Snögumman

 
 
Jag älskar vinter och snö som du vet.
Det har snöat lite här i dag så vi gick en promenad och så mysigt.
Gubben min tycker inte det är fullt lika mysigt som jag.
Han muttrade lite när vi gick.....hmmm, usch, fy.....hmmmm...
 
Det övergick tyvärr i regn ( på tvären) så det blev väldigt blött och vi var ganska blöta när vi kom in från långpromenaden.
Men LITE vinterkänsla har jag fått i alla fall.
Tänkte om det gick att bygga en snölykta till kvällen men det ser dåligt ut med det.
 
Veckan har gått i en rasande fart.
Förutom mina jobb med massage, bokföring och planerande ( det är mycket av det) så har jag varit hos tandläkaren, och det var ett trevligt besök ska jag tala om.
Hon tyckte att jag hade fina och välskötta tänder.
Jag är väldigt noga med mina tänder och jag tror att det här har hjälpt mig mycket.
 
 
El-tandborsten är bra, kommer åt överallt.
Och tandcremen från Forever utan fluor, med Aloe Vera och utan slipmedel gör tänder och tandkött rena och frächa. 
 
Ett möte med några kollegor på Midgård (trygghetsboendet) 
Vi ska ha en spa-kväll där fram över för dom boende och dom som vill komma. 
Hårvård, fotvård och massage erbjuds en kortare behandling så dom som vill får boka tider.
Eller bara komma och mingla lite. 
 
 
Vi satt på restaurangen Smak och helt plötsligt kom kockan med lite smakprov till oss, tack kocken jättegott. 
 
Jag ska ha min vanliga julmingelkväll den 23 nov på Vapengränd.
Så härligt, anmälningarna trillar in så hör av dig medan det finns plater kvar.
Det brukar vara uppskattat och det är faktiskt inte långt till jul, mycket fina julklappstips har jag. 
Så passa på. Och så har vi ju en jättetrevlig kväll där jag bjuder på fika, macka och glögg. 
 
 
 
Det blir nog en sväng till mamma nån dag i helgen jag kanske tar med mig någon av barnbarnen.
Det brukar vara uppskattat från alla håll.
Vi får se vad helgen har att erbjuda.
 
 
Höst och vinterkänsla är ganska mysigt ändå, eller hur ? 
 
TREVLIG HELG. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Själv föredrar jag vår och sommar.
Jag är glad att ingen snö lagt sig än hos mig men det kommer nog inom kort.

Ha en härlig helg!
Kram

Svar: Det är också härligt, men gillar vinter och snö jag. Om det är fin vinter med lite snö och sol, 5 grader kallt då är det fint. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

jag är ju en sommar tjej :) men tycker ändå det är mysigt med vintern :) fin bild på dig vännen kram till er från oss

Svar: Lite snö, sol och lite fruset....toppen. Kram till er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Nja, vintern är inte direkt min årstid. I alla fall inte i Stockholm där det oftast är blötsnö och svår att ta sig fram till fots på gatorna. Men är jag där snön är ren, vit och fin så är det något helt annat.

Jätteroligt att du trivs så bar med jobbet. Förstår att det är mycket men du får mycket tillbaka.

Mysigt att planera er SPA kvöll på bpendet, kommer givetvis att uppskattas.

önskar dig fortsatt fina dagar.
Kram!

Svar: Blötsnö är inget kul och vintrarna nu är ju oftast så tyvärr. Man ger mycket i mina jobb men får ju mycket igen. Ha det bra och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Marita

Idag har vi första snön här, nån cm bara och det smälter snart men mysigt var det med stora vita flingor som föll.
Kram och ha det gott vännen♥

Svar: Så mysigt med snö, här är det mörkt och rått igen. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Lotta

Nu längtar jag till första advent. Förr så pyntade jag innan julafton men nu så pyntar jag när lusten infinner sig och det kan vara när som det passar. Tomtar och troll i varje vrå, röda dukar med glitter och massor av tända ljus. Underbart! Däremot så vill jag få undan allt dagen efter nyår.

Hoppas du får en underbar helg med allt trevligt som du har på G. Hoppas det kommer lite snö till dig så du kan göra din lykta.

Kram

Svar: Visst är det fint med jul och tomtar överallt. Jag har ju min tomtegrotta som jag brukar fixa till första advent. Vi ska ta med dom två minsta barnbarnen och åka tåg till Linköping i morron. Det blir kul. Vi hoppas på lite snö också. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :