En härlig spa dag

 
 
Första parkett till gränsö slott har vi när vi slår upp våra gröna ( och blå )  på morgonen. 
Nu är det vinterlandskap igen, väldigt vackert om du frågar mig. 
Men kanske i senaste laget det hade varit trevligare vid jul. 
 
 
Det är lite slaskigt nu men vatten behövs ju så allt är frid och fröjd. 
 
I dag har jag varit på en spa dag, och inte vilken spa dag som helst inte.
På Erneborg i Gamleby där mamma bor har vi haft en mysig eftermiddag ska jag tala om.
 
 
Här sitter mamma i ett fotbad.
Vi gjorde fotmassage, handmassage och huvudmassage. 
 
 
 
 

Alla trivdes och tyckte det var SÅ skönt, mycket avkopplande.
 
 
Fruktdrinkar delades ut som var uppskattat och nyttigt. 
 
 
Här är våra tjejer ( + tre till )  som är så bra och gör så mycket för dom gamla, tänk bara att ha ett eget spa...
 
 
 
 
Mamma är nog lite trött efter fotbad och massage. 
 
 
Vi fikade lite innan jag åkte hem och alla var nog lite trötta efter "spaandet." 
 
 
 Hoppas att alla damer sover gott i natt nu efter all behandling. 
Det syndes i alla fall att dom njöt, härligt att bli lite ompysslad jag önskar att fler kunde göra sånt med sina gamla. Vi har nog igen det i slutänden tror jag, alla mår så bra av beröring och det är ju så enkelt för oss. 
 
Jag stoppade om mamma  med en skön filt innan jag gick hon skulle vila lite innan maten.
Hon börjar bli trött min lilla mamma, men är ju 96 till sommaren så man vet ju aldrig hur länge man får ha henne kvar.
Jag tar vara på tiden och ger henne av den så mycket jag kan. 
Hon kan inte ha det bättre så vi alla gör så gott vi kan för henne. 
 
Har sagt det förr och säger det igen, tjejerna på Erneborg i Gamleby är guld värda. 
Alla skulle ha det så bra. 
 
Tack för i dag Kerstin, Ketty och Eva-lena. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva-Lotta

Vilken härlig dag ni gav dem :)

Svar: Visst var det härligt, det känns så bra att göra sånt för någon.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Så väldans fint! Jag blir nästan tårögd när jag läser om hur det är där din mamma bor. Och tänk om många fler j´kunde få uppleva detta på ålderns höst- Jag skulle önska att ansvariga på många äldreboenden kund eåf åka till Erneborg och lära sig.
Stor kram och många tankar.

Svar: Visst har dom det bra och jag säger som du att fler kan ta efter. Jag försöker sprida det så gott jag kan. Jag är så glad att mamma har det så bra den sista tiden hon har kvar. Hon är trött och lite förkyld och gammal så man får ta en dag i taget. Ha det bra och stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

Vad härligt och mysigt för de gamla att bli så ompysslade.

Kram och ha en fin kväll!

Svar: Ja det var en härlig dag och så mysigt att se hur dom trivdes, satt med sin fruktdrink och mådde så bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ghugge

Åh så fint och härligt för din mamma!
Guld värt med bra personal också🙏😊
Kram

Svar: Tack nu har jag din blogg, den hade fallit bort...Visst är det härligt för dom gamla med lite lyxkänsla, det behöver dom. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :