Ett härligt gäng

 
I onsdags var skolan stängd och då passade jag på att ha alla mina fyra godingar.
Fanny och Leia sov över och dom andra två kom på morgonen vid halv sju.
 
En mysig morron med soffhäng, barnprogram och bara ta det lugnt.
Jag tror dom behöver det, föresten det behöver vi alla i dessa stressade tider.
 
 
En härlig frukost åt vi med allt som önskades.
Det är ju lite olika tycke och smak och jag brukar nog tillgodose alla. 
 
 
Mycket lek har det varit dom kommer så bra överens med varann och leker så bra tillsammans.
 
 
Efter maten fixade jag till en uppskattad efterätt.
 
 
Fanny bakade en sockerkaka till efermiddagsfikat.  Duktiga tjejen.
 
Vi ritade och målade. Jag ritade av mina hjärtan....
 
 
Vet inte om det var så likt dom, jag är väl ingen konstnär kanske. 
 
Morfar / Farfar kom hem lite tidigare från jobbet på eftermiddagen för jag skulle till simhallen och ta emot ett par kunder. 
 
Glad morfar/farfar och glada barn gick ner till Macdonalds för att avsluta denna härliga dag där föräldrarana kom och hämtade. 
 
 
I kväll ska vi på julbord på stadshotellet med Gustafssons Uthyrning.
Det blir gott och jag tycker bäst om det kalla på julborden, det andra kan jag hoppa över.
 
Men smaken liksom baken du vet...den är delad. 
Och tur är väl det. 
 
Trevlig helg. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad härligt att få rå om barnbarnen.
Du verkar vara en underbar mormor/farmor.

Hoppas julbordet blir gott och lyckat!
Kram

Svar: Ja det är så mysigt, du har ju också goda chanser att få barnbarn. Det är livets efterrätt.Julbordet var jättegott och trevligt, men man äter ju alldeles för mycket. Trevlig söndag och kram på dig.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Låter som en fin helg med alla barnen :) julbord är gott gott mysigt önskar dig en fin måndag kram till er <3

Svar: Det var gott med julbord men blir lite mycket blandning för magen tror jag. Jag mår bäst av vanlig mat, ha ha. Men det är mysigt med julen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Bosse Lidén

Det både ser och låter mysigt. Den där efterrätten skulle jag vilja smaka på. Jag tror de älskar att besöka dig/er.
Decemberkramar Bosse

Svar: Ja det efterrätten gick hem likaså maten. Så kul när dom är alla här, kommer så bra överens. Alla glada och nöjda med besöken. Kram tillbaka.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Så mysigt att rå om barnbarnen och jag kan väl tänka mig att de trivs hos er. Väldigt roligt också att de fungerar så fint tillsammans.

Trevligt att äta julbord och percis som du så tycker jag bäst om de kalla rätterna. Hoppas det blev en lyckad kväll.
Kram!

Svar: Kvällen blev bra, god mat och dryck. I går var vi på bio och såg Solsidan så bra. Kul att gå på bio ibland. Kram och trevlig helg till dig. 💟😉
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :