Om att ge julklappar...

 
 
Visst ser det mysigt ut men det är tyvärr inte så här fint nu.
Vi har haft snö en liten stund i år i alla fall och jag brukar fånga det på bild som är värt att se. 
Men det var inte längre än en liten stund som det var kvar så det vill till att njuta av det vilket jag gjorde. 
 
I går var jag hos mamma och det är så skojigt att träffa henne. 
Jag brukar ju försöka åka en gång i veckan till henne och i går fick hon min tid.
Hon fick handmassage av mig och tyckte det var så skönt. 
Hon är tröttare och går sämre men ändå, hon är ju 95 år. Hon är så duktigt. 
 
Jag åt lunch med henne på Erneborg, vilken god och välagad mat dom gör där. 
Dom som bor där får verkligen bra mat vilket det inte är överallt tråkigt nog. 
 
Veckan går fort. Jag är på företagsmassage den här veckan och det är uppskattat. 
 
Jag har också gett två av mina fyra julklappar, det var ett presentkort som innehöll min tid....
 
 
 
 
Jag gav mina barnbarn det bästa man kan ge dom, en egen eftermiddag där dom bestämmer vad vi ska göra. 
Leia var först ut jag hämtade henne en dag efter skolan som vi bestämt innan. 
Hon ville äta pannkakor på ica maxi, det gjorde vi.
Sen handlade vi för hon ville baka en tårta. 
Så det gjorde vi ju då naturligtvis. 
 
Sedan hjälpte hon mig att steka snitzel som är hennes älsklingsrätt hon var så duktig att ha på ägg och ströbröd innan stekning. 
 
 
När tårtan kallnat , morfar var hemma från jobbet och snitzeln uppäten då skulle tårtan garneras. 
 
 
Den blev jättefin, riktigt läcker. 
 
 
Fin med alla figurer på. 
 
 
Vi skjutsade hem en nöjd Leia som haft en egen ef med mormor, vi hade haft det SÅ mysigt. 
Tänk så härligt att kunna ge tid....
 
Sedan var det Fannys tur.
Jag hämtade henne en dag efter skolan som vi planerat. 
Hon ville också äta pannkakor och så ville hon ha fika efter det. Det var ju hennes ef. 
Vi handlade lite för hon ville också göra en tårta.
 
 
Man måste ju smaka på smeten för att se om den duger...
Och den var nog godkänd. 
 
 
Vi stekte köttbullar som blev jättegoda. 
Sedan blev det tårtgarnering och den blev lika fin den också. 
Riktigt konstnärliga tjejer jag har. 
 
 
 
Snyggt. 
 
 
Än en gång skjutsar vi hem en nöjd tjej som haft en helt egen ef med mormor som varit SÅ mysigt.  
 
Jag har två härliga eftermiddagar kvar som vi bestämt datum till. 
Det blir kul att se vad Anton och Stella vill göra på sina eftermiddagar med farmor.
Skojigt för dom att få bestämma precis vad vi ska göra.  
 
 
I dag har jag fart runt i stan och köpt in lite saker till företaget.
Ett bord en stol några korgar och lampor.
Ska inreda lite mysigt till massagen. 
Det kommer nog en och annan bild när det blir klart. 
 
Ha det bra / vi hörs. 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva-Lotta

Så härliga eftermiddagar ni haft! Kul att se vad de vill hitta på!

Svar: Visst har vi det härligt och så bra att ge dom tid, finns nog för lite av det ibland.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Jag tycker att det låter som en alldeles fantastisk julklapp, att få tid med sin mormor/farmor.
Underbart tänkt!

Ha en fin dag!
Kram

Svar: Visst är det bra att ge dom tid, det bästa man kan få. Hoppas allt är bra med dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Detta med tid är så viktigt och det både för den som ger och den som får. Prylar har oftast barn idag i överflöd men tid med mormor/farmor är värd så mycket.
Jag förtsår att både du och din mamma uppskattar den tid ni har tillsammans och njuter av den. Så skönt att hon har ett så bra boende på alla sätt. Önskar så att många kunde få det, men vet tyvärr att dte inte alls är så.
Vad roligt det ska bli att få se hur du inreder massagerummet. Jag är säker på att det blir fint.
Stor kram från mig.

Svar: Bilder kommer när jag "fixat" klart. Så härligt att kunna ge mamma av min tid, så länge hon finns kvar ska hon ha det bästa. Det var ett bra val ett "byta" jobb och kunna bestämma själv över min tid, det har jag igen. Sedan kan det vara mycket ibland naturligtvis, allt för kunden vet du. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :