Välkommen september...

 

Nu har vi kommit in i september som är enligt mig den bästa månaden på året.
Mörkret som smyger sig på och man tänder ljus sitter inne kurar och har det mysigt.
Luften är sval och skön.
Det är min månad det, jag vet att det är många som inte håller med som inte tycker om mörkret men jag älskar det.
 
I dag firar jag och mitt företag fem år tillsammans, tänk fem år det har gått undan vill jag säga. 
Men det går ju fort när man har roligt vet jag och det har varit och är jättekul.
Det är ju inget 7-4 jobb precis att ha eget...Har jag semester så har ju inte företaget semester...
Nej det är 24/7 som gäller alltid är det något på gång och jag får ge gubben min en eloge som står ut med mig.
 
Om jag inte är ute på nån må bra kväll så är jag någon stans och masserar, eller har nåt event på nåt ställe.
Annars är det bokföring, beställning av varor eller nån leverans på gång.  
Men jag trivs som fisken i vattnet med det här som jag gör, tycker ju om fart och fläkt.
 
Föresten på tal om min gubbe, han har köpt en "ny" bil, liiiite risig kanske men....
 
 
Vi blev med folkracebil i lördags när vi var i Nyköping.
 

Ny karriär som folkraceförare kanske eller 60 års kris..vad vet jag.
Hur eller hur så ska det bli jättekul att va med på tävlingar Bettan ska också börja köra, tuff som få.  
Det är nåt visst när man drar iväg på morron med fika korg, ett glatt humör och en bil på släp.
Jag körde för länge sedan också, så kul.
 
I går hade jag en må bra kväll här hemma hos mig.
Jag bjöd hit några stycken och vi smörjde, smakade, fikade och mycket prat blir det ju.
Vi hade det så trevligt, jag berättade om forever och alla bra varor vi har.
 

Vi har varit på ett härligt födelsedagskalas, söta Leia fyllde sju år stora tjejen som börjat skolan och vem tog tiden för oss...
Så stolt men nygjorda hål i öronen som sig bör när man fyller sju.
Mycket gofika blev vi bjudna på.
 
 
Jag önskar dig en trevlig kväll.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Jag välkomnar också september men här håller sensommmaren i sig ett tag till och det är skönt tycker jag.
Lite mörkare på kvällarna är det men det gör mig inget.
Jag tycker sämre om mörkret som kommer senare i höst...
Vad roligt med en återupptagen hobby, nygammal, folkrace. Något jag vet väldigt lite om. Egentligen inget alls, men hoppas du berättar.
Grattis till dig och företaget! Ni kommer att ha många fina år tillsammans.
Stor kram

Svar: Hösten kan bli lång men är det sånt här väder så är det skönt. Folkrace är kul och att även dottern ska prova blir spännande. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Håller med dej att det är mysigt att få tända ljus på kvällen när det mörknar :) Men den långa vintern som vi har är inte alltid lika mysig 😁 Kram

Svar: Ja det är mysigt med tända ljus och jag är nog en vinter människa också, tycker om snö. Trevlig helg och kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: TantGlad

Bli med folkracebil så kul. Grattis till det.
September är en mysig månad. Jag gillar mörkret jag med men inte kylan.
Låter härligt att du trivs med det du gör. Låter härligt.
Kram till dig och GRATTIS till dig och företaget.

Svar: Ja så kul med folkrace och att dottern ska köra med. Jag trivs så bra med mitt företagande och gubben också, han får ju va försöksperson när jag köper in nya oljor/massagekrämer och att "träna" på. Ha ha, men ibland är det som skomakerens barn vet du.....Ha en jätteskön lördag vi ska fortsätta att måla bil i dag. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

September har sin charm men jag gillar ljusets dagar bättre än kvällarna. Den höga luften, varma vattnet och friska luften är underbar i september. Men för mej få det gärna vara ljust till 23.
Jag tog faktiskt hela 4 veckors semester från mitt Klipp & Klapp i sommras. Delade upp det på två men var verkligen ledig. Men det får jag jobba igen nu. Hjälp på jag ligger efter.
/P

Svar: Jag brukar ju säga att företaget tar inte semester för att jag gör det, man får igen det. Jag har ju inte så mycket massagekunder på sommaren men kör lite mer hemtjänst då eftersom jag är där på timmar och kan jobba när jag vill så att säga. Och hur mycket jag vill också...Men semester har jag haft minst 4 veckor. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

Härligt :) hoppas allt är bra med dig vännen :) hörs snart kramen å fin dag

Svar: Allt bra här, jag ringer dig. Kram på dig
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Znogge

Mina svärföräldrar hade eget företag under många år så jag minns hur det var. Även när de hade semester så fanns det grejer som behövde göras. Bokföringen skulle fixas, fakturor skulle ut och beställningar göras. Så samtidigt som det var en viss frihet var det ändå ganska så bundet. Men de trivdes väldigt bra under alla år! Hade väl hoppats på att Husse skulle ta över men det var han inte intresserad av.

Det är verkligen stort att fylla 7 år och få ta hål i öronen!

Kram

Svar: Många säger ju att det går att jobba när man vill men man måste ju jobba när kunden vill, men visst är det en viss frihet ändå. Jag trivs så bra med mina jobb. Ja det är stort att fylla sju. Trevlig kväll och kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :