Ut på nya uppdrag

 

I dag vaknar vi upp till en regnig dag, lite gråmulet och det ser inte så skönt ut.
 Jag ska ta en tur till en förskola i ef för att ge personalen massage.
Det är så kul att åka ut och ha lite mobil verksamhet och det blir ju aldrig långtråkigt.
Många köper varor samtidigt eftersom det är väldigt populära saker jag säljer.
Det går ju lite hand i hand med massagen, ett bra komplement.
 
Veckan har varit spännande som vanligt med lite av varje.
En hembesöksmassage där en blev till två eftersom hon hade en kompis som också ville ha massage, bra med nya kunder.
En tur till mamma och vi hämtade hennes nya glasögon som blev jättefina på henne och hon såg så bra ut i dom på flera sätt. Och en fika på "byn" med henne.  
Hälsat på min svärmor också som var uppskattat.
 
Jag har börjat med ett nytt bokföringsprogram så det har jag sysslat med en hel del.
Det var inte så svårt som jag trodde, tänk att det går att lära gamla hundar sitta, ha ha.
När jag gick på en friskvårdsutbildning en gång så hade vi företagsekonomi och det var SÅ tråkigt...
Tänk vad man kan ändra sig, trodde inte att jag var nån kontorsnisse, men ack vad man bedrar sig.
Men det är väl för jag far omkring en del också, lite av varje är ju min grej.
 
En middag bjöd vi på i söndags som lite tack för en hjälp vi fått.
 
Nu ska jag ta tag i denna dag, packa ihop lite handukar, oljor, forever varor, leveranser, bänk och lite annat.
 
Skapa dig en riktigt bra dag och en härlig påsk helg.
 
Det här är ju första dagen på resten av ditt liv och den tar vi vara på.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Du ser ut att vara till för alla. Härlig känsla att kunna hjälpa till och glädja:) Kram

Svar: Jag är nog sån att jag vill hjälpa allt och alla och gör så gott jag kan. Massagen gick bra och kunderna var nöjda. I dag har jag en ledig dag med lite handling, matfix och ska hämta dom minsta barnbarnen så ska vi gå på påsk paraden om vädret tillåter. Det ser ut att bli en fin dag. Glad påsk kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Det låter som en både rolig och varierad vecka där dte hänt en del trevligheter.
Kul med ditt nya bokföringsprogram och att dte kändes förståligt. En klar fördel.
Och att ta vara på dagen är nog så viktigt.
Din sista bild är så fin och jag riktigt längtar till sommaren när jag ser den.
Stor kram!

Svar: Ja det har varit en händelserik vecka. Det går bra med nya bokföringen jag brukar sitta en stund varje morgon, Bengt sover hellre lite längre än jag när han är ledig i helgen. Så då sitter jag med det. Jag vill ju inte göra det när vi ska umgås när han är ledig för ibland känns det som jag är gift med företaget...Sommaren kommer nog den med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :