Mellan två jobb

 

I går var vi på ön och fixade en hel massa. Vi väntade på leverans av ett nytt kylskåp och vi fick verkligen vänta.
Det var sagt att dom skulle komma mellan 10-17....(ganska stor marginal) men dom kom inte förrän halv sju !
Vi satt ju visserligen inte i sjön, ha ha men det är tråkigt att dom inte kan hålla tider.
 
Mågen var med oss så vi satte ihop grillen medan vi väntade.
 
 
Vi satte upp en drake för att (förhoppningsvis) skrämma våra tvåbenta tråkiga gapiga och domsomskiteröverallt grannar som kommer som objudna gäster både nu och då...
Du som följer min blogg vet att jag pratar om Canada gässen och dom tycker vi inte om.
Hoppas dom blir riktigt rädda nu för snart har vi provat allt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har ju med kameran överallt så jag kröp omkring där ute och tog lite fina bilder.
 
Jag är nu hemma en liten runda innan nästa varv, har jobbat i hemtjänsten på fm och är bara hemma och äter lunch. Ska snart i väg till simhallen och ta hand om ett par kunder där.
Sedan sover jag nog ovaggad i kväll tror jag.
 
Och så förbereder jag må bra kvällen också eftersom jag vill vara bra förberedd. Tycker alltid om att ha framförhållning vad det än gäller.
 

Skapa en skön eftermiddag/kväll 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Visst är det trist när tider inte hålls. Respektlöst tycker jag. (Om det inte inträffat något allvarligt förstås som man inte råder över, men så är dte ju sällan...)
Mysigt nu med ön och fint att ha fått grillen på plats.
Mindre trevligt med canadagässen. I Stockholm har hälsovårdsnämnden sjutit av många eftersom de kan sprida salmonella.
Kanske kan ni få hjälp från dem också.
Bra att du är förberedd inför MÅ-BRA-KVÄLLEN då kan du koppla av.
Stor kram!

Svar: Jag tror det hjälper dom har inte varit här än, men man vet ju aldrig dom kanske blir vana. Kylskåpet blev bra här ute men nån hemleverans från elgiganten passar vi oss nog för...Trevlig lördag och stor kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Znogge

Kanadagäss är tyvärr inte speciellt lättskrämda men jag hoppas draken har önskad effekt!

Svar: När vi kom ut hit i går så hade dom nog inte varit här så vi hoppas dom är skrämda för tid o evighet...I dag är det storm här ute så den flyger för fullt och skräms.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Deciree

Visst är det lite surt när man får vänta o vänta på hantverkare. Inget vidare. Man känner sig lite låst hela dagen. Men ni hade ett jättefint ställe att vänta på :-) kram

Svar: Ja tråkigt att vänta men vi satt ju inte i sjön...kram och trevlig lördag till dig. 😆
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: TantGlad

Oj så förbannad jag blir om folk inte håller tiden , då jag är mycket puntlig. Men de kom tillslut?..

Smyg runt å ta fina bilder du.
Nu är det fredag och en härlig fredag önskar jag dig.
Kramkram.

Svar: Jag är också alltid punktlig eller gärna lite före. Ja dom kom ju till sist det blir nog ingen mer hemleverans från elgiganten i alla fall för oss...kram och trevlig helg😆
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Annika

Hoppas verkligen att de blir rädda och flyr sin kos. Vi har en envis Fiskmås som lägger ägg utanför vår relaxavdelning på badis. Om och om igen lägger hon sina ägg där trots att vi plockar bort dem. UNder en period så drack jag Aloe Vera varje dag...men har kommit av mig. Borde kanske börja igen.
Ha det gott. Kramen

Svar: Vi hoppas och tror att det hjälper, dom hade nog inte varit där sist vi kom ut det är jobbigt med oönskade tvåbenta gäster som bär sig åt...kram 😆
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Veiken

Härliga bilder! Kanadagässen är inte roliga att ha nära sig. Hoppas att ni blir av med dom snart! Mysigt med en ny grill. :)

Svar: Jag tror det har lyckats att skrämma dom, hoppas det håller i sig. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Bosse Lidén

Tur ni hade aktiviteter att syssla med, men jag är allergisk mot garderingen med en "mil" mellan två tider och sedan ha magen att dyka upp 90 minuter senare. :( Man äger inte okända människors tid.
Hoppas knepet lyckas.
Måndagskram Bosse

Svar: Visst är det så att man måste hålla tider men vi hade ju att göra ändå. Men det är dåligt och det blir nog ingen mer hemleverans från elgiganten till oss i alla fall. Dom klarar sig säkert utan oss...jag tror att knepet med draken lyckades dom hade inte varit där sist vi kom dit så hoppas dom håller sig därifrån nu. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Millans Värld

Det värsta jag vet är att vänta särskilt när man fått en utsatt tid.

Vilka fantastiska foton du bjuder oss på.
Jättefint!

Kram

Svar: Visst är det tråkigt att vänta på folk som inte kommer.Vi hade ju att göra men ändå...Tack jag tycker ju det är så kul att fota. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :