Målning i Bullerbyn.

 
 
Vi har fixat och målat lite i dag. Det är så kul när det blir fint. 
Vi har varit i vår Bullerby som jag brukar kalla vår lilla "gård" för.
Vi har ju "några" hus där som vi måste ta hand om. 
Köpte den bara för att ha båtarna i logen och då fick vi ju en massa annat på köpet så att säga. 
Och om man har något så måste det skötas, så tycker jag...
 
 
Visst blir det fint, vilken skillnad. 
 
 
Men det gör sig inte själv, det är ganska jobbig att måla. 
Men vi tar lite i taget, vi har ju semester. 
 
 
Ha en härlig kväll. 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Det blir stor skillnad även om det kräver sitt arbete.

Kram

Svar: Visst blir det fint och det syns vad vi gör, men jobbigt. Vi får ta lite i taget. Nu i helgen kommer dottern med fam hit till ön och sedan ska gubben min köra folkrace på tisdag. Det är semesterracet i Vmmerby och det blir kul. Hoppas det är bra med dig. Stor kram till dig min fina bloggvän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Så fint det blir men visst tar det på krafterna och skönt att ta det bit öfr bit.
Önskar er fortsatt fina dagar.
Kram!

Svar: Ja vi har ju ingen brådska som tur är. Trevlig helg och stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

God morgon vännen ...så fint det blir o så mysigt att hålla till där ute :) ha en fin helg kramis

Svar: God morgon visst blir det fint. I dag regnar det så det blir en innedag här på ön. Barn och barnbarn kommer så det blir monopol, grillning och bara ha det bra. Trevlig helg till er och stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Bosse Lidén

Låter klokt att ta det lite pö om pö. Det är roligast när saker syns markant efter man gjort en förbättring. Målning är kul om det inte regnar.
Kram Bosse

Svar: Visst är det kul att måla och helst när det blir så stor skillnad. Är det utomhus så måste det ju vara bra väder. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Jag tänkte också måla lite på semestern men en vägg i mitt trim. Jag har skjutit på det hela våren så jag får nog offra några av semesterdagarna.
/P

Svar: Ja det är ju ett bra semesterjobb. Det är kul att måla tycker jag men jobbigt. Det är ju bra om det är inomhus då går det ju att göra det en regnig dag. Ha det bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ghugge

Jättefint blir det!
Bra att ta det pö om pö..så gör vi också!
Trevlig fortsättning på sommaren!
Kramen

Svar: Önskar dig en skön fortsättning på sommaren också. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: lotta

Så fint det blir! Lite i taget så blir det snart klart. Väldigt vacker där ni huserar. Jag ska också fortsätta mitt målande, sista etappen i år. Ska bli sååååå skönt när det blir klart. Sedan kan jag påbörja något av de andra projekten :-)

Kram

Svar: Det är jobbigt att måla men ganska kul. Det bästa är ju när det är färdigt och man ser resultatet. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Annika

Det blir jättefint. Klokt att ni även tar det lite lugnt nu då du har semester. Ha det nu fortsatt skönt så här mitt i sommaren.
Kramelikram

Svar: Ja här tar vi det lugnt och jobbar lite ibland. Ha det så skönt du också. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :