Nu åker vi.

 

Visst är våren lite på gång i alla fall....Jag fick plocka denna fina blomma hos en äldre dam när jag var och gav henne massage i veckan. Några snödroppar och så den här som jag glömt namnet på
( kanske någon vet )
Lite vår på mitt köksbord, så mysigt. 
 

Det är ju också dags att trimma kvasten och förbereda katten för en tur till Blåkulla.
Jag är på gång är du ??
 
Den påsk kärringen som är närmast fick jag när jag var liten, säkert bara tre/fyra år av tant Signe.
På gården där jag bodde hade vi en tant som hade ett hus som hette Signe, kallade henne alltid tant Signe.
Jag gick dit ibland och sa " har du nåt idag"  Jag kan inte förstå hur jag tordes det för jag var så blyg så jag tordes inte titta på nån, än mindre prata med nån....
Men jag fick alltid något, pepparkakor eller godis, ha ha.
 Jag var en riktig godisråtta så det tog nog över.
Så den kärringen är lika gammal som jag, 27 eller nåt........
 
I går var jag och masserade personelen på förskolan där min dotter jobbar och barnen går i skolan där.
Jag hade en liten lucka mellan två kunder så jag passade på att gå hem till dom, fika och ha kramkalas.
Dom målade sig till påsk gummor och blev så fina så.
 
 

Hämtade dom två minsta på dagis i dag efter lunch, så mysigt vi haft.
Vi har lekt, ätit farmors pannkakor till mellis och jag målade dom till påsk gummor sen gick vi ner på stan och var med i påsk paraden.
Det var sång musik och påskägg till alla utklädda barn.
Tyvärr hann jag inte med att ta nån bild på dom men jag garanterar att dom var fina.
 
Jag önskar dig en trevlig påskhelg och en skön ledighet för dig som är det.
En bra helg till er som måste jobba, ni är guld värda.
 
Nu drar vi till Blåkulla, hänger du med ?
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Trevlig påsk till er med :) Kram

Svar: Kram Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Klart jag hänger med, hi hi idag mår jag bättre :) ja påsken firades mkt då man hade barn här jobbar maken hela påsken trist men sant!

Hoppas du får det mysigt med de dina & GLAD PÅSK önskar jag er kram kram

Svar: Ja visst var det på ett annat sätt när barnen var små, nu är det lite annat. Vår sonhustru fyller år i morgon så vi ska dit och fira henne och fika så vi träffar alla. Glad påsk till dig och ha det bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Marianne

Påskkärring får jag vara själv nu när barnbarnen vuxit ur det stadiet.
På påskdagen skall vi alla samlas hos sonen och fira både påsk och två födelsedagar där. Jag fick inte komma utan min hemlagade laxpate och min egen Jansson. Paten står redan i ugnen, får se om det finns nåt kvar till Söndag, hm !?

Hoppas du får en trevlig helg och en Riktig Glad Påsk !

Kram

Svar: Ja dom växer ju våra barnbarn, tjejerna som jag var hos skulle på disco så dom kunde inte följa med på påsk paraden men dom minsta är med än så länge. Vi ska till sonhustrun på påskafton när hon fyller år. Laxpate och Jansson låter gott. Glad fortsättning på helgen till dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Jga var en tur till Blåkulla och det var många bloggvänner som hittat dit. Trevligt var dte men alltför kort tid för att hinna prata med alla. Och att ens tänka tanken på att slå sig ner och äta var ju befängd.
Fint att du kunde passa på att träffa de dina när du ändå var nära. Förstår att dte var upskattat och likaså att träffa de minsta. Kul med påskparad både för stora och små.
Önskar er nu en riktigt Glad Påsk.
Kram!


Svar: Såg inte dig...men många var det och skönt att komma hem....ha ha. Ja det är lyx att ha dom så nära och kunna förena nytta med nöje. I dag blir det fika hos sonen med fam för sonhustrun fyller år. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :