Dammigt, smutsigt men så himla kul...

 
Fadern kör så det ryker. 
 
 
I söndags var det folkraceträning i Vimmerby och eftersom vi är lite fart och biltokiga i vår familj så var vi ju där naturligtvis. 
Nu är det fadern och dottern som ska köra. 
Dom tränade och provade banan. 
 
Här snackas det taktik vill jag lova...
 
 
Vädret var skönt, bilen funkade bra och fikakorgen var med. 
En jätterolig dag var det. 
 
 
Bettan kollar in lite...aha är det så jag ska köra i den kurvan...
 
 
Skönt att ha far sin med sig. 
 
 
Nu var det ju bara träning men pulsen kan va rätt hög där i starten. 
Bara att gasa och lämna hjärnan hemma...
 
 
Mekanikern fixar och tankar. 
 
I påsk blir det tävling för dom två, dom kan ju inte tävla mot varann eftersom dom delar bil. 
Men det blir säkert andra som hornen kommer ut på när hjälmen är på, ha ha. 
Det ska bli jättekul. 
 
Men först är det mycket som är på gång. 
I morgon ska jag ge min älskade mor en eftermiddag, kanske lite massage och en mysig ef. 
 
På söndag drar vi i väg på semester, tar med barn och barnbarn till Teneriffa.
Det ska bli så härligt, sist vi var med alla var den bästa sem vi haft så det blir säkert bra.  
Så det blir att packa i dag, har tagit fram solcrem och pass. 
Det kanske behövs nåt mer....
 
Ratta in BrittMix på Radiowix lokalradion i Valdermarsvik och Västervik med omnejd i kväll kl 18-19 
Då får du höra om mitt företag, massage och en massa annat. 
 
 
Hej från mej  

Kommentarer :

#1: Pernilla

Visst är det mysigt när familjen har ett gemensamt intresse? På söndag har dotterns klubb hemmatävling. Vi är med allihop och hejar på, värmer hundar och ställer upp som funkis om det behövs.
Ha en härlig semester och hoppas det lyser mycket sol på er.
/P

Svar: Visst är det härligt, jag kan tänka mig att det är samma för er. Så kul att göra nåt tillsammans. Det är ju inte huvudsaken att vinna bara kul att va med, Kommer man långt fram är det ju bara bonus. Tack vi ska ha det skönt och soligt hoppas jag, varmare än här i alla fall. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Låter som en underbar semestertripp.
Ha det allra bäst och njut.

Kram

Svar: Ja det blir härligt, vi behöver lite avkoppling och tanka lite energi hos barnbarnen. Ha det jättebra. Stor kram.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva-Lotta

Så roligt med ett gemensamt intresse! Det har vi också, men då är det fotboll som gäller. Kul att kunna göra saker ihop hela familjen!

Svar: Visst är det kul att göra saker tillsammans vad det än må vara. Ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Vad synd, då missade jag inlägget i radion. Men jätteroligt hade det varit att få höra mer. Så mysigt med en resa för er alla till Tenneriffa. Klart att det kommer att bli hur bra som helst- Önskar er en fin resa.
Mysigt med din mamma! Och så uppskattat! Jag kan sakna min så mycket.
Stor kram!

Svar: Jag förstår att du saknar din mamma men jag är övertygad om att du gjorde det bra för henne när hon levde. Vi har haft en härlig ef mamma var så pigg i dag och som jag säger dom bryr sig om sina boende där. Du kan ladda ner appen Radio Wix.Tryck sen på website sen längst upp på tablå sen britt mix där ligger dom.tre sista programmen den 29 var ju det i går där jag var med. Det var jättekul och känndes så bra och lättsamt. Jag känner ju Britt så det var som att sitta hemma vid köksbordet. Hör gärna av dig så jag vet om du kommer in där. Stor kram.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Lotta

Vad roligt att dela intresse, håller tummarna i påsk :-)
Önskar er fantastisk tripp till Tenneriffa med massor av avkoppling och annan njutelse.
Kramar

Svar: Tack.😆 är nu på väg på semester. Ska bli härligt. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: TantGlad

Vad kul att köra folkrace, vore nåt för mig det. Ja det gäller att ha rätt taktik absolut.

Härligt med en semester till solen så jag hoppas ni får det bra och gott.

STOR kram fina bloggvän

Svar: Ja det är så kul, jag körde ju tidigare. Och det är så kul att göra nåt tillsammans hela fam. Vi är nu på väg till semestern. Flyget går vid fyra, åker vi förbi dig vinkar jag, ha ha. Stor kram.💟
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :