92 års skillnad.

 

Hoppas din morsdag har varit bra vad du än har fördrivit den med.
 
Den här veckan har det varit lite av varje som det brukar här.
Shopping med mina två tjejer och det var uppskattat och kul.
Vi hade en riktig mormors dag med restaurangbesök och vi köpte både skor och kläder.
 
 
 
I går lördag så tog farfar med sig Anton till Vimmerby marknad och det tyckte han ( eller båda ) var kul.
Dom åt korv, köpte godis, kokosbullar och en stor paket bilar till Anton.
När dom var på väg hem så tyckte Anton att det var onödigt att han skulle åka hem till sig, så han följde med farfar hem. Han ringde och frågade om han fick sova över och så fick det bli.
Så vi har haft en liten nattgäst i natt och det är ju alltid kul.
 
 

Här har han parkerat hela bilparken.
 
Vi åkte till våra mammor i dag på morsdag och då hämtade vi Stella så hon fick följa med oss. 
Fika med min mamma och där fick vi mors dags tårta.
 

Tänk att det skiljer 92 år på dom här damerna.
Den äldsta och den yngsta i släkten....
 
Vi hälsade också min gulliga svärmor som inte ligger långt efter i åldern.
det är två riktiga krutgummor vi har att brås på gubben och jag.
 
 
Nu är det dags för sängen här jag kan väl inte säga att jag sovit så jättebra i natt.
Men vad gör väl det, är så mysigt med en liten nattgäst så.
 
Förberedelse för den kommande veckan blir det, jag ska ju ha må bra kvällen på tisdag så det är en del att stå i till den.
Sedan blir det lite hemtjänst och kanske en och annan massagekund.
 
Jag önskar dig en bra början på nya veckan.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

En härlig morsdag har ni o era mammor också haft...som min mamma och jag själv:) Kul med barnbarnen som vill sova över o shoppa...mys med dom mindre. Kram

Svar: Visst är det mysigt med dom små också, härligt att tanka lite energi för det finns ju massor...Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Bosse Lidén

Vacker förstabild. Vimmerby marknad lät trevligt. Vilken bilpark.
Härligt att se och läsa att ni har kvar era mammor på jorden.
Nittiotvå års skillnad mellan vänster och höger dam. Det väcker många tankar till liv i mitt huvud.
Kram Bosse

Svar: Det är så härligt att ha våra mammor kvar. Mamma börjar bli glömsk och allt är inte som förr tyvärr. Vi har varit ( och är naturligtvis ) väldigt nära varann och pratade mycket i telefon varje dag, men allt har sin tid. Men jag gör så gott jag kan och hon är väldigt glad när jag kommer men tycker det är tråkigt när jag åker hem...Det är en del ålderskillnad på damerna och det var kul att hälsa på tyckte Stella. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Visst är det fint att ha tid med barnbarnen, de betyder ju så mycket. Och fint att träffa dem i omgångar. Mysigt med nattgäst också.
Tänk att ni har era mammor och jag förstår att det betyder mycket.
Klart att besöken blev uppskattade.
Önskar dig lycka till på tisdag och "må bra kvällen".
Kram!

Svar: Ja det är kul att ha en i taget och det går så bra med en nattgäst så. Så roligt för "tanterna" att träffa Stella. Tack, kvällen gick jättebra och alla tyckte det var kul. lättsamt och skönt att mingla, fika och prova produkter. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Anonym

Visst är det underbart att få umgås med sina barnbarn. Förstår att ni är lyckliga som har era mammor kvar och dessutom så pigga. Ha det fortsatt gott.
Kramen

Svar: Visst är det härligt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Anonym

Hej igen. Ser att jag blev anonym i min kommentar. Det var inte meningen. Så kram igen då😀

Svar: Kram Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Eva`s blogg

Åh va mysigt o visst är det härligt med gamla o unga tillsammans :) fina bilder oxå ..hoppas allt är bra med dig vännen stor kram ha en fin dag

Svar: Visst är det härligt för båda parter att träffas. Allt är bra jag har jobbat på fm och nu ska vi åka en sväng till ön. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :