Mycket snö och is var det....

 
 
Nu har vintern kommit på riktigt hit i alla fall. 
Jag tycker ju om vintern så för min del är det bara mysigt. 
 
 
i går var vi ut och tittade till stugan, ja vi åkte inte ut till ön för det var lite is som varken bär eller brister och 10 grader kallt så det kändes inte så.....
 
Vi lånade dom minsta barnbarnen så dom var med oss. 
Först tog vi en fika på ica maxi sen åkte vi ut och tittade till vårt paradis. 
 
I början på veckan var det snöstorm här så vi blåste nästan bort.  
Mycket snö och is var det, vattnet hade varit så högt ett par dagar innan så det var ända upp till lusthuset. 
Men det gick ut igen och det såg inte ut som det hade blivit några skador där ute. 
Det återstår väl att se i vår, blir väl en del bryggor som tar skada av det kanske. 
Vilka krafter havet och isen har. 
En roddbåt som legat på land hade följt med vattnet och stormen ut i viken...
 
Men det är bra för östersjön att det byts vatten, det behövdes nog.
Inget ont som inte har nåt gott med sig.  
 
 
Men fina blder fick jag i alla fall för vädret var verkligen "fotovänligt" 
så härligt väder med mycket sol.
 
När vi kom in till stan innan vi "lämnade tillbaka" barnen så till deras förjtjusning åt vi på burger king som just kommit hit till stan.
 
Och ännu bättre var det att kusin Leia kom dit med sin mor och far.
Fanny var hos en kompis, men dom tre kusinerna åt med god aptit.
Mathias och Jenny hade fixat varm choklad och mackor så när barnen kom hem gav dom sig iväg till pulkabacken med matsäck, så mysigt. 
 
 
Fam Berg följde med oss hem och fikade och så jag fick hjälp att fixa lite med min dator. 
Jag köpte en ny dator till företaget nu innan jul så det skulle göras nåt så jag kan lägga in mina bilder igen.
 
Jag har ju en superbra support som jag bara behöver ringa till om det är nåt jag inte kan. 
Min måg är en fena på datorer så det inte Mattias kan är inte värt att kunna säger jag bara. 
Jag ringer ibland om det kör ihop sig och han talar om på telefon hur jag ska göra...eller kommer hit och hjälper mig. 
 
Det är riktigt lyxigt att ha en egen sån.... 
Jag lånade lite bilder som han tagit på snön och isen, dom talar för sig själva så vackra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han hjälpte mig också att skicka efter ett nytt objektiv till min kamera för det är ju ett av mina intressen.
Det ska bli spännande när det kommer hem, tar nog bara ett par dagar.
 
Vi ska gå ut en sväng på stan sedan på fm och jag tror kameran för följa med. 
Vädret är väl inte det bästa att fota i men det kan ju bli fina bilder när det snöar också. 
 
Det snöar för fullt och i dag är det -5 grader så det blir nog en härlig ppromenad. 
 
Vi ska gå på bio i kväll. Hundraett åringen...
Har du sett den ?  Det ska bli kul att gå på bio det gör vi ibland kan va lite mysigt en lördagskväll. 
 
Ha en skön dag.    Vad händer hos dig idag ? 
 
Hej från mig i vintervädret. 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Longevity - en blogg om hälsa

Trevliga bilder, är något särskilt med snö och sol :-)

Svar: Visst är det fint, ha en skön dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Longevity - en blogg om hälsa

Tack detsamma!

Svar: Ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Så vackert med snö, is och sol :)

Svar: Visst blir det härliga bilder, kul att du också är fotointresserad. Ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ezter

Snö och sol ger fina bilder, men jag är ingen vinterälskare. Bra med en egen support. Efter barndop igår tar vi det lite lugnt idag. Vi ska ha gäster ikväll och de kommer att bjudas på rester :)

Svar: Jag tycker ju om vintern men i går var det lite väl kallt. I dag är det bättre bara -2 nu. Mysigt med barndop och skönt att ta det lugnt. Rester är gott och ha en trevlig kväll. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Väldigt vakcra och vintriga bilder. Och visst är det roligt med en bra kamera som man kan göra lite mer med. Kul med ditt beställda objektiv!
Roligt att vara med barnbarnen och vilken göädje att ha dem så nära.
Perfekt med datorsuppoert på nära håll. Har också det och det känns tryggt.
Är inte helt pigg så jat tar det lugny´t inne idag och vilar mig i form.
Stor kram och trelvig kväll.

Svar: Det är kul att ta bilder och ett nytt objektiv blir skojigt att prova. Mathias ( min support ) tar ju också mycket bilder och är intresserad av det så då är det ju bra att få hjälp där också. Du får vila och ta hand om dig. Stor krya på dig kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Anonym

Jag tackar och bockar från mig. Bloggen är stängd pga olika skäl. Kommer aldrig att använda mig av detta namn igen, så du vet/Ezter

Svar: Tråkigt att höra det har varit kul att följa dig men så kan det vara ibland. Ha det så bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: TantGlad

Den filmen har jag sett.
Men oj vilka supervackra bilder. Vilket ögongodis. Du är ju jätteduktig att fota och du.....vintern är ok så länge det inte är jättekallt tycker jag.

Ha det jättefint fina du. En fin kväll till dig från mig som skickar en stor kram och tack till dig för fina kommentarer

Svar: Det är så kul att ta bilder och det blir så bra när vädret är soligt. Ni har väl haft jättekallt efter vad jag förstår och det kan bli lite väl kallt om näsan då...I dag är det 2+ här och det är synd att snön försvinner nu. Jag ska till barnbarnen i dag så vi får väl passa på att gå ut i backen innan all snön går bort. Ha en bra dag och stor kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :