En trevlig kväll

 
 
I går kväll hade jag tjejträff så det blev många världsproblem som blev lösta. 
För det är vi bra på vi tjejer när vi träffas, vet precis hur allt ska va...
 
God mat, gott vin blev det och mycket prat och skratt. 
 
 
 Till förätt gjorde jag fyllda krustader med chaminjonstuvning och lite grönsallad. 
( stuvningen var inte på plats än ) 
 
 
 
Huvudrätt var fiskgryta med saffran och vitlöksbröd, den var så god så jag hann inte ta nån bild....
 
 
Hemgjord glass till efterätt men lite fäska hallon och blåbär. 
 
 
 
I dag tog vi med oss Anton och Stella på utflykt. 
Det var öppet hus i Ankarsrum på Hallens buss med fika, korv och annat kul. 
Lite erbjudanden på resor har dom alltid men det blev ingen för oss.
Vi har en bokad till våren när jag fyller....år......
 
Vi träffade kusinerna med föräldrar och det är ju alltid kul förstårs. 
Följde med dom hem och blev bjudna på pannkakor och tackos. 
Bettan satte igång att baka tackosbröd, pannkakor stektes och tillbehör plockades fram. 
 
 
 
Så gott det var. 
Vi följde med och dansade ut julen på folkets hus, där var det fart och fläkt. 
Tomte, godispåsar och fika igen....
 
 
 
Tomten var så snäll han sjöng och spelade, alla fick godispåsar även vi vuxna. 
 
 
 
En härlig dag har vi haft igen. Är vi med dom här fyra så kan det inte bli annat är bra. 
Härligt att se att våra barn har blivit så bra föräldrar. 
Och så mysigt att va med barnbarnen och skämma bort dom, för skämmer bort dom gör vi.
Öser vår kärlek över dom alla fyra.  
 
Julen är kvar här hos oss men den ska bort i morgon, alla tomtar får flytta ner i förådet.
( det är ju inte länge sen dom kom upp)
 
Till veckan blir det lite företagsmassage, lite hemtjänst och en tur till kära mor som är så pigg för sin ålder. 
Jag ska nog åka en dag och äta lunch med henne, det gör jag ibland och det är så härligt. 
 
Sedan har vi börjat att "andvända " julklapparna jag gav till barnbarnen. 
Dom fick ett presentkort av mig med en egen ef med mormor/farmor. 
Leia hämtade jag en dag i förra veckan från skolan, och Fanny ska jag hämta nästa vecka en dag. 
Sen kommer Anton och Stella tätt efter med sina dagar. 
Det är så mysigt, dom bestämmer vad vi ska göra helt och hållet. 
En jättebra och uppskattad julklapp. 
Det allra bästa vi kan ge våra barnbarn är ju tid. 
 
Gubben min har gjort kålsoppa nu sen vi kom hem så jag har det bara bra. 
 
Ha en trevlig lördgskväll det ska jag. 
  
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vilken härlig middag du bjöd på och så trevligt med tjejkväll.

Den här dagen blev fin den med, mysigt med barnbarn.

Kram och ha en skön afton!

Svar: Ja det är kul med tjejträff och som jag skrev vi löser alla problem, ha ha. Kram kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Vilken mysig tjejkväll. Mysigt med jilgransskakning också. Det hade vår byggd i dag också. Men Lilla H var inte hos oss utan med sin mamma idag. Det får bli ett annat år istället. Vi träffade ju tomten vid Tomtetåget efter jul, så det får räcka.
/P

Svar: Ja det såg mysigt ut med loket också. Det är kul med tjejträff vi har det ibland och det blir inte alltid så ofta. Ha en bra söndag, jag ska köpa ett bord av en i dag som jag ska hämta. Ska ha det i mitt lilla rum på simhallen där jag jobbar, vi har varit två förut som delat lokalen men nu är jag själv och gör precis som jag vill, härligt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva-Lotta

Så mysigt ni hade det! Jag har aldrig gjort egna tortillas, men skulle vija prova. Men jag tänker på det avsnittet av Tre kronor, där Christina Schollins rollkaraktär skulle bjuda hem alla fruar. Nån sa gör det enkelt, gör tacos. Så står hon där i timmar och kavlar tortillas och är helt slut. Hon som ville göra en enkel gryta ;)

Svar: Ja dottern är en hejare i köket och gott blev det också. Jag kommer ihåg det avsnittet.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Marita

Härligt med tjejträff, och reds många väldsproblem ut då*skratt*..
Vad gott ni åt också. Barnbarn kan man ösa hur mycket kärlek som helst över, och skämma bort på ett sätt som man inte gjorde med dom egna barnen när dom var små..**
Julen är tråkig att städa bort, och det var så mysigt med pyntet och alla ljusstakar. Men,men, nu börjar så smått ljuset att komma tillbaka och man känner ändå behov av att städa undan och fräscha upp.
Jag ska försöka bättra mig med bloggen, det har jag sagt tidigare och jag vet att en gammal bloggvän nere i Skåne blir glad i så fall. Hon har inte FB eller Insta och då förstår jag henne....
Kram vännen och sköt om dig♥

Svar: Ja det är kul att blogga men tiden räcker inte till alltid. Det finns ju faktisk dom som inte har det och visst då är det ju bara bloggen man kan följa. Så mysiga dina hundar är, Bamse har ju alltid varit min favorit som du vet ( fast jag inte träffat honom) Och Nelly är också så fin. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: znogge

Vilken alldeles delikat middag! Så lösta världsproblem på det och mer kan man knappast begära :D

Svar: Visst är det så, allt var perfekt. Det är kul att träffas.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ditte

Dessa "tjejkvällar" är så viktiga och jag förstår att ni hade en jättetrevlig kväll med god mat, mycket prat och månag skratt. Sådana kvällar lever man länge på.
Så fint att ha barnbarnen så nära och jag förstår att ni öser kärlek över dem- Och visst är det bästa vi kan ge varandra, stora som små TID. Önskar er fortsatt ifna upplevelser och fin gemenskap.
Stor kram!

Svar: Vi hade jättetrevligt och så kul att ses. Jag "adopterade" bort Bengt, ha ha. Nej då han ville inte va hemma och lyssna på 5 pratiga damer.....kan inte förstå det, kan du ??? Han åkte till dottern och blev bjuden på mat. Hon är också en hejare i köket så det gick ingen nöd på honom. Ja tid är något vi behöver ge varann mycket av. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :