Paradiset på jorden.

 

I morgon ska vi sjösätta båten och sedan blir det nog snart nog att flytta hit.
Så härligt att se havet, man blir bara lugn av det.
Vädret är ju bara skönt nu och det kan behövas lite sol på oss.
 
Det kan ju hända att det kommer en skvätt regn på sommaren när vi bor där men det finns ju inga dåliga kläder...
 
 
Västervik är inte fy skam heller, bra att kunna välja lite.
 
 

Jag har varit hos mamma en tur i dag så vi gick ner till centrum och gjorde lite ärenden.
Hon ville så gärna ge mig en blomma så hon köpte var sin begonia åt mig och en till sig.
Jag tog med ett par cd- skivor med lugn musik som hon kan lyssna på när hon lagt sig och hoppas hon tycker om det. Personalen är guld värd som jag alltid säger hon har det så bra och i dag var det en bra dag för henne.
Och så när jag kom och hälsade på blev hon så glad.
 
En långhelg har snart gått och hoppas du haft det bra vad du än har haft för dig.
Många jobbar ju helger vilket jag själv gjort i många år.
Jag jobbade för ett par veckor sedan helg och det går så bra. Ännu bättre när man kan bestämma själv när och om ....
 
Skapa en skön lördagskväll ( har svårt och tro att det är lördag ) men så är det.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Sussi

Men oj så mysigt det såg ut! Så vill jag ha en sommarstuga som ligger. Precis vid vattnet. Underbart..
Kram

Svar: Vi har det så mysigt på vår ö. Det är ett arv efter mina föräldrar jag är uppvuxen på gården som ön har hört till. Vi har styckat av den så den är vår. Jag fick rätt föräldrar...( men man kan ju inte välja ) Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Vad härligt både med sjösättning och att snart flytta ut till ön. Så fint! Jag är väldigt förtjust i både båtar, öar och hav.
DEt är så fint att läsa att din mamma har det så bra på sitt boende och med personal som är vänlig och omhändertagande. Tänk, detta är något jag önskar att alla gamla ska få ta del av. De ska ha det värdigt och bra.
Stor kram och njut av din begonia.

Svar: Visst är det rogivande med hav och båt, man blir bortskämd att bo så nära vattnet. ni bor ju också så fint. Ja mamma har det bra men är lite orolig i bland och jag gör så gott jag kan. Trevlig helg till dig och stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :