Det regnar på tvären.

 
 
 
 
 
  Kl 5 varje morgon tar vi färjan från ön.Men det är vår egen färja så den väntar snällt på oss.
 
Gubben min klippte gräset här ute en kväll i veckan och vad det har växt nu efter regnet.
Så grönt och fint det är. 
Och han är så lycklig har inte fått kört den på hela sommaren, trottoarbonde som han är 👍
 
 
Det ösregnar här ute nu. Ibland mer och ibland mindre.
Bara vräker ner, men det behövs. 
 
 
 
 
Vi har det så mysigt här inne.
Varmt och skönt.
Har lagt i ett nät så vi får väl se i morgon om det blir nån fångst.
Kanske kan röka lite om det blir nåt.
 
 
Jag har varit hos mamma en stund i dag.
Hon var trött och vi fikade med wienerbröd som jag köpte med mig.
Hon fick lite massage på ryggen hon kände sig frusen i dag.
 
 
Blommor och lite godis brukar jag alltid pigga upp henne med. 
 
Var hos pappa på kyrkogården också med en blomma till honom.
Han skulle fyllt 98 år för ett par veckor sen så det blev en födelsedagsblomma lite för sent.
 
 
 Handlade lite till helgen och så tog jag min lilla roddbåt ut till ön.
Det regnade hela förmiddagen och hela eftermiddagen.
Men tänk när jag rodde över var det uppehåll...
Nån gång ska man ha tur va. 😉
 
 Det blev en stor kålpudding i dag till middag.
Så härligt att va i köket en ledig dag med mina grytor och kastruller.
Då trivs jag och så gott och uppskattat det var.
Skulle ha bakat två limpor också men det hände en liten fadäs som jag berättar om en annan gång 👍👍
 
Kram och trevlig helg från en blöt Lusthusholme.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Åh vad gott det lät med kålpudding kära du.
Tror jag måste göra det inom en snar framtid!

Ha nu en fin kväll och en underbar morgondag1

Svar: Ja det är ju så gott, riktig höstmat. Trevlig helg och kram 💖
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Det ser fint ut med regn hos er☺️., och ni ser ut att bo så fint vid vattnet också. Det är bra, vi ska ta hand om våra föräldrar då gör man dom glada 😘 Kram

Svar: Visst är det härligt att göra dagen bra för sina föräldrar, det är mycket värt för alla. Regn är härligt men skönt med uppehåll när man ska ro. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Så fint att ni har ön och även om ni måste gå upp tidigt så är det ju ändå skönt att kunna åka fram och tillbaka. Blir ju en annan stillhet där.Och skönt att regnet upphörde när du var på väg ut till ön.
Kram och ha det fortsatt bra.

Svar: Ja det är lugnt och skönt när man kommer dit. Nu blir det nog att vara i stan i alla fall i veckorna men vädret är ju skönt än så länge. På lördag börjar jag på min gitarrkurs igen, blir jättekul jag har spelat och sjungit i sommar så jag övar. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :