs så bra med.
 
En sak är säker i alla fall, det kommer inte att växa mossa under mina fötter.
 

Tack igen bästa Christina för helgen och hälsa familjen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Härligt Gittan och visst är det skoj som du skriver :) katten är jätte fin :) borta bra men hemma bäst så är det ju :) önskar dig en fin tisdag så här från soffan kram fina du

Svar: Jag önskar dig en skön dag också. Krya på dig och kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Bosse Lidén

Det lät som en givande helg. Hoppas Tarzan fick följa med dig på bussen hem.
Solkramar från Ystad

Svar: Det har varit riktigt givande men Tarzan fick stanna kvar ( han ville nog inte åka buss) Kram tillbaka från soliga Västervik.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Mita

Vilken härlig helg du har haft och verkar toppen nöjd** Som bonus blev du kompis med fina kissen Tarzan också....
Kramar♥

Svar: Ja det var kul och kompisen var ju jättefin. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Maria

Lär som en super mysig helg.....och lilla katten, så söt.
Kram

Svar: Ja han är så söt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Bitte

Jo visst är det borta bra men hemma bäst. Ja jag undrar hur det ska bli för människor stressar mer och mer. Allting är ju stress idag. Folk kör som galningar i sina bilar, de går inte längre utan halvspringer. Folk bara jobbar och jobbar. Vad ska de liksom sluta med? Ibland tycker jag folk jobbar för att ha råd att resa. Är det värt all stressen för pengar till resan? Jag är väl inte som alla andra men jag köper hellre något till huset eller bjuder hem lite folk än att resa.

Svar: Hela samhället är stressat nu och man kan undra vad våra barn och barnbarn växer upp till. Man behöver inte ha allt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ditte

Vilken fin, givande och trevlig helg du haft! Och så roligt att få en massa ny inspiration.
Och vad gäller ämnet stress så är det verkligen viktigt. Och något som mest förekommer i det västerländska levnadssättet och allra helst uppe hos oss i norr.
Både den yttre och inre stressen tar så mycket energi att den kunde läggas på annat, annat som gör tillvaron mer behaglig.
Varma kramar från mig som nu inte stressar.

Svar: Ja så trevligt vi haft och att lära sig saker och träffa nya människor är ju så kul. Visst kunde den läggas på andra saker men jag tror hela samhället är stressigt nu. Du har det härligt och utan stress förstår jag. Ta hand om dig och skapa en bra dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Annika

Vilken härlig helg du har haft. Visst är det kul att komma bort lite och få lära känna nya intressanta människor dessutom.
Ha det gott.
Kramen

Svar: Jättehärligt var det och visst är det kul att lära känna nya människor. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :