Kaos och en stundande semester

 
Det blir tidiga mornar för oss nu när vi bor på ön.
Härligt att komma upp tidigt och vi är ju morgonpigga bägge två så det funkar bra. 
 
En morgon i förra veckan kom vi upp före solen...klockan gick fel och vi gick upp när den sa till som vanligt.
Gjorde oss i ordning och skulle åka, tittade till på klockan och den var bara kvart i fyra...
( vi brukar åka vd fem/ kvart över fem från ön. )
Det blir ju lite av dagen då när man kommer upp tidigt...
 
Jag har jobbat mycket nu ett tag men jag vet att jag brukar ha mycket i maj/juni och november.
Så det blir nog lite lugnare.
 
 
Har du sett världens minsta skrivbord, men det funkar bra. 
 
 
Vi har haft dotter och barnbarn hos oss en del så en dag var vi till stock och köpte glass.
Det var så varmt men på sjön var det skönt.
25 grader var det i havet så det blev en del bad. 
 
 
Jag fick ansiktsbehandling av dom, jätteskönt.
 
 
Dom fixade vatten med gurka i till mig. 
 
Men jag måste tala om att det blev en lite mindre katastof i stugan en dag förra helgen. 
Tvn fungerade inte...oj oj. det kunde inte bli värre för någon som tittar på tv mycket och helst fler program samtidigt....och det är inte jag då ....
är det ett typiskt manligt syndrom att sappa hela tiden, ha ha. 
 
 
Fram med stegen, upp och fixa med antennen. Och vilken tur nu är det bra bild igen.
Ordningen är återställd. 
 
Nu är det nära till semestern.
Jobbar bara en dag i nästa vecka sedan efter midsommar har vi fyra härliga, lediga veckor.
Det ska bli så skönt, känner mig lite sliten faktiskt så det blir att ladda batterierna. 
 
Vi ska fira mammas 97 års dag, bygga brygga, och så bara vara lediga.
Vara på ön fixa och dona. Kanske kunna ha barnbarnen som ger energi till oss. 
Och så klart ta en tur med husvagnen och kanske lite längre än fotbollsplanen i gunnebo, ha ha. 
 
Det är första gången på sju år som jag har semster ( på riktigt )
Visst har jag haft ledigt och kunnat bestämma själv över min tid, vi har rest mycket och jag klagar inte alls.
Men har man eget så blir det inte på samma sätt.
Men eftersom jag är anställd också nu så den sista dagen innan semestern är ju den bästa på hela året.
 
Jag har nu jobbat sedan 1 okt med dom boende på Vapengränd. 
Undrar hur många fötter och händer jag har masserat under den tiden. Och lite små prat blir det ibland.
Och ibland blir det tyst och det kopplas av ska jag säga. 
En tant sa till mig här om dagen så skönt att bli ompysslad så här.
Och vilken förmån för dom boende att få massage som inte kostar dom något.
Dom sitter i en skön fotölj med filt och en varm vetepåse.
Och jag lovar att dom älskar det.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad härligt att du snart ska gå på semester.
Det behövs nog för att som du skriver ladda batterierna.

Ha en toppendag!
Kram

Svar: Ja det bli skönt. Kramar 💖
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Oj hos er har det hänt en del 😉Mysigt att du fick behandling av barnbarnen 👏🏻Att du pysslar om äldre måste kännas skönt i hjärtat....det skulle det göra för mej☺️

Svar: Ja det är ett härligt jobb jag har, det känns skönt i hjärtat. Dom behöver mycket ompysslande och är så nöjda. Det var en skön ansiktsbehandling jag fick av barnbarnen. Kanske dom tar över mitt företag...vem vet. 🤔😏. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vad mysigt att ni flyttat ut till ön och tidiga mornar när det nu är ljust går ju bra. Skönt att vara där. En del pyssel och jobb har ni i sommar men ni får ta det i den takt ni har lust. Och att bara rulla tummarna tröttnar man ju på.
Så bra dina "äldre " har det. Och jag är så glad för att de får den fina omvårdnaden.
Önskar dig en fin semester.
Kram!

Svar: Ja vi är inte mycket för att sitta och rulla tummarna och det finns ju jobb om man vill.Visst har dom det bra, skulle va så på alla boenden. Tack det blir skönt med semester. Vi har nu varit och handlat till midsommar, alla barn och barnbarn kommer + lite kompisar så nu gäller det att stuva in allt...önskar dig en härlig helg. Kramar 💖
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :