Hur svårt kan det va...

 
 
Det man inte har i huvudet får man ha i benen...det jag syftar på i dag är min kamera som jag glömde hemma tyvärr på vår tur till Gamleby.
Kunde blivit många bra kort, men sånt är livet och det är ju i-lands problem.  
 
Vi har spenderat dagen med fam Jakobsson/Lindberg och haft en jättemysig dag. 
Hälsade på hos min svärmor vi skulle gå till ett nyöppnat ställe och fika, men det var så mycket folk där så vi köpte med oss fikabröd och gick hem till henne. 
Det gick ju också bra. 
 
Sen hälsade vi på mamma som blev så glad att träffa sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn. 
Vi fikade med henne på eftermiddagen och hon var så pigg i dag och verkligen kunde ta till sig att vi var där. 
 
 
Men innan vi åkte till mamma så behövde vi lite mat i magen ( kunde inte leva på fika hela dan ) 
Vi åkte till hotellet i Gamleby. 
Maten var jättegod, inget fel på den. 
Men servicen...den var inget bra....
Hade det varit mitt företag så hade jag blivit mörkrädd...
 
 
Barnen fick inte stå i fönstret för det kunde gå sönder, inte gå i trappan....
Jag beställde bara vårullar ville inte ha nåt mer. Jag sa till att jag ville ha dom samtidigt som dom andra fick maten eftersom jag bara ville ha det sa klart och tydligt. 
Hon tog vår beställning och vi väntade. 
Sen kom mina vårullar...trodde dom andra också skulle få sitt så jag började inte, vill ju äta samtidigt. 
Det tog väl en kvart så kom den andra maten till alla utom barnen....
tog en stund så kom deras hamburgare och pommes.
Jag frågade om det fanns mindre bestick eftersom Stella ville ha det ( dom var jättestora )
och för en fyraåring är det ju lättare med mindre bestick. 
Men, nej det fanns inte....
Vi åt och som jag sa, maten var jättegod. 
 
Barnen ville sen ha glass så vi betällde det men frågade om det fanns mindre, typ en halv portion.
Men nej, bara hela portioner. 
Vi sa att vi tar en som dom kan dela på och frågade om vi kunde få in ett exra fat. 
Icke...det gick inte. 
Vi fick ett sånt högt glas med glass och chokladsås, vi fick ta ett fat som vi hade och dela upp glassen på. 
 
Det kanske hade gått att få en portion i två glas...eller blev det för mycket disk...kanske kunde gått att ordna..
 
Vi var fyra vuxna och två barn så det är ju inte helt gratis att äta ute.
kunde kanske fått LITE bättre service, hur svårt kan det va...
 
Om vi går tillbaka...gissa....
 
Men nu är det nya tider,vi har varit med våra fina barnbarn hela dagen och det är värt mer. 
 
Snart alla hjärtans dag och vi har en hjärtepojke som fyller år då. 
Mathias är född på alla hjärtans dag.
 
Den 14 februari för 42 år sedan var vi ensamma han och jag när han föddes. 
Men det berättar jag om en annan gång. ( skrev ett inlägg förra året 14 feb om det )
 
Sammanfattning av dagen är ju bra. Härligt att kunna träffa både dom gamla och unga.
 
Tänk så mysigt för dom gamla att få träffa sina barnbarnsbarn.
Det är inte alla förunnat. Jag tror det är bra för alla parter.
 
En härlig söndag är det kvar av helgen.
Jag håller på att fixa lite i en garderob, tycker om att ha ordning och reda omkring mig.
 
Trevlig kväll. Hörs.  
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vilken härlig dag ni fick men så tråkigt med den usla servicen.
Så vill man ju inte ha det när man går ut och äter.

Hoppas du får en härlig Söndag!
Kram

Svar: Nej verkligen inte, det var inget bra ställe. Men dagen för övrigt var ju bra. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva-Lotta

Bedrövlig service måste jag säga. Knappt att god mat uppväger det!

Svar: Nej knappast att det gör det.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Lotta

Åhhhh vilken mysig dag och så många ni hann att glädja. Förstår dig ang matstället, jag tycker att du ska höra av dig till de med din upplevelse även om maten var god. Det kan ge resultat, det gjorde iallafall det när jag reagerade en gång när vi var ute och åt.

Önskar dig en fin fortsättning på dagen!

Kram

Svar: Ja det ska dom nog få höra....men kul att åka till dom gamla och glädja dom. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Så trist med sådan dålig service. Jag tror jag bara gått därifrån, men inte så enkelt när man har barn med sig. Men helt bedrövligt. kanske ett mail till ägarna för att påtala detta. Och inte går man dit igen. Tack för varningen.
Vilken fin dag ni fick i övrigt och kag kan tänka mig att din mamma blev glad för att träffa er alla. Så roligt!
Stor kram från mig.

Svar: Jag tror dom skulle behöva kosta på sina anställda en charmkurs om det kan hjälpa. Dom blev så glada både min svärmor och mamma att träffa alla, en härlig dag. Ha en skön kväll och stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Marita

Det lät som en väldigt fin dag, ja förutom servicen då. Man kan undra vad dom tänker på. Att se till att kunden trivs och gärna vill komma tillbaka borde väl vara nog så viktigt.
Här har vi minsta barnbarnet att fira på Alla Hjärtans dag.
Kram till dig och ha det gott♥

Svar: Det var en trevlig dag och det är dom ( hotellet ) som förlorar på det. Det var ingen kul upplevelse. Det är ju viktigt med service. Det kommer jag ihåg att dom är födda på samma dag ditt minsta barnbarn och min son, sonen fyller 42....vem tog dom åren. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :