Dan före dan.

 
Lite snö har vi fått, med betoning på lite...
Klart det är mysigt med lite vitt på backen när det blir julafton. 
 
 
Julklapparna klara.
Vi ger bara till barnbarnen nu mer.
Jag ger dom ju en egen dag med mig där dom bestämmer vad vi ska göra och vad vi ska äta.
Dom får också en liten slant tillsammans med det. ( I påsen) 
Hämtar dom på en söndag (vi bestämmer datum tillsammans sen)  Om vi ska gå och fika, handla, eller gå hem och baka kanske. 
Dom har redan börjat diskutera vem som ska vara först. 
Så det är uppskattat det vet jag.
Dom sover över natt så skjutsar jag dom till skolan sen på morgonen efter en mysig frukost ( på sängen kanske)
Så mysigt att ha dom en i taget, härligt för oss också. 
 
 
Tomtegröten är klar.
 
 
Skinkan provsmakad och godkänd. 
Vi har det lugnt och skönt, stressar gör jag inte.
Det har jag kommit ifrån. 
 
 
Vi köper ju inga julklappar till varandra men köpte oss varsin ny kudde.
Den kan jag verkligen rekomendera så skön och bra för nacken.
 
I morgon på julafton ska vi till Mathias med fam och fira jul.
Bettan med sin fam kommer också dit.
Vi har med lite var så det blir säkert ett fint julbord.
Och vi får väl hoppas att tomten hinner komma på besök också. 
 Så mysigt att va med alla barn och barnbarn.
 
 
Jag önskar alla en riktigt skön och mysig jul.
Ta hand om dig och om varann.
Vi vet inget om morgondagen. 
 
GOD JUL.
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Låter klokt med både dina bortgivna dagar och inköp av kuddar. Vi ger varandra, jag och maken, med det tillfaller ändå oss båda.
I år ska han få skitadyra biljetter och hotell. Men jag ska ju med......haha,
/P

Svar: Bra julklapp tycker jag. Saker har man ju så det räcker till. Men hotell och annat låter ju jättebra. God jul. 🎅
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Ha en underbar Jul med dina nära och kära.
Nu kokar jag tomtegröt till sonen, det hör julaftonsfrukosten till.

Varm Kram

Svar: Tomtegröt är gott, jag ska ta med det till min son där vi ska vara i ef/kväll. Ha det så bra god jul och kram kram 💞💞🎅
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Ja, att ge tid och upplevelser är ju väldigt uppskattat. Jag gör liknande, men här är det bara två barnbarn men inte desto mindre uppskattat för det.Även döttrarna får upplevelser de också. Lika uppskattat där.
Jag önskar dig och de dina en riktigt God Jul.
Kram!

Svar: Visst är det så, det bästa man kan ge. Ha en bra fortsättning på helgen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :