Barn barnbarn och födelsedagskalas.

 
 
Dom här fyra charmtrollen hämtade jag i fredags efter en vecka fylld av diverse saker som vanligt. 
Jag åkte till skolan och hämtade Fanny och Leia sen till fritids och hämta Anton sist Stella på dagis. 
Kusinerna tycker alltid det är så kul att träffas. 
Vi tog lite eftermiddagsfika när vi kom hem.
 
 
Dom leker så bra tillsammans så det blev både kurragömma, lite pysselböcker tog vi fram och så gick vi en tipspromenad som Fanny fixade. 
 
Jenny kom efter jobbet. 
Våra grabbar var ute med sitt jobb så det var vi tjejer ( ja Anton förstårs ) 
 
 
Jag hade gjort hemgjord pizza som var så uppskattat. 
 
 
Fanny och Leia sov över här det är så mysigt att ha dom. 
På lördagen var det födelsedagsfirande hos Mathias med kusinträff igen.
Nu var Antons och Stellas kusiner också med.
 
 
Dom är tvillingar och barnvakt är aldrig svårt att få när tjejerna är med, dom tycker om små barn och hjälper gärna till att se efter dom. 
 
 
Goda varma mackor, fika med kladdkaka och vispgrädde bjöds det på. 
 
 
Mina älskade barn.
Syskonen Jakobsson.
 
 
Och syskonen Jakobsson/Lindberg
 
 
Och syskonen Berg. 
 
 
 
Det kom lite snö i natt men det gick bort lika fort för det är milt.
Vi har tagit en promenad, lergrytan står i ugnen och gottar sig med en massa grönsaker och en skinkstek i.
Det blir god middag till kvällen här. 
 
En ny vecka med nya utmaningar som blir vad vi gör det till.
Ha en riktigt skön söndagskväll och ta hand om dig. 
Vi hörs. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva-Lotta

Mysiga dagar med fina barn och barnbarn :)
Vi fick en massa snö, men den har regnat bort nu :)

Svar: Ja vi gör mycket med dom och har ju sån lyx att dom bor så nära oss. Här är det nästan som vår i luften, lite kallt men klart. Ha en bra dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Marita

Så mycket härlig tid tillsammans med barn och barnbarn. Det betyder ju så mycket och man sparar det i minnenas vrå..**
Det syns hur mycket dina nära och kära betyder för dig.
Ha nu en skön söndags kväll och en toppenfin vecka
Kramar♥

Svar: Ja dom betyder allt för mig och vi gör mycket tillsammans. Har ju den lyxen att dom bor så nära också så det är inte så svårt att hämta dom. Ha en bra dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Visst är det fint med dessa små och kunnna ha dem nära och tillbringa tid med dem. Och tid med dem är så viktigt. Jättefina bilder på fina barn.
Trevligt med födelsedagskalas och att extra roligt att kusinerna trivs tillsammasn och har så fint utbyte av varandra.
Önskar dig och de dina en fin vecka och jag är säker på att kvällens middag blir toppen.
Stor kram!

Svar: Det är så kul att att se dom tillsammans och dom leker så bra ihop. Fanny som är 10 år och äldst gjorde tipspromenad här inne och i trappuppgången. Hon styrde med dom andra och allt var frid och fröjd. Ha det bra stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Millans Värld

Så härligt det låter med barnbarn.
Längtar till det är min tur.

Ha det bäst!
Kram

Svar: Ja det är livets efter rätt, det blir din tur med. Ha det bra du också. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Så härligt att få samla dem och ungås tillsammans his er. Själv har jag dålig kontakt med mina kusiner. De är på tok för många och mycket äldre än jag.
/P

Svar: Det är kul att kusinerna har så bra kontakt med varann, vi bor ju nära också. Jag har ingen kontakt med mina kusiner heller dom bor långt bort, skriver lite i bland men annars blir det inte. Trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Anna

Tittade in på din blogg. Du verkar ha härliga barnbarn. Du skriver bra. Jag kommer nu följa din blogg efter att jag fick din bloggadress. Mvh Anna

Svar: Härligt Anna så kul. Ja barnbarnen är så mysiga du får kika in här och se på våra upptåg. Och höra av dig för massage om du känner för det. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :