Min härliga svärmor

 
 
Hej på dig. 
En dag ute i kylan har jag haft i dag. Det är så kallt och blåsigt nordan är kall vilket håll den en kommer ifrån har jag hört, ha ha....Jag tror det stämmer faktiskt. 
Jag har cyklat runt i hemtjänsten, varit hos dom äldre och gjort deras dag. 
Så nu är det skönt att komma in i värmen krypa in i mina myskläder och inte göra en knop till i kväll. 
 
I går var jag hos min svärmor, följde med henne för att ta prover på läkarstationen. 
Det är så kul att träffa henne, en riktigt duktig gammal dam. 
Vi var och handlade också hon planerade och köpte till Flygande Jakob och Lasagne.
( lasagnen visserligen sån i påse men ändå, det ska stekas köttfärs och läggas ihop  )
 
Hon är för duktig som fixar så mycket själv. 
Hon är ju" bara" 94....
Hon bjöd mig på mat i Gamleby på en restaurang och det smakade. 
 
Jag har alltid kommit så bra överens med min svärmor.
Hoppas att mina barns respektive tycker så om mig också.
Man vill ju vara en bra svärmor. 
Hur är/var din svärmor ? 
 
 
Förra helgen hade jag två yngre damer som sov över här. ( barnbarn ) 
Gubben min var borta över helgen så vi hade tjejträff med taccos, shopping och biobesök. 
Så mysigt att ha dom här. 
 
Till helgen blir det en tur till mamma jag har handlat lite kläder till henne så vi får se om dom passar. 
I morgon har jag en hel ledig dag, det är inte vanligt men det ska bli skönt. 
Ska träffa en foreverkollega kanske för lite samarbete. 
 
Ha en skön kväll och en trevlig helg när den kommer. 
Vi hörs. 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad härligt att du har en så fin relation med din svärmor.
Själv hade jag när jag var gift en hygglig relation med min svärmor även om vi var ganska så olika.
Tyvärr så försvann hon när jag och x-maken skiljde oss.
Nuförtiden pratar vi emellanåt men det är inte detsamma längre.
Djup klyfta som inte går att överbyggas.

Kram och ha en fin kväll!

Svar: Ja det är härligt. Det kanske blir så när man skiljer sig det är ju som du säger blir inte samma sak sen. Stor Kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva-Lotta

Min första svärmor var inte så förtjust i mig, hon tyckte jag var för ung. Så det var svårt att gilla henne. Min andra var jättebra! Tyvärr dog hon alldeles för tidigt.

Svar: Ja det finns ju olika sorter av dom. Jag tror och hoppas att jag är en bra svärmor. Trevlig helg på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :