Välkommen Oktober

 
 
Jaha då säger vi hej till oktober nu då och hoppas det blir en härlig tid.
Det gör det säkert hösten är ju så mysig. 
 
 
 
Vi har varit på ön i helgen och höstfixat det mesta till vintern och kylan kommer.
 
 
 
Vi har plockat in trädgårdsmöblerna, grillat och haft en riktigt härlig helg där ute. 
Tog båten över sjön till skogen och gick en runda tittade efter svamp, men hittade inte någon.
( jo två kantareller men dom fick vara kvar )
 
 
I morgon börjar jag mitt nya jobb på 50% i kommunen.
Det är ju 6 år sedan jag var anställd eftersom jag bara kört mitt eget men det ska nog gå bra. 
Jag är nog lite av en ensamvarg, tycker om att styra och planera min tid. 
 
Det jobbet blir också lite eget på sätt och vis eftersom jag planerar in massage/beröring/socialt för de boende.  
Jag har inte svårt att samarbeta med någon och är väldigt lätt att ha och göra med. 
Så det här blir jättekul och känns så bra. 
 
Nu kommer jag att ha lite mindre tider på simhallen eftersom jag bara är där varannan onsdag och varje torsdag. 
Fredagarna ska jag försöka vara ledig ( vi får väl se hur det går då ....) 
Så om du vill boka massage så hör av dig i god tid så ska vi nog fixa det. 
 
Tänk på att ta ut ditt friskvårdsbidrag hos mig. Jag har ju mina bonuskort också där det blir lite billigare per massage och du betalar alla på en gång. Många bokar tid från gång till gång, väldig smart. 
 
Kommande veckan blir det alltså lite av varje.
Lite massage/socialt på boendet, några kunder på simhallen, får hem varor från forever som ska packas och levereras till mina trevliga kunder eftersom jag hade en hudvårdskväll här i veckan. 
 
Ett inbokat möte med ännu en trevlig tjej som ska börja jobba med mig. 
 
Inga långtråkiga dagar här inte. 
 
Ha nu en skön söndagskväll och en bra början på nya veckan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad härligt för de boende som får glädjas åt dina tjänster.

Kram och ha en fin vecka!

Svar: Ja det mår dom väldigt bra av, skulle vara på alla äldreboenden. Kram och trevlig helg till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Så spännande! Ibland överväger jag också att söka något......ja med bättre lönsamhet, typ. Man blir rik själen av att vara egen men inte i plånboken direkt. Men jag vet ännu inte vad jag ska bli när jag blir stor.
/P

Svar: Ja det här var som ett brev på posten till mig. När jag startade eget för sex år sen så hade jag velat haft en halvtid på boendet jag jobbade då. Men så blev det inte, sade upp mig i stället. Nu har jag ju en halvtid i kommunen och gör ju det jag kan och tycker om. Visst blir man rik i själen av att ha eget men i plånboken....jag vet inte...Kram och trevlig helg ( men själen är ju bra viktig också )
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vilken fin helg ni fick. Och så mysigt med ön och en båttur.

Vad roligt med ditt nya jobb och det känns ju som om du även där kan styra jobbet en hel del. Så fint för de äldre att de nu får dig som kommer till deras boende. Tänk om dte kunde vara så på flera ställen.

Lycka till!

Kram!

Svar: Det är ju jättebra att dom får en stund för sig själv, det kan dom behöva. Och det ingår ju i vården visst skulle det vara så överallt. Det hjälper ju till om det är någon som är orolig och så. Om jag har nån tid över så hjälper jag till att tex mata någon och så, men massage/beröring är det viktigaste i mitt jobb. Chefen är väldigt noga med det, ett väldigt bra och värdefullt jobb. Jag hade nog inte orkat hemtjänsten länge till, tänkte säga ifrån där nu, så det var som ett brev på posten till mig. Det var nog nära att jag gått in utan att öppna efter den här sommaren.....Kram och trevlig helg
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Ja du vännen ..livet är mer än jobb så nu får du vila dig o ha det mysigt ..njut o ha det gott kram till er <3

Svar: Visst är det så Eva. Vi har haft en jättekul resa och är på väg hem nu. Det är också skönt att komma hem. Man behöver lite avkoppling ibland. Kram. 😉💝
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :