Om att ringa till fel person..

 
 
Härliga härliga vår/försommar. Nu vill det till att njuta varje sekund av allt det här vackra.
Jag har cyklat runt i hemtjänsten i dag och är inte sen att ta fram mobilen och föreviga detta fina.
Man kan inte se sig mätt på den skira fina grönskan och allt som blommar.
 

Vi sjösatte båten i går men hjälp av sonen och sonsonen.
Det var tur att Anton var med och höll i, annars vet man inte hur det hade gått.
Och fika på ön naturligtvis det är ju egentligen det viktigaste.
 

Det ringde en dam till mig här om kvällen och frågade om hon fick ställa några frågor om hälsa.
Jag skulle få ( läs köpa ) en present som tack för hjälpen.
Jag är inte nån favorit hos telefonförsäljare och dyl...
Brukar alltid säga ifrån om allt, men hälsa tycker jag ju är kul så jag sa att det går bra.
Hon började att ställa sina frågor.
 
Brukar du bli trött fram på eftermiddagen?  Nej det är jag inte....
Är du sötsugen efter maten?  Neej det brukar jag inte va...
Dina naglar och hår, är det livlöst efter vintern?  Nej...
Äter du fisk en till två gånger i veckan eller mer sällan?  Hmm, oftare...
 
Jag blev erbjuden kost tillskott med omega tre, eller andra saker som man blir pigg av som tack för hjälpen.
( naturligtvis en prenumeration )
Men jag sa tyvärr, jag säljer forever living och dricker aloe vera gel varje dag och mår prima.
Men tack i alla fall och hon tackade för sig och önskade en trevlig kväll.
Det var ett samtal som fler försäljare skulle lära sig av.
 
 
 

Passa på att njuta av detta härliga väder.
 
Natti Natti
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Dricker du gel? Varför? Är det mer koncentrerat är Juice eller har det någon annan orsak?
Dricker Juicen och mår också bra av det. De få gångerna jag gjort uppehåll har jag nästan alltid blivit förkyld. Måste ju betyda något.
/P

Svar: Det heter ju aloe vera gel, men det är säkert samma, du köper den från forever också antar jag ? Det finns ju mycket sån i affärerna också men innehåller mest socker...Jag mår bra av den känner mig pigg och magen mår bra. Det är nog bra för immunförsvaret hjälper mot baciller tror jag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Visst är det en underbar tid som vi får uppleva nu. Jag njuter och njuter så jag blir alldeles bubblig inne i kroppen.
Jag dricker också aloevera, ett glas varje morgon. Det är herbalifs produkt. Köper den koncentrerad och blandar sedan med vatten. Bra för magen och matsmältningen.
Idag blåser det i karlskorna, inte ovanligt i och för sig men det har varit ovanligt vindstilla ett tag. Ska sitta på möte hela em så det kan blåsa lite om det vill.

Ha en fortsatt fin dag!

Kram

Svar: I dag blåser det här också men solen skiner. Jag ska iväg och jobba på simhallen i ef. Ha det bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vilka vackra bilder! Sverige är verkligen fantastiskt!
Så fint att cykla runt, friskvård och frisk luft på ävgen till och från jobbet. En klar fördel,
Jag brukar när teefin försäljare ringer säga att om jag vill handla något tar jag sjäv de kontakter som behövs och jag köper aldrig något via telefon...
Men det finns ju trevliga försäljare också.
Önskar dig en trevlig pingst!
Stor kram!

Svar: Visst är det fint i Sverige. Och det är ju så att man vill själv bestämma om och när man vill köpa nåt. Det finns trevliga men alldeles för få....Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :