Pannkakor och bad.

 
I torsdags kom gänget till oss på ön. Vi var och plockade eklöv till vår lilla midsommarstång.
Vi åkte mellan regnskurarna och visst behövs det regn men det kunde ju väntat lite...
 
 
Vi gick in i sjöboden och väntade på att det skulle regna över. Där fanns det trädgårdsmöbler som skulle sättas ihop så det fixades lite i väntan på uppehåll.
 
 
Vi åkte upp till gården med fikakorg och ett glatt humör för att vara med och klä stången där.
Vi dansade och hade kul sedan fikade vi som smakade bra.
 
Vi åkte ut och grillade som vanligt sedan. 
 
 
I går så badade en del här ute det var bara 17 grader i vattnet så jag avstod.
Men det var nog friskt och skönt...
 
 
Så vi har haft det bra i helgen.
Det är så kul att ha alla nära och kära hos oss.
 
I går hände en liten insedent med vattnet här.
Men det löste sig på alla sätt tack vare våra ungdomar.
Tack för att ni finns barn. 
 
En dag kvar av helgen och sedan har vi semester så skönt att vara ledig.
 
I går stekte jag pannkakor på murikan till lunch och 
Det var uppskattat ska jag tala om
 
 
Det blev ju en tre fyra klara samtidigt så det var bara för dom att komma ut och hämta. 
Enkelt, smidigt och gott.
 
Det ser ut att bli en fin dag till. 
Hoppas bara att det inte blåser så mycket i dag.
Ha en skön söndag.
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad behändigt att steka pannkakor på murikan.
Det påminner mig om när jag var ung och jobbade i köket på en restaurang.
Det blev alltid jag som fick grädda pannkakorna, vi gräddade på stekhäll och jag gjorde fyra åt gången.
Det gällde att hälla smeten rätt så att dom blev runda samt se till att färgen bara blev gyllenbrun.
Där tillbringade jag många svettiga timmar varje vecka.

Kram och ha en toppendag!

Svar: Ja det kan jag tro att det var mycket på en gång att se tillDet var ju smidigt att steka ute också. Ha det bra. Kramar 💖
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

va mysigt Gittan o förstår att ni njuter för fullt som ni gör ..planer för sem? kram till er o ha det gott

Svar: Ja vi njuter i fulla drag här ute. Har barnbarnen kvar här efter midsommar och sonen med. I morgon blir det bryggbygge och takläggning men det är ju också sem.👍 Det blir väl nån tur med husvagnen också. Annars är det ju semester att bara vara. Har ni några semesterplaner. Kramar 💖
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :