96 års kalas

 
 
 
Min älskade mamma fyllde 96 år i går så vi var på Erneborg för att fira henne.
Vi var 21 st som festade på smörgåstårta, jordgubbstårta och umgicks och hade trevligt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi är ju ett litet nätt gäng när vi ses, så kul. 
 
 
 
Mamma med mågen i väntan på gästerna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mormor/Farmor är alltid förberedd så det var målarböcker och pennor med...
Som var uppskattat av barnen. 
 
 
Det var en trött men glad mamma som kröp till kojs när jag gick hem efter vi hjälpts åt att plocka undan efter festen. Många härliga minnen efter alla födelsedagar hon haft genom åren. 
 
Tänk så härligt att få vara med och se sina barn barns barn. 
Hon är ju relativt pigg, har inte ont men lite svårt att gå kanske men klarar sig i alla fall. 
Lite svårt med minnet ibland, med ålderns rätt. 
 
Så mysigt att vi gjort hennes dag. 
Ett stort tack till personalen på Erneborg för all hjälp och för att ni finns. 
Ni är bara bäst, dukat och fixat. 
Så härligt att det finns ett boende där de gamla har det så bra. 
Ni ser verkligen till de gamlas behov. 
 
 
Här återgår vi till semesterlunken. Tar dagen som den kommer. 
Vi hörs /  Gittan. 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Wow vilken högaktningsvärd ålder din mamma är i.
Så roligt för henne att bli firad med hela familjen.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ja det är en hög ålder och visst är det skojigt att ha henne kvar när hon är så "pigg" för sin ålder. Kram på dig och ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Så trevligt ni såg ut att ha haft. Själv avnjöt jag god smörgåstårta till frukost idag.😉 Tack systrami

Svar: Jättetrevligt, hoppas det är bra med mamma i dag efter allt. Blir nog lite rörigt säkert efter att ha träffa hela släkten.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vilket fint kalas för din mamma!Och fantastiskt att hon är så pigg! Så fint ni gjort och jag kan tänka mig att det var en stor dag för er alla. Så fint dukat och så mycket gott att äta.
Rosorna är så vackra!
Vilken lycka att ha ett sådant fint äldreboende. Jag önskar så att alla kunde få ha det.
Stor kram!

Svar: Ja det är kul och hon har det ju så bra. Ja man skulle vilja att fler hade det. Kram 😉❣️
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Men grattis till henne :) va roligt att hon är så pigg o 96 år wow häftigt :) ha en fin fredag vännen kram från oss

Svar: Ja visst är det härligt att ha hemma kvar ändå så pigg. Vi är i Jönköping nu kom.i går bor på hotell. Ska gå på stan i dag. Kolla in min FB min måg cyklar i dag 17 mil för att skänka pengar till plan international (tror det heter så) en hjälporganisation för att hjälpa barn. Han är duktig. Ha det bra och kram på er. ❣️
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Marita

Vad roligt att hon får vara så pass pigg och kry trots hög ålder, och tänk så mycket man hinner vara med om. Ett jättefint firande som var ordnat. Din mamma verkar vara på ett toppen bra boende, det är guld värt.
Nu ska jag ge mig ut i det eviga blåsvädret..
Kram och ha det gott♥

Svar: Ja det är kul att hon har det så bra och kan vara med om än lite vimsig ibland. Med ålderns rätt måste jag säga. Här regnar det i dag det avlöser den jobbiga blåsten, ibland är det på en gång också. Tråkväder. vi är i stan i dag, tvättar och handlar lite. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :