Kallt,smutsigt, snöigt och väldigt sladdrigt.

 
 
I går kördes det folkrace och det var den kallaste, blötaste och snöigaste folkracetävling jag nånsin varit på. 
Men gubben min och dottern vår hade ju anmält sig så då var det ju bara att köra och se glad ut. 
Och glada var dom för vädret kan vi ju ändå inte göra något åt...
Vi åkte hemifrån kl kvart över fem på morron. 
 
Barnen tyckte i alla fall att det var kul med lite snö. 
 
 
Banan var väl inte den bästa i det vädret. 
 
 
Här kommer Bengt i full fart.
 
 
Och Bettan i full fart också. 
Dom hade ju samma bil för man kan ju göra så därför står det två nummer på rutan så det ena är överteipat. 
 
 
Lite nervösa var dom allt men det ska man va och pulsen är hög i starten.
Det var väl ingen  av dom som kom bland dom första och det hade dom inte räknat med heller, men dom körde jättebra båda två. 
 
Det är 30 år sen Bengt körde och Bettan körde för första gången så det var bara bra att ta sig runt, få sladda lite och få några poäng, bra jobbat bägge mina älsklingar. 
 
Alla bilar är till salu efter tävlingen för 6,500 kr och man får lägga anbud.
 
Det kostar 200 kr för varje anbud man lägger och dom går till den klubben där tävlingen är. 
Man får lägga hur många man vill på den egna eller om man vill lägga på nån annan och sedan är det dragning så det är ju som att ta lotter. 
 
Får man en bil så följer man med den föraren och betalar 6,500:- till honom/henne. 
Stol, bälte och ratt tar man med sig för det är personligt. 
 
Så vi fick inte med oss bilen hem, den blev såld.  Men såna är reglerna. 
 Där en kul hobby men den tar mycket tid, kom inte hem förrän vid kl 10 i går. 
 
 
Och naturligtvis fika som är en av de viktigaste sakerna på tävling. 
Mackor och varm choklad är inte dumt. Barnen var så duktiga och tyckte det var kul att se folkrace.
Men som sagt vädret kunde varit bättre. 
Det var så kallt så det tog ett tag att tina upp när vi kom hem. 
 
 
 
Här är i alla fall tre vinnare. 
 
Hoppas du har en härlig påskafton och ett par lediga dagar till. 
Vi har en lugn kväll, ätit lite jansson, prinskorv och ägg.
 
Jag tycker att jag fryser än men här inne är det varmt och mysigt.  
 
Ha det bra / Vi hörs 
 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Ja oj vilket väder, men har man anmält sig har man. Ser kul ut ialf. Grattis till vinnarna.
Mmmm....Janson som är så gott.

Påskkram från mig🐓🐔🐣😁

Svar: Ja det är bara att köra och det är så kul men vädret kunde varit bättre som sagt. Jansson hängde med i dag också, lika god. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Härligt men snö NEJ fy för katten :( här lyser solen i dag vi skall på konstrunda :) kram å fin påskdag kram på er från oss <3

Svar: Snön är borta men det är kallt. Härligt med sol, du skicka hit lite va....Stor Kram till er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Lollo

Usch, vilket väder! Ser inget vidare ut ... ;)
Jag förstår att kölden bet sig kvar i kroppen.
Men det måste vara roligt att titta på Folkrace. Själv har jag bara sett det på TV (någon enstaka gång bara), men jag misstänker att det är en extra kick att vara på plats, så som det är med det mesta man ser "live" ...
Kramis

Svar: Ja jättekul är det, jag körde själv för ett antal år sen. ( närmare bestämt 13 ) oj vad tiden går. Det var så kul men nu är det nya tider, gubben och dottern. Gubben min blev så nervös när jag körde och jag förstår honom för det är mycket värre att titta på än att köra själv. Visst är pulsen uppe men det är bara kul. Ha en skön påskdag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Millans Värld

Du har mer snö än jag.
Låter som en härlig dag!

Kram

Svar: Vi hade det härligt men så kallt. Snön försvann till dan efter men det är fortfarande kallt. Vi har varit ute på en cykeltur i dag med barnen som bor här i stan i dag. Dom skulle ut och cykla så vi hängde på och sen var dom med oss hem så vi åt lite smörgås, jansson prinskorv och sill. Det går så bra att ta det man har eftersom det inte var planerat. Hoppas det är bra med dig, du har inte barnen hos dig i påsk efter vad jag förstår, men det är väl en del på tv kanske. Ha en jättebra söndag och stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Bosse Lidén

Kul att läsa de två senaste blogginläggen och jämföra. Två helt skilda miljöer. Stora kontraster. Jag gissar på att det blir en del påsksmällar i den sporten.
Kram Bosse

Svar: Ja det var två helt olika saker, båda lika bra på sitt sätt. Det klart den sista kunde varit LITE varmare, tog tid att tina upp...Men det var kul. Banan var väl inte den bästa med regn, snö och till o med hagel ett tag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Marita

Oj, ja inte var snön nån rolig upplevelse lagom till Påsk. Inte kul heller om man ska köra folkrace, jag förstår om det blev kylslaget till sist. Nu är ju snön nästan borta men kalla vindar är det fortfarande.
Sv, jag hade inte bakat tårtan, men den var god för det,hehe... riktig somrig med jordgubbarna.
Kram vännen och ha det bra♥

Svar: Ja det tog ju som sagt ett tag att tina upp....det är kalla vindar här också riktigt kyligt i dag när jag cyklat omkring i hemtjänsten. Kram och ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ditte

Vad roligt att få följa med er på folkrace! Jag har bara sett detta på tv och det är ju skillnad att se det i verkligehetn och vara med och tävla. Nej, vädret kan man ju inte påverka men det syns på bilderna att banan var både sladdrig och sladdig. Grattis till de dina som lyckades köra racet.
Stor kram!

Svar: Ja det var kul men kunde varit LITE varmare. Det tog ett tag att tina upp när vi kom hem. Dom var duktiga dom som körde, och lite nervöst var det ju. Det var mycket mer pirrigt att se på än att köra själv. Jag förstår att Bengt var nervös när jag körde. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Pernilla

Sådana är reglerna.....men det måste kännas surt? Lägger man inget eget bud och lyckas få med en bil hem, står man ju utan. Eller har man alltid ett projekt kvar hemma i skymundan att ta till?
/P

Svar: Ja det känns ju så där att bli av med en sån höjdarbil, men så är det. Ja vi har en annan också den är inte dålig den heller. Så den ryker väl vid nästa tävling....när jag körde hade jag en gammal Saab som väl inte gick så bra den fick jag ha kvar minsann....men kul var det. Ha en skön helg. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :